Bagry a nakladače na baterky. Nové stavební stroje Volvo mají energie na celou šichtu, nabité jsou za necelé dvě hodiny | Zdroj: Volvo Group

Zdroj: Volvo Group

Bagry a nakladače na baterky. Nové stavební stroje Volvo mají energie na celou šichtu, nabité jsou za necelé dvě hodiny

Firma Volvo Construction Equipment (Volvo CE) prezentovala nejnovější elektrické stavební stroje. Kromě kolových nakladačů a rypadel představila také off-gridovou nabíjecí stanici určenou pro staveniště.

První elektrické kolové rypadlo Volvo EWR150 Electric a kolové nakladače Volvo L90 Electric a Volvo L120 Electric budou postupně v omezeném množství uváděny na vybrané trhy od začátku roku 2025. Nabíjecí stanice Volvo PU40 je už v Evropě dostupná prostřednictvím autorizovaných prodejců.

„Kroky, které podnikáme v oblasti elektrifikace strojů středního a těžkého segmentu, otevírají cestu dalším zákazníkům k dekarbonizaci jejich provozu a využití nových obchodních příležitostí v souvislosti s přechodem celého světa na nízkouhlíkovou budoucnost.“ řekl při této příležitosti ředitel prodeje pro evropský region Carl Slotte.

Kolový nakladač Volvo L120 Electric

Elektrický kolový nakladač Volvo L120 Electric je první stroj tohoto typu s nosností 6 tun. Využití najde například na staveništích, v přístavech, logistických centrech či na skládkách. Model L120 Electric bude uváděn na vybrané trhy v Evropě, Indii, Asii, Latinské Americe a Severní Americe od 4. čtvrtletí roku 2024.

L120 Electric L120 Electric

Na jedno nabití zvládne (v závislosti na použití a prostředí) fungovat 5 až 9 hodin, přičemž doplnění energie pomocí rychlonabíječky s výkonem 180 kW trvá jen 1 hodinu a 40 minut. V případě nabíjení přes noc pomocí 40kW nabíječky potrvá doplnění energie přibližně 7 hodin.

Kolový nakladač Volvo L90 Electric

Patnáctitunový elektrický kolový nakladač Volvo L90 Electric je všestranný a vhodný pro širokou škálu úkolů. Kromě elektrického pohonu se vyznačuje rychlejší odezvou než běžné modely, a to především díky zcela nové převodovce speciálně navržené pro elektrickou platformu, která zajišťuje optimální energetickou účinnost.

L90 Electric L90 Electric

Řidič má snadný přístup k funkcím a nastavením prostřednictvím intuitivního uživatelského rozhraní, které v sobě integruje systém Volvo Co-Pilot a couvací kameru. L90 Electric vydrží pracovat přibližně 4 až 5 hodin při většině středně náročných prací a celý pracovní den při lehčích pracích. Z nuly na 100 % ho lze nabít pomocí rychlonabíječky s výkonem 150 kW za přibližně 70 minut.

Kolové rypadlo Volvo EWR150 Electric

Další novinkou je kolové rypadlo Volvo EWR150 Electric, které díky nejkratšímu přesazení zadní části ve své třídě poskytuje kompaktní řešení pro použití v městských centrech a omezených prostorech. Víceúčelový stroj, ke kterému lze připojit širokou škálu nástrojů, je určen pro použití ve stavebnictví, při stavbě silnic, instalaci inženýrských sítí a terénních úpravách.

Nové elektrické stroje Volvo Nové elektrické stroje Volvo

Zatímco někteří výrobci nabízejí pro tento typ stroje přestavěné elektrické varianty, EWR150 Electric má již z výroby plně elektrický pohon. Je tedy mnohem energeticky úspornějším řešením než jeho konkurenti, což v konečném důsledku přináší nižší celkové náklady. Nejmodernější baterie jsou vybaveny systémem řízení tepla, který zajišťuje, že budou udržovány v optimální teplotě, což zaručuje jejich dlouhou životnost.

Mobilní nabíjecí jednotka Volvo PU40

Součástí představení byla také nová mobilní nabíjecí jednotka Volvo PU40 s kapacitou 40 kWh. Ta dokáže nabíjet vše od elektrických strojů Volvo až po další elektrická zařízení na stavbě, včetně elektrických strojů a zařízení jiných značek, jako jsou například vrtačky a pily.

Volvo PU40 Volvo PU40

Nabíječka Volvo PU40 váží přibližně 900 kilogramů a měří 120 × 90 × 90 centimetrů. Lze ji využít pro mobilní i stacionární použití. Její malé rozměry a hmotnost umožňují snadné přemisťování po staveništi – pomocí paletových vidlic ji lze snadno přepravovat například stroji Volvo L20 Electric a L25 Electric.

Určitě si přečtěte

Články odjinud