Bagry a nakladače na baterky. Nové stavební stroje Volvo mají energie na celou šichtu, nabité jsou za necelé dvě hodiny

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 49

Názory k článku

05. 06. 2024 00:48

Opet ma cesky Pepik vic zkusenosti s provozem stavebnich stroju nez Volvo, ktere je stavi jiz nekolik desetileti. V nekterych mestech, teda v zahranici, pozaduji stavebni urady provoz tichych stroju. Ty naftove casto tyto limity nesplnuji a proto je nutne vyrabet neco doopravdy ticheho a bez emisi. Pepici delaji radi ramus, tak musi byt ze zasady proti elektrickym resenim.
Na nekterych stavbach se pouziva kolovy nakladac jen obcas na prevoz nejakeho materialu nebo na zvednuti a umisteni nejake konstrukce a pak tam stoji treba nekolik hodin. A casto klape naftak celou dobu naprazdno. V takovem rezimu muze elektricky stroj pracovat klidne cely tyden na jedno nabiti.
Ze naftak je az druha volba je poznat na tech nejvetsich bagrech sveta v hnedouhelnych dolech. Tam jsou 100% vzdy elektricke bagry, zadny nema naftovy pohon. Sice nefunguji na baterie, ale i nekolik km dlouhy pohyblivy kabel je lepsi reseni nez nafta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 06. 2024 12:30

Moc nechápu ten kolový bagr - tam je u nafty hlavní výhoda, že s tím jeden člověk odjede po vlastní ose až na místo, ještě to odtáhne vlek s příslušenstvím. Udělá se co je potřeba a jede se zpátky. Na baterku by bagrák přijel, zavolal si taxíka a "zítra pokračujeme".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 06. 2024 09:51

Tyhle nové el. stavební stroje asi nemají namontovaný ani žádný fotovoltaický panel, skrz který by se to mohlo dobíjet přes den při práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 06. 2024 06:56

Fujky jujky, je to strasne neekologicky, protoze jsem nula s mastnym spalovakem a oni mi ho chtej zakazat 😃 tady je najednou ekologu a mislytelu 🤪😃😂

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2024 23:37

Pro nakladač malá, ale jinak hezká powerbanka. Kolik asi stojí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2024 23:07

Ano, existují vysoce specializované provozy, kde i takto zcela zjevně nesmyslná, neekonomická a neekologická konstrukce najde uplatnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 06. 2024 22:43

Tohle bude opravdu dobre jenom tam, kde budou uzavrene prostory aby nemuseli delnici cuchat smrad. Jinak vyroba techto stroju je neekologicka, hlavne vyroba a likvidace baterii, to uz vsichni vedi. Jak dlouho ty baterie v tech strojich pri extremni zatezi asi vydrzi? A hlavne kde chteji brat elektrinu, kdyz se zadna elektrarna o slusnem vykonu nestavi. To si opravdu mysli ze to sit dlouhodobe utahne, kdyz elektro aut pribiva? Dopadne to tak ze se omezi nabijeci vykon a tahle technika bude jezdit jen ob den i vice nez se nabije, pokud bude nedostatek energie. V jinych zemich uz zacinaji platit zakazy nabijeni v dobe, kdy vsichni prijedou domu z prace kvuli pretizeni site a moznem blackoutu. U nas to dopadne stejne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2024 22:09

je zrejme, ze jde o velmi specialni stroje do velmi specifickych podminek: do dolu, hal a pod. kde je zadouci nevypoustet jedovate vyfukove plyny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2024 21:03

To je zase diskuse. Ví výrobce, že je to nesmysl, co se nevyplatí? 😃

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2024 18:10

Bláznovstvo okolo Green Dealu mi pripomína 50 roky minulého storočia v ČSR. Vtedy si komančovia dali cieľ čo najskôr vybudovať socializmus a v príručkách mali manuál, že treba odstrániť súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov. A tak rušili súkromných remeselníkov, súkromných maloroľníkov alebo súkromný maloobchod. Vôbec si neuvedomili, že svojmu náboženstvu vlastne škodia. Podobne sú teraz na tom aj zelení teroristi. Holt, kto sa nepoučí na svojej histórii, znovu si ju zopakuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 06. 2024 17:33

Jen dodam, ze 40kWh odpovida asi tak patnacti litrum nafty.
Plechovy (a tudiz vecny) 20l kanystr stoji pod tisicovku. Kolik stoji PU40?
Plechovy kanystr plny nafty bude vazit rekneme petadvacet kilo. PU40 vazi 900kg.Podle doby nabijeni ma L120 baterku 300kWh - to je asi 100l nafty, takze asi polovina toho klasickeho velkeho barelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2024 17:06

takze jakmile budou na stavbe alespon 4 stroje tak potrebujete nejmin 2 180kW nabijecky, kdyz vidim jakou rychlosti se u nas stavi dalnice tak mi prijde ze tam uz s temahle epicovinama jezdi tak 10 let, jen porad jeste hledaj tu prvni nabijecku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 06. 2024 16:43

Zkusenost z Ro Tinto Kennecott - nakladak uveze 180tun, natankuje se za 15minut a vozi 12 hodin. Pak se natankuje za 15 minut a jede se dalsi sichta. Nikdo 2 hodiny cekat nebude protoze to znamena mit o x aut navic. Krome toho by realne potrebovali x megawatt energie ktera by se realne vyrabela z fosilnich paliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2024 15:39

"V případě nabíjení přes noc pomocí 40kW nabíječky potrvá doplnění energie přibližně 7 hodin."
"mobilní nabíjecí jednotka Volvo PU40 s kapacitou 40 kWh"
To mi nějak nevychází

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2024 15:05

Nuda.
Cinske osobaky maji nadrz + baterii na 2000 km :) Evropske osobaky ma jen kolem 500 km.
A dalsi zasadni problem je, ze nabijeni trva 2h. Bylo by asi lepsi mit moznost vymenit baterii, pokud to nekdo zapomene pres noc nabit. Pak mate stroj nepouzitelny. Navic, obcas se nechavaji stroje primo na stavenisti. je i tohle nejak podchyceno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor