Baterie bude možné díky světlu nabíjet neuvěřitelně rychle, slibují američtí vědci

Názory k článku

Nedos.  |  03. 11. 2019 22:28  |  Android Chrome 76.0

Revoluce v bateriich, oujé!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  03. 11. 2019 23:08  |  Android Chrome 73.0

tak urcite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  03. 11. 2019 23:32  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Zrychlení nabíjení je bonus u elektromobilů asi nutnost. A nyní to hlavní, jak jsou na tom vědci se zvyšováním kapacity (hustoty energie) a zajištěním ještě větší bezpečnosti. Mám na mysli, aby baterie bylo možné běžně převážet letecky, aby nezahořela ani po zkratu, nárazu či za zvýšené okolní teploty?
> Co jsem sledoval, tak nevím o ničem novém ohledně možnosti baterií na bázi síry, kde se zanášely katody a kapacita měla být snad 3 - 5x vyšší, za použití mnohem běžnějších (levnějších a všude dostupných) prvků.
> Stejně na tom jsou baterie kyslíkové, kde lze pouze 1x nabít do zničení, opět nic nového neregistruji.
> A ještě něco, byl dost humbuk kolem SSB (SolidStateBattery), jeden vědec prohlašoval, že má hotovo (myslím ten co vymyslel ty současné, když tak mě může někdo opravit), ostatní chemikové mu vysvětlovali, že plácá nesmysly a jeho koncept nemůže fungovat. Jak vše dopadlo nevím, ticho po pěšině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Karbarfly  |  03. 11. 2019 23:44  |  Android Chrome 78.0

Milá redakci VTM.
Moc děkuji za tento článek, já už se bál, že si letos nepočtu něco o další "zázračné" a "revoluční" technologii v oblasti akumulátorů. :3
Hned se cítím líp.
A teď si jdu dobít svůj rok starý vlajkový mobil, protože mi od snídaně spadl na 7% kapacity. Mobil chci mít ráno připravený, abych se měl jak zabavit, než se mi přes noc dobije auto alespoň tak abych dojel do práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 11. 2019 00:06 | Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

21. storočie bude patriť umelej inteligencii, elektromobilom, batériám a energetickej sebestačnosti
Čokoľvek, čo si teraz vieme predstaviť o budúcnosti batérií, bude prekonané. Teraz ani netušíme, aká technológia sa bude používať o 30 či 50 rokov.
Stačí si to porovnať napr. s mobilnými telefónmi. Ja som prvý krát o nich čítal niekedy v r. 1987-88. V článku bola nakreslená bunková schéma šírenia signálu. Pre mňa to bola vtedy hudba veľmi vzdialenej budúcnosti, pričom ma ani nenapadlo, že okrem telefonovania sa budú dať s mobilmi robiť desiatky ďalších vecí.
Pred 30 rokmi by sa technika, čo je teraz aj v najlacnejších mobiloch, bola tak-tak zmestila do kufra osobného auta - videorekordér, rádio, videokamera, diktafón, CD prehrávač, kompas, počítač s internetovým prehliadačom atď. A stála by niekoľko aspoň sto tisíc korún. Dnes sa to všetko zmestí do malého mobilu v cene 2 až 3 tisíc korún.
Podobne by sa dalo hovoriť o začiatkoch lietania. Vtedy to bola len atrakcia pre divákov a nikto - dokonca ani armáda, nevedela, načo by lietadlá mohli byť vhodné. Že by dokázali prepravovať medzi kontinentami stovky pasažierov v priebehu niekoľkých hodín, to tiež nikoho nenapadlo. Mimochodom v začiatkoch 1.svetovej vojny sa lietadlá používali len na kontrolu správneho zameriavania paľby z diel. "Bombardovanie" zákopov prebiehalo tak, že pilot z kokpitu vyhadzoval odistené ručné granáty. A v prvých leteckých súbojoch piloti po sebe strieľali revolvermi... Už za 2 roky však boli letecké súboje úplne o niečom inom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PeeKo  |  04. 11. 2019 00:23  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

Nová revoluce v bateriích mi připomněla i naší slavnou další "revoluční" baterii HE3DA. K mému velkému překvapení se právě nachází ve finále nějaké soutěže NASA a okolo vánoc plánují otevřít továrnu a spustit výrobu. Jsem zvědavý na kolik bude splňovat jejich marketingové superlativy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lemming  |  04. 11. 2019 08:26  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.70

Takže listopadový článek o nové revoluční technologii v oblasti baterií bychom měli a můžeme se těšit na ten prosincový

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 11. 2019 19:18 | Linux Firefox 63.0

...jestli máte nějakou databázi příspěvků typu já sem ti to říkala, zařaďte tenhle...
..revoluční baterie sou naprd, budoucnost elektromobility patří spolehlivým bateriím, a tankovat se bude.. "nabitý" elektrolyt do baterie, která bude nádrží..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 11. 2019 20:30 | Microsoft Windows 7 Firefox 68.0

To je taková blbost, že jsem se musel registrovat. OK, řekněme, že odteď bude možné baterky nabíjet o dva řády rychleji. Supercharger sype do baterky Tesly 120kWh (zdroj:https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Supercharger... ), t.j. pro srovnání energie zhruba 6-ti domacích kotlů. Odteď to bude 12MWh (tzn. temelín dokáže nabíjet současně 166 takových baterek - krása). Pokud bude účinnost nabíjení 90%, musíte chladit tak, abyste uchladili 1200kWh - tzn. zhruba 50 Fabií 1.2MPi nebo, chcete-li, odpadní teplo jako u 500-ti set přímotopů. Hele fakt tyhle čísla nikomu nepřipadaj divný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba78  |  04. 11. 2019 21:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

porad to same, kazdy tyden nove revolucni baterie, nove revolucni zpusoby nabijeni.. a pritom stav je setrvaly jiz nekolik let.neni vubec zadny problem mit baterie s nabijeci charakteristikou 10C. takove LiPol se bezne vyrabi, napriklad v modelarine jsou lipolky 10C nabijeni / 100C vybijeni bez problemu ke koupi za nijak moc vyssi cenu nez bezne lipolky s charakteristikou 2C/40C. jenze.. v modelarine nabijite baterku o velikosti maximalne 5Ah pri voltazi 22,2V, takze nejakych 100watthodin. ta nabijeci charakteristika znamena ze za 8 minut nastouchate 90 procent kapacity a zbyvajicich 8 minut nabijeci proud klesa az na 100 procent kapacity. a ted oblibeny priklad Tesly se 100kwh baterii.. kolikpak asi tak potrebujeme vedeni na stojanu, abychom nastouchali tuhle baterku proudem 10C? a slozitejsi fyzika.. jak asi tlusty musi byt drat, aby se to nerozteklo pod rukama a predtim to nesvitilo jak cernobyl? a jak asi tlusty draty musi byt k male benzince s 3 stojany (tedy 12 mist k tankovani)? a z ceho a odkud je asi tak budeme krmit?vetsinou je odpoved "prece ze solaru, staci slunicko na strese benzinky a pripadne foukne vetricek do vrtulky a vsechno je eko a bio a green.." a tim to konci.
elektromobilita je samozrejme budoucnost. ale ten elektromotor v aute a baterka v nem jsou jen malinkate casti ohromneho problemu jmenem "masova elektromobilita".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
madloki  |  05. 11. 2019 06:32  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Zasadni poblem s bateriemi je, ze o novych objevech neinformuje Gretka nebo Elon.Takto se jen sliby posouvaji od petiletky k petiletce, a ti drzi ctenari a uzivatele dokonce maji odvahu o tom pochybovat.Politicke skoleni muzstva Vam chybi, maloverni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
George2005  |  05. 11. 2019 09:27  |  Microsoft Windows 7 Firefox 51.0.1

No jenom aby se na ty baterky nemuselo svítit jak na rostlinky ve vietnamské pěstírně trávy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nechic  |  05. 11. 2019 10:20  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Nabití do 20 minut už jsem ochoten vzít na milost a o elektromobilu do 500k začnu i uvažovat.Ale reálně jestli vůbec někdy taková technologie přijde, tak to bude třeba za 3 roky a v nejdražších modelech :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2019 16:34 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 51.0.2704.106

není tam nějaké praktické omezení, jako, že baterie musí být tenký velký plátek místo kompaktní tyčinky či placky?
Nebo kolik světla musí projít? Stačí běžné denní světlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaja_33  |  06. 11. 2019 08:46  |  Microsoft Windows XP Firefox 21.0

a ještě další nová zázračná baterie zde:http://www.osel.cz/10862-nova-zahrivaci-li-i... ... Nová Li-Ion baterie se nabije pro jízdu elektromobilu za 10 minut - když se předehřeje na 60 °C

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor