Tesla neudává nižší kapacitu, než je skutečná. Tesla nakupuje články od Panasonicu, které mají nějaké parametry, a ty Tesla dodržuje. Navíc potom umožňuje nedobíjet baterie zcela a má nějaké náhradní bloky.
Modeláři používají baterie s jinými parametry. Jo, nabíjejí se na vyšší napětí, tedy využívají se více nadoraz než průmyslové Li-ion, ale to je to, co jsem psal - s tím se potom pojí menší životnost. Ovšem neplatí, že pokud budete nabíjet modelářskou Li-pol na 4,2V tak, jako Tesla, že vám vydrží přes tisíc cyklů.Mezi Li-ion a Li-pol je rozdíl, akademicky bude tedy Li-pol podmnožinou Li-ion, ale běžně se to rozlišuje jako dva druhy baterií. Dovolte, abych vás doplnil. Snad jsem nikde nepsal, že baterie vybuchují, a pokud ano, tak to bylo jako metafora. Ten kráter vznikl teplem, kdy se baterie lehce potopila do půdy. Každopádně Li-pol může začít hořet nejen kvůli přebití, ale také kvůli přehřátí, mechanickému poškození (to je u elektromobilu při nehodě docela nepřijemné, proto Li-pol v Tesle nenajdete) nebo klidně výrobní vadě - počítat s tím tedy máte vždycky. Měl jsem taky kolegu, už jsem tu o něm psal, co odjel na dovolenou, nechal doma powerbanku v zásuvce, a z dovolené se vrátil ke spáleništi. Přesně jak píšete, fyzikální zákony člověk neoblafne, a čím více energie bude cpát do malého prostoru, tím horší to bude, když se uvolní.EU tyto banální problémy překoná úplně jinak. Prostě přesouvá likviditu k elektromobilům, lije se do toho více a více peněz. Peníze se sice tisknou, ale pořád nějak souvisí s hodnotou práce, a ta práce se dává do nesmyslu, který nepřináší užitek. Bublina se nafukuje, takoví, jako HE3DA se na tom pakují, ale jednoho dne to praskne. Pak se ukáže, že všechna ta práce, která byla do elektromobility vložena, nepřinesla užitek, a celé průmyslové a obchodní řetězce postupně popadají. EU stojí do velké míry na automotive, které na tom už teď není úplně dobře, a prasknutí elektrobubliny je sejme. A odneseme to všichni.
Aby bylo jasno, nepochybuji o tom, že elektromobily určitý smysl mají. Je spousta vozidel, co nikdy za svůj život neopustí Prahu. Pro různé rozvozy elektro smysl má, ale ať si to podnikatelé s dovolením zainvestují sami a riskují svoje peníze, a ti úspěšní na tom náležitě zbohatnou.