Protože v okamžiku kdy udělám novou homologaci je to úředně jiné auto a auto už na silnici nemůže z ničeho nic změnit typ. Formálně je to totéž, jako bych do auta chtěl zastavět jiný typ motoru. Možná by to šlo nějak zprocesovat v servisu, že by aktualizace byla formálně přestavba na jiný typ včetně změny papírů, zase tak zběhlý v tom nejsem, ale určitě to není tak jednoduchý proces, že by to šlo udělat snadnou OTA aktualizací.
Druhá možnost že tu homologaci už mají od začátku možná je, ale je spíše nepravděpodobná, protože pak by nebyl důvod mít ji neaktivní. Snad jedině kdyby ještě neměli odladěný software pro BCM nebo kamery, ale o tom u Tesly spíše pochybuji. Obecně k tématu, tohle vím, protože hodně automobilek dodává v současnosti na americký trh světlomety se všemi komponentami potřebnými pro matrix, ale matrix je deaktivovaný, protože podle současných SAE předpisů není legální. Jeho legalizace se ale očekává ve velmi brzké době, načež se všechny automobilky začnou předhánět v tom, kdo už světla s matrixy na tamním trhu má. Řešili jsme ale i otázku dodatečné aktivace u už prodaných aut a narazili jsme přesně na ten problém homologace. Takže už jednou prodané auta s deaktivovaným matrixem ho budou mít deaktivovaný trvale.