Z vesmíru: Co je to vlastně zač ta bájná Betlémská hvězda

Narození Ježíše údajně zvěstovala betlémská hvězda a teď se o ní zpívá v každé druhé vánoční koledě. Jenže co za světlo to ve skutečnosti vlastně bylo?
Z vesmíru: Co je to vlastně zač ta bájná Betlémská hvězda

Betlémská hvězda patří už neodmyslitelně k Vánocům. Najdete ji nad každým vyřezávaným betlémem, zpívá se o ní v koledách... jenže co to vlastně bylo? Za světelným úkazem, který se mohl zjevit na obleze v době narození Ježíše Krista, se vydáme v dnešním videu, které vzniklo ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Video na stejné téma e na webu VTM objevilo již před dvěma lety. Nyní jej zařazujeme znovu v rámci nového seriálu Z vesmíru a také proto, že nyní probíhá konjunkce Saturnu a Jupitera a právě konjunkce je jedním z možných vysvětlení Betlémské hvězdy. Více už se dozvíte ve videu.

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (2) Další článek: Vánoční hudba na internetu: Nechte si zahrát nejen koledy, zdrojů je víc než dost

Témata článku: Video, Vesmír, Astronomie, Z vesmíru, Saturn, Jupiter, Světlo, Ježíš, Dobrý vědět, Skutečnost, Betlémská hvězda, Narození, VTM, Ježíš Kristus, Opava, Slezská univerzita, Konjunkce, Kristus, Koleda

Proč věříme lhářům aneb jaké strategie klamu na nás nejvíce zabírají

** Podvodní prodejci i neseriózní politici by museli balit, kdybychom je prokoukli a neuvěřili jejich lžím ** To však neumíme, a tak lháři kolem nás celkem spokojeně prosperují ** Proč? Jaké strategie na nás platí?

Psychologie