Astronomie | Z vesmíru

Z vesmíru: Co je to vlastně zač ta bájná Betlémská hvězda

Narození Ježíše údajně zvěstovala betlémská hvězda a teď se o ní zpívá v každé druhé vánoční koledě. Jenže co za světlo to ve skutečnosti vlastně bylo?
Z vesmíru: Co je to vlastně zač ta bájná Betlémská hvězda

Betlémská hvězda patří už neodmyslitelně k Vánocům. Najdete ji nad každým vyřezávaným betlémem, zpívá se o ní v koledách... jenže co to vlastně bylo? Za světelným úkazem, který se mohl zjevit na obleze v době narození Ježíše Krista, se vydáme v dnešním videu, které vzniklo ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Video na stejné téma e na webu VTM objevilo již před dvěma lety. Nyní jej zařazujeme znovu v rámci nového seriálu Z vesmíru a také proto, že nyní probíhá konjunkce Saturnu a Jupitera a právě konjunkce je jedním z možných vysvětlení Betlémské hvězdy. Více už se dozvíte ve videu.

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (2) Další článek: Vánoční hudba na internetu: Nechte si zahrát nejen koledy, zdrojů je víc než dost

Témata článku: Video, Vesmír, Astronomie, Z vesmíru, Světlo, Jupiter, Saturn, Ježíš, Koleda, Opava, Konjunkce, Skutečnost, Slezská univerzita, Dobrý vědět, Ježíš Kristus, Kristus, Betlémská hvězda, VTM, Narození

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

** Kvalita GPS ve městech občas stojí za starou bačkoru ** Mohou za to odrazy signálu od okolních budov ** Google má jejich 3D model, a tak spolupracuje s výrobci GPS čipů

NavigaceTechnologieGoogle

Fedora 33 prostě funguje. Linux si zaslouží dobýt laptop, je to ale asi opět marné

** Desktopový Linux funguje a vypadá stále lépe ** Fedora 33 není výjimkou ** Ve stínu Windows a macOS tu vyrostly skvělé alternativy

FedoraOperační systémyLinux
Pozor na tyto doplňky pro Chrome a Edge. Mohou obsahovat malware, varuje Avast
MalwareProhlížeče
Zapomeňte na destičky. Raspberry Pi 400 je nový počítač zabudovaný do klávesnice
Raspberry PiPočítače

Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

** Kde jsou ty doby, kdy měl skoro každý doma Photoshop ** Photoshop a Premiere Pro od kamaráda nebo z warezu ** Dnes už to nemá smysl, existuje totiž hromada laciných alternativ

Grafický editorStřih videa
CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment