Německo dosud dotovalo svůj spalováckej zázrak miliarda a teď knučí že to samý dělá i Čína. je to jen banda pokrytců. B-]Německá vláda narvala do svýho autoprůmyslu za 10 let 115 miliard eur aby mohla táhnout tu "světovou ekonomiku 路 Newspaper uncovers $172 billion in government assistance to the German auto industryhttps://www.carsales.com.au/editorial/details/secret-... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 5. 2024 13:30
--- deleted by author, wrong topic ---
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 5. 2024 15:31
BYD má americké akcionáře. Tesla dtto. Jen soudruhům z usa a eu nedošlo, že hlavní jsou baterie a to má čína nejlepší.
Mimochodem, biden je senilní loutka. Rozhodují jiní...
Na VTM patří nevědecká politika? Od kdy?
rakosnici si mysleli ze zadotuju cinske auta popredaju na aliexpresse znicia konkurenciu a potom zvysia ceny.lenze tu na zapade sa zavedu cla a rakosnik nic nepreda a dopadne to ako s cinskymi mestami duchovale ajtak kto by preboha riskoval zivot tym ze si sadne do takeho auta?
Ty jsi skutecne hloupy...zretelne jsi nebyl v Cine, ze??? Skoda jiz zavrela a prodala jeden ze svych provozu... Cinska dynamika vyroby a dosahovany pokrok u novych generaci aku valcuje vse co zna svet!
Kohout zakokrhá jakýkoliv nesmysl USA a slepice zalezou do kouta a sklapnou EU.To máme vedení v Bruselu !
A jak souvisí EU s tím, že si USA chtějí chránit svůj trh před dotovanými levnými auty z Číny?
Podle mne to nemá pro Evropu žádné dobré řešení. Cla na chvilku ochrání EU automobilky, ale už neprodají nic do Číny. Evropský spotřebitel bude kupovat dražší e-auta s kratším dojezdem a výhledově stejně prodej EU aut v Číně bude klesat k nule (snad kromě těch prémiových). Nabízelo by se zabrat a vymyslet lepší auto, než Číňani a za dobrou cenu. Jenže drahá výroba a drahé energie a neexistující suroviny. Jaký máme na tohle recept? Snad jen masivní robotizaci, jadernou fúzi a suroviny z Měsíce 🙁 Takže žádné dobré řešení ...
Jsem myslel, že prodej v Číně většinou probíhá tak, že i samotná výroba probíhá v Číně? Takže clo se neuplatní, ne?V Číně vyrábí Tesla, Škoda, VW a další...Zdar Max
My máme problém, že jsme demokracie. V Číně prostě vystěhují million lidí, postaví přehradu a celé to zatopí, u nás se už nic těžit nebude. Ono by to řešení bylo I v tom slavném green-dealu,ale u nás je všechno strašně drahé. Podívejte se na ty solární elektrárny co teď frčí, dávají na ně dotace klidně okolo 200 000. No a 30 panelů po 350watech stojí cca 107 tisíc, nějaký měnič a baterka by do 100 tisíc taky šla,byť by to nebyla žádná špička, ale aspoň něco a celé by se to zaplatilo z té dotace, která se stejně platí I teď a mohly bejt všude soláry na každym baráku a v každyb baráku baterky a energie že bysme nevěděli co s ní. Ale protože jsme to my, tak to nemůže namontovat Franta od vedle, nemůže to být “obyčejná” baterka, musí se na tom napakovat x dalších vřetně vyřízení žádostí o dotaci, musíme si zaplatit 50% ceny a rázem ta elektrárna stojí 440 tisíc a lidi na to nemaj.
Až budu někdy v budoucnu kupovat nové auto, bude to alternativa mého současného Mercedesu. A alternativa ve všem, tedy v kvalitě, dojezdu, době tankování/dobíjení, pohodlí a dalších věcech. Takže to čínské šmejdy už předem vyřazuje.
Voyah? ktory ti za polovicnu cenu pred nastupenim znizi podvozok aby si si nenamahal svaly na nohe a zadku? Ja ti nevim Karle, ale ak budu takto vsetci vsetko zakazovat a sankcionovat a najma toto co je spojene s nejakym vygrcanym green dealom, tak bol by som rad keby Cina uvalila na svet clo za vyvoz vsetkeho co tam vyrobi. Cina ma dost partnerov kde svoje produkty preda, nejake USA a EU nie su cely svet a zdaleka ani nejaka velka populacia, oprav ma ak sa mylim.
V podstate mam pocit, ze cina byla o krok napred. Takze pokud risk vyjde, obejdou to produkci evropskych automobilek vlastnenych cinou. Pokud ne, tak chcipnou evropske automobilky a cina na tom ziska take, protoze prijde i cast konkurence. Kdo na tom neziska ani v jednom pripade, je evropa. Ale budeme mit mnoho lopatek od vetrniku, ktere budou uvolnovat miliardy sklenenych ulomku 🙂
Cina ma perspektivu vo vyrobe akumulatorov a ak sa nemylim prvenstvo co sa tyka rychlosti nabijania aku s garantovanym poctom cyklov nabijania, co je velky prim pre nove, lepsie vybavene ev. ano tie cinske su este take neotasane pre EU spotrebitela. ale vo vela veciach tie EU modely predcia, ale uz tam nie su tak cenove rozdiely (lepsie modely alebo znacky napr Voyah nestoja vobec malo). ak dokazu cinania vyrobit ale lacnejsie strednu triedu a budu tam technologicky vyspelejsi tak ma EU problem. Zatial su za mna tie cinske ev take holatka v kvalite, a nedotiahnutej vybave a jej funkcnosti. Na co mi je kamera pre zadnych pasazierov ked si nedokazem plnohodnotne no najma jednoducho naladit FM radio, ked to nema DAB...
Respektuji tvuj nazor, ale obavam se, ze do toho pletes silne subjektivni pocity. Verim tomu, ze DAB se posunul, ale naposledy jsem ho zkousel pred 5 lety s tim, ze to bylo naprosto otresne, jakmile clovek vyjel i mimo velkomesto. Nicmene lide kupuji vozidla pro to, aby se svezli a stejne jako ja nepouzivam DAB nikde, tak to citi i hromada dalsich. A kameru na zadni sedacky ocenis, az budes mit deti 😉 Ostatne, ne nadarmo poridili evropske automobilky a castecne vyrabi v evrope v kooperaci s evropskymi vyvojari. Mentalita cinanu je totiz vyrazne jina a davaji duraz na jine veci. Ale zlepsuji se tak rychle, ze uz si mohou diktovat cenu a lide to kupuji. Proc? Ze by to bylo tim, ze od evropskych automobilek nekoupi to, co by chteli a na co byli zvykli?
VW se adaptuje, zvyšuje produktivitu o 100%. Adaptaci rozjíždí ve Španělské továrně na ID,2 sourorozence v počtu 3 000 000.Tam bude produktivita práce o 100% vyšší než v roztroušených tovarnách Polo klasse.A v ČR se budou v budoucnu dělat jeden nebo dva modely v milionových počtech (viz Španělsko), navrhnuté v Německu.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 19:41
Spíš o 100 % než o něco 100%.
Největší katastrofa by byla, kdyby nám Čína své produkty dodávala velmi levně, nebo úplně zadarmo. To by si každý mohl dovolit vlastní fotovoltaickou elektrárnu, mobil a elektromobil, jeho životní úroveň by stoupla a životní náklady poklesly.A něco takového si přece nezasloužíme.
Jistě, a průmysl bych tež zrušil, bo tež nebude potřeba díky číně, tak šici budů řepu pěstovat, kozy pást...... akorát doufám že řepa a kozy mi budou schopny vydělávat na ty čínské zázraky.
Průmysl se ruší sám, protože jeho výstup není konkurenceschopný. A proč není konkurenceschopný? No to se musíme podívat na legislativu, která dělá z EU ostrov s nejvyššími cenami energií, ostrov s nejvyššími cenami vstupů (suroviny/polotovary), ostrov s nejvyššími cenami lidské práce.
A zapomnel jsi na mrak ruznych predpisu, narizeni, regulaci a dotaci. Nasledne i na obrovske zdaneni pro uziveni armady uredniku, quo vadis zpet na Tvuj prispevek.
dotace jsou ale nepovinne :)
predstav si takovou situaci. mas trebas tiskarnu (podnik 😉 ) a mas mrak zakazek a z prijmu financujes investice. nepovinne se rozhodnes, ze nevyuzijes dotaci. ale ve vedlejsim meste je konkurent, kteremu se sice nedari tak, aby mohl investovat do technologii, ale vezme si na to dotaci a posleze nabidne stejnou sluzbu lepe a levneji. a ty prijdes o zakazniky. a vlastne tu dotaci i zaplatis, protoze jde z penez danovych poplatniku.
To bylo porad chcechtani nad cinskymi EV. Pry nikdy. Uplynulo nekolik malo mesicu a ted panika. Jojo, evropsky a americky dinosauri hezky spinkaly a tvrdily, ze EV je slepa ulicka. A ejhle,ona se z toho stala hlavni trida. V Shanghai zije 29 milionu lidi a jezdi tam 50% EV. Vsichni maji kde nabijet, site nemaji blackout a lidi si to chvali. Jen v CR jsou vsichni zvykli vozit svou vyplatu na benzinku a posilat miliardy sejkum a rusackym vrahum. No nic, krach prijde i se clem, pokud nezvednou zadky a nebudou delat poradna EV. Cena baterek je uz tak nizka, ze neexistuje zadna vymluva, ze EV musi byt draha. Smejdi nas okradaji a obelhavaji. EV je skutecnost ktere se neda vyhnout.
Demagogie nedohlednutelna za roh... 😉
No, take tam staveji elektrarny ostosest, neresi zcela greendeal a pokud je trebas postavit neco na tvem pozemku, tak se to postavi i kdyz nechces. Takhle jsi to myslel?
Nevím kolikrát si byl v šanghaji, ale tam rozhodně nejezdí 50 procent EV. Vloni bylo 50 procent NOVÝCH registrací EV, to je něco úplně jiného. Pokud chceš někam kde je opravdu viditelně vysoký podíl EV v dopravě, tak šenzen. Tam už to jede nějakou dobu a už před lety byly například všechny taxíky EV a koncentrace Tesla salonů ve městě byla vyšší než kdekoliv jinde.A pokud chceš nějaký trh kde EV opravdu válcuje v číně klasiku, tak jsou to malé skůtry - těmi se dopravuje třeba v šenzenu opravdu hodně lidí a téměr 100 procent z nich co vidíš na ulici jsou EV. Toto je celkem budoucnost městské dopravy, je to malé, skladné, levné a baterii si vyndávají a nosí domu nabít. Ovšem, je potřeba zdůraznit, že ten skútr v číně stojí výrazně (násobně) méně, než kolik chtějí za EV skútr tady v evropě a v čechách speciálně. Tady se to prezentuje jako nějaký luxusní prvek kde si máš připlatit, tam je to prostě levná náhrada starého bicyklu.
v senzenu uz nemaji ty bilocervene/bilozelene volkswageny? to uz jsem tam dlouho nebyl.
Jim vubec nejde o ekologii ale jen o prachy a to mi nikdo nevymluvi. Čína nečina auto elektroauto. Jen a jen prachy. Apropo Ja nejsem zastáncem elektroaut. Ale myslím ze malá městská ekektroauta by bylo dobre řešení ale určitě ne velké 3tunove suv s malým dojezdem. Nutit to kupovat ne nesmysl, ale kdyby stalo nějaké Punto, Swift, Fabia apod okolo 300tis tak by to lidi brali, a ne X6, Neda GLS, enyaQ a podobne monstra pres 1,5M
👍👍👍
Už se těším na takové auto. A kdy bude mít dojezd jako ta Fabia a jim podobné? Tedy podle WLTP tak 900km a nabijení z 10 na 100% za pár minut?No jo vlastně nikdy... no tak zase nic 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2024 10:35
Evropa zatím tápe z toho důvodu, že tady lidé masivně ani nekupovali nové EURO 6,7 vozy se spalovacím motorem. A nekupují ani masivně Čínské EV.Takže klidně ad nahodí na asijské EV co chtějí , ale ke zvednutí prodejů Evropských EV to nepovede. Což byl a je záměr.To, že málo lidí koupí pidi čínské EV za 3/4 mil místo 1,1mil z Evropské produkce někdo může vidět jako ztracenou obchodní příležitost. Ale zákazem toho Čínské EV se lidem budget nezvětší, ani ten Evropský EV o 1/4 mil nezlevní.USA je trochu na srovnání k dost jinému trhu. V Evropě bude jen nefiremní vozový park stárnout i přes "levné" EV z dovozu.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 15:36
jak budou resit tohle? 😀https://www.fastcompany.com/91122701/zeekr-ipo-stock-... ...
“Bezva”, nikdy není pozdě cly snížit životní úroveň své vlastní populace. Když už tu je ta povinná školní docházka a povinná četba asi by stálo za to něco v povinné četbě nahradit něčím od Bastiata. Myslím že třeba Petici výrobců svíček by studenti ocenil, je to jen pár stránek a dá jim to řádově víc než to co tam je v povinné četbě dnes…
Domnívám se, že to Bidetovi loutkovodiči krapet nedomysleli a časem se jim to vymstí.
USA ešte donedávna sankcionovala štáty, ktoré sa zavedením ciel odvážili chrániť svoj trh. To znamená, že Bidetova gubernia už hrá druhé husle. Ale dalo sa to čakať. Keď bol Anthony Blinken koncom apríla v Číne, kde požadoval, aby Čína znížila produkciu elektroáut, solárnych panelov a batérií, dopadol ešte horšie ako Janet Yellenová, ktorá navštívila Činu začiatkom apríla. Kým Lavrovovi v tom čase usporiadali rozlúčkový banket, Blinken musel odísť na letisko sám, ako kôl v plote.😀
Jdi domů.
Co? Nepaci sa ti ze emerika ide s Bidetom do prdele a stiahne zo sebou aj celu EU? Tak si to uzi z prvej rady.
Myslím že nemáš všechny informace...... jak já jsem rád že už nejsme v jedné zemi. Leta jsem se ve třídě musel na jednoho maďara brejlatýho dívat jak tam visí na zdi. Pak šel Husák do pérdeli a byl klid. Tedy kromě Mečára, ale teď už se se slovákama potkávám jenom na českých forech.No, ale aspoň je tu s vama sranda vy kucí uherský!
Jaaaaj vy nemecke cecky, drzim vam palce aby ste to ustali, nakoniec tak ako aj nam, Vsetci sme v jednej zumpe.
Inu, ano. Jsem ale rád že jsme tu neměli tolik Slovenských brancou kam patřil Cintula.
Jo? A jak, prosímvás? Za prvé si uvědomte, že zrovna toto je věc, kterou Trump nepochybně zachová, pokud se znovu dostane k moci. Protože pokud je něco, na čem se momentálně Republikáni a Demokrati v USA shodnou (a že toho mnoho opravdu není), je to právě tvrdý přístup vůči Číně. Naopak, ten, komu se to vymstí, budeme mi v EU. Díky neschopnosti se dohodnout na nějaké regulaci, poputují ty laciné čínské šmejdy k nám a náš automobilový průmysl zkrachuje. A to není moc pozitivní výhled, i když chápu, že některým dezolátům se tento výhled bude zamlouvat. Tedy do chvíle, než zjistí, co všechno je u nás na automobilový průmysl navázáno tím, že přijdou o práci. Pak budou zase remcat, jak je ta zlá vláda a EU neochránila 😝
Je to proti všetkému, na čom je založená sloboda podnikania a voľného trhu a na čom USA bazírovali. EV nezačala vyrábať prvá Čína, ale USA a Európa. Ako by USA vykrikovali, keby Čína zaviedla 100% clá na ich EV? A teraz sa im nepáči ich vlastná medicína.
A čiernochov tam bijů!
Tosi pis ze zavedu aj oni na nieco ine. Vysledkom bude zdrazovane pochopitelne
Idealne keby to cina zaviedla na vsetky diely pre USA a vsetky USA automobily. To by lobing u usakov velmi rychlo zapracoval.
Čína klidně může dát 100%, protože se tam z USA žádná auta nedováží. Je to Čína která nedodržuje žádné pravidla a udělala z WTO zbytečnou organizaci do které byla nesmyslně přijata i když neplnila podmínky přijetí.
Jestli jste si nevšiml, tak čínské elektromobily nejsou žádné šmejdy - a navíc je Čína ve vývoji akumulátorů nejdál a pěkně nám utíká.
Toto bude najblizsie k pravde. Iba dnes som na ceste z firmy domov v Rakusku stretol 8 aut MG (Cina co kupila Anglicku znacku). To je 50% elektromobilov, ktore som stretol. Ale vacsinou to boli mensie auta aj dnes rozhoduje cena. Ani tu v At bezny ludia nezarabaju statisice (CZK).
Najdemokratickejšia krajina sveta pustila do gatí. Má strach z čínskej konkurencie.😀
A zabili Kennyho, parchanti!
Jeho štýl hudby ma veľmi neoslovil, ale podľa wikipédie zomrel prirodzenou smrťou v relatívne vysokom veku. Nevedel som že sú za tým Číňania. Ale vy dezoláti máte lepšie informácie.
My, illumináti, víme vše!
Pod tým Kennym si mal na mysli streľbu na Fica? Toto si hodne prehnal, h a j z e l.
Střelbu na koho? Čo ti jebe či čo?Edit: už tuším... oni hned psali že toho takoví jako ty využijou k útokům.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 18:35
Bravo. Univerzalna odpoved z prirucky mladych progresivnych svistov.
Ano, tak už jste začali... ... ne že bych měl potřebu se bránit, ale toho vašeho vůdce mám zcela v paži. Ale předpokládám že už svoláváte svoje polovojenské jednotky...Jsou chvíle kdy nelituju že se stát ve kterém jsem se narodil rozdělil.Toto je jedna z nich.Mimochodem, nechcete se přesunout chránit "svoju vec" domů?To je ale zajímavé, já tu psal o polovojenských jednotkách, a on ten atentátník byl součástí "Slovenských branců"! No to je ale situace, on neútočil libertard ale putinovec?
Názor byl 3× upraven, naposled 16. 5. 2024 04:43
Takisto my mame v pazi toho vasho fialoveho dementa a totalne trapneho saska na hrade. To uz vacsie parodie na politikov ste nenasli?
"To uz vacsie parodie na politikov ste nenasli?"...😀 vlastně jo, na Bureše bych malem zapomněl! Je to kvalita. Zahraniční zboží. Dovoz.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 20:56
A nejako vam usiel smetiar Okamura, to je panecku import :PPS: Strasidilko z dovozu.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 23:53
Hrubo klameš jvvj.Predseda slovenského klubu spisovateľov a jeden zo zakladateľov klubu Dúha Juraj Cintula nikdy nebol súčasťou "slovenských brancov". Je pravda, že sa v roku 2016 votrel na ich stretnutie, z ktorého je aj fotografia, ale jeho dôvod bol ten, že "brancom" ako vtedajší pacifista prečítal svoju vlastnú báseň, a chcel ich presvedčiť, aby sa vzdali zbraní. Ich odozva bola pravdepodobne nulová. Podľa jeho vlastných slov bolo jedným z dôvodov, prečo chcel zabiť Fica "zastavenie dodávok zbraní Ukrajine".
Kamile, kámo, ten kotlebista napsal knihu z které je jasné že žádným sluníčkářem není. To neokecáš. Si přečti co psal o cikánech."Brancov" chválil za vlastenectví a obranu před migrací- to mi moc nepřipadá jako liberální postoj.Podle mě se cítil zneuznaný nebo prostě dostal málo kopejek, tak se n@sral...
Oslovuješ síce svojho kamaráta kamila, ale odpoviem ti ja. Ja na rozdiel od tvojho kamaráta kamila zásadne nečítam žiadne kotlebistické spisy. Ak si priaznivcom kotlebistov, je to tvoja vec, ako aj ich názor na romov. Nájdi si uniknuté video, atentátnika, kde vyjadruje svoje názory. To video je zatiaľ voľne na internete. Ak ty dokážeš z fotografie na ktorej progresivista prednáša niekomu svoju báseň vyvodiť, že je s ním v názorovej jednote, tak potom ja z dôvodu ochrany svojej osoby končím túto komunikáciu s tebou. Nechcem totiž, aby ma niekto s tebou spájal.
No ale to se podívejme, on to asi nebyl tak docela progresivista:https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-... ... A "Noční vlky" měl možná za kamoše! Ale ale, to se mi nelíbí...
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 21:37
Bol liberál. Obdivovateľ modro-žltej farby.https://www.youtube.com/watch...
To bude ještě zajímavé. Je mi celkem záhadou jak obdivovatel Kotleby, polovojenských milicí mohl zároveň zakládat básnické kluby...https://news.refresher.sk/159904-Precitali-sme-knih... ... Pokud si najdu něco o tom kanálu, kterého video odkazuješ, tak je mi jasné co potřebuješ dokázat 😀)))) je to fakt kanál.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2024 14:07
pre jvvjBol to liberál, ktorý sa snažil prednášať svoje básne kvázi polovojenským skupinám. Predpokladám, že v tejto činnosti nebol veľmi úspešný.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2024 15:16
Dostal prostě málo kopejek, nic víc...
Cel se určitě také dočkáme. Nekonkurenceschopne EU automobilky je třeba ochránit... Možná škodovka přeci jenom nezkrachuje.
pardon, melo byt plus; evropske automobilky jsou opravdu tragedie - a to jim to EU naprosto primocare rikala 10 let dopredu, jako jedini na svete se mohli pripravit. Nevyhnutelna budoucnost prisla a paka z VW koukaj jak vystreleny z praku
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2024 14:35
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.