Biologické zbraně budoucnosti by mohly zabíjet lidi se specifickou DNA

Foto: Armyupress.army.mil
Biologické zbraně budoucnosti by mohly zabíjet lidi se specifickou DNA | Foto: Armyupress.army.mil

Jednoho dne možná budeme muset čelit biologickým zbraním určeným výhradně k zabíjení konkrétních skupin obyvatel. Plyne to z nové zprávy Centre for the Study of Existential Risk, o níž informoval The Telegraph.

V praxi by se mohlo jednat třeba o patogen, který by likvidoval jen lidi určité rasy. Autoři inkriminované zprávy, odborníci z Cambridge University, tvrdí, že světové vlády jsou na příchod podobných zbraní zcela nepřipraveny.

Z tohoto důvodu bychom prý měli vytvořit nezávislé pracovní skupiny, jejichž úkolem by bylo posoudit rizika různých budoucích technologií a navrhnout případná protiopatření.

„Etnické bomby“ na obzoru?

„Tato technologie se stává stále sofistikovanější a finančně dostupnější. Demokratizuje schopnost rychleji a smrtelněji ublížit,“ varují badatelé.

„Ve zvláště špatném případě by mohla být vyrobena biologická zbraň, která by byla zaměřena na konkrétní etnickou skupinu na základě jejího genomického profilu,“ dodávají.

Podobný pohled na věc má například i spoluzakladatel Napsteru Sean Parker. Ten před několika měsíci prohlásil, že editování lidských genů považuje za mnohem větší hrozbu než umělou inteligence. Právě v oblasti biotechnologií totiž v současné době hledá příležitost řada investorů.

Diskuze (31) Další článek: Windows 10 podle našich čtenářů: Poslali jste nám skoro 300 nápadů, jak je vylepšit

Témata článku: Technologie, Bezpečnost, Budoucnost, Biologie, Genetika, Zbraně, DNA, Zabí, Biologická zbraň, Oblast biotechnologií, SPEC, The Telegraph, Telegraph, Cambridge University

Intel vrací úder. Procesory Intel Alder Lake překonávají AMD, ale konkurent to nevzdává

Nová generace procesorů Intel Alder Lake dorazila na trh. Dvanáctá generace Intel Core je v mnohém revoluční a konečně přináší výkon, se kterým dokáže AMD Ryzeny překonat.

Seagate začne prodávat 20TB pevné disky i běžným smrtelníkům
ÚložištěPevné diskySeagate

Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

** Německá společnost Rheinmetall nedávno představila nový pozoruhodný systém protivzdušné obrany Skynex ** Ten může být vybaven senzory, zbraněmi, taktickým radarem i dalšími prvky ** Během testu si hravě poradil s hejnem osmi malých dronů

Nový hraný trailer na Halo Infinite připomene nostalgicky staré časy

Halo volá po hrdinovi v každém z nás v novém traileru.

Halo InfiniteVideo