TMC Dumont je motocykl, který zaujme jak designem, tak výkonem a technickým řešením. Jedná se o funkční prototyp navržený bývalým pilotem formule 1 Tarso Marquezem. Zdroj:  Tarso Marques

TMC Dumont je motocykl, který zaujme jak designem, tak výkonem a technickým řešením. Jedná se o funkční prototyp navržený bývalým pilotem formule 1 Tarso Marquezem. | Zdroj: Tarso Marques

Motocykl má kola s průměrem 36" bez středové části. Nosnou konstrukci tvoří věnec, po kterém se pohybuje ráfek s nízkoprofilovým pláštěm. Zdroj:  Tarso Marques

Motocykl má kola s průměrem 36" bez středové části. Nosnou konstrukci tvoří věnec, po kterém se pohybuje ráfek s nízkoprofilovým pláštěm. | Zdroj: Tarso Marques

Z hlediska tuhosti či jízdních vlastností to nebude žádná sláva, ale z vizuálního hlediska je řešení kol dechberoucí. Zdroj:  Tarso Marques

Z hlediska tuhosti či jízdních vlastností to nebude žádná sláva, ale z vizuálního hlediska je řešení kol dechberoucí. | Zdroj: Tarso Marques

Neméně pozoruhodná je i pohonná jednotka. Jedná se o šestiválcový motor Rolls-Royce používaný v helikoptérách. Má výkon 300 koní a velmi hlasitý zvukový projev.  Zdroj:  Tarso Marques

Neméně pozoruhodná je i pohonná jednotka. Jedná se o šestiválcový motor Rolls-Royce používaný v helikoptérách. Má výkon 300 koní a velmi hlasitý zvukový projev.  | Zdroj: Tarso Marques

Svezení je bezpečné pouze pro jezdce s dostatečně útlým pozadím, protože obruč zadní pneumatiky je až nebezpečně blízko sedla. Zdroj:  Tarso Marques

Svezení je bezpečné pouze pro jezdce s dostatečně útlým pozadím, protože obruč zadní pneumatiky je až nebezpečně blízko sedla. | Zdroj: Tarso Marques

Koncept byl předveden už v loňském roce, nyní sklízí opakované úspěchy na různých výstavách. Zdroj:  Tarso Marques

Koncept byl předveden už v loňském roce, nyní sklízí opakované úspěchy na různých výstavách. | Zdroj: Tarso Marques

Obdivuhodné na této technické kreaci je zejména to, že je opravdu funkční. Povolení k použití v běžném provozu ale nemá, proto se s ním oficiálně může vyjet jen na uzavřených komunikacích.  Zdroj:  Tarso Marques

Obdivuhodné na této technické kreaci je zejména to, že je opravdu funkční. Povolení k použití v běžném provozu ale nemá, proto se s ním oficiálně může vyjet jen na uzavřených komunikacích.  | Zdroj: Tarso Marques

Takto probíhala stavba, na stole leží jen základní torzo podvozku  Zdroj:  Motonline

Takto probíhala stavba, na stole leží jen základní torzo podvozku  | Zdroj: Motonline

Motor připravený k instalaci  Zdroj:  Motonline

Motor připravený k instalaci  | Zdroj: Motonline

Hotové dílo na ulici Zdroj:  Tarso Marques

Hotové dílo na ulici | Zdroj: Tarso Marques

Unikátní motocykl na focení ve studiu Zdroj:  Tarso Marques

Unikátní motocykl na focení ve studiu | Zdroj: Tarso Marques

Motocykl má kola s průměrem 36" bez středové části. Nosnou konstrukci tvoří věnec, po kterém se pohybuje ráfek s nízkoprofilovým pláštěm. Zdroj:  Tarso Marques
Z hlediska tuhosti či jízdních vlastností to nebude žádná sláva, ale z vizuálního hlediska je řešení kol dechberoucí. Zdroj:  Tarso Marques
Neméně pozoruhodná je i pohonná jednotka. Jedná se o šestiválcový motor Rolls-Royce používaný v helikoptérách. Má výkon 300 koní a velmi hlasitý zvukový projev.  Zdroj:  Tarso Marques
Svezení je bezpečné pouze pro jezdce s dostatečně útlým pozadím, protože obruč zadní pneumatiky je až nebezpečně blízko sedla. Zdroj:  Tarso Marques
11
Fotogalerie

Bláznivá motorka má motor z vrtulníku a prázdná kola. Kupodivu ale skutečně jezdí

TMC Dumont je motocykl, který zaujme jak designem, tak výkonem a technickým řešením. Jedná se o funkční prototyp navržený bývalým pilotem formule 1 Tarso Marquezem. Tento technicky i esteticky nadaný Brazilec se nyní zabývá zakázkovou úpravou automobilů a motocyklů.

Motocykl má kola s průměrem 36" bez středové části. Nosnou konstrukci tvoří věnec, po kterém se pohybuje ráfek s nízkoprofilovým pláštěm. Z hlediska tuhosti či jízdních vlastností to nebude žádná sláva, ale z vizuálního hlediska je to dechberoucí řešení.

Neméně pozoruhodná je i pohonná jednotka. Jedná se o šestiválcový motor Rolls-Royce používaný v helikoptérách. Má výkon 300 koní a velmi hlasitý zvukový projev.

Koncept byl předveden už v loňském roce, nyní sklízí opakované úspěchy na různých výstavách. Obdivuhodné na této technické kreaci je zejména to, že je opravdu funkční. Svezení je však bezpečné pouze pro jezdce s dostatečně útlým pozadím, protože obruč zadní pneumatiky je až nebezpečně blízko sedla. Více se z obrázků v galerii výše.

Určitě si přečtěte

Články odjinud