Blue Origin dostane od NASA 130 milionů dolarů na projekt nové vesmírné stanice

Blue Origin se stala jednou ze tří firem, jejichž úkolem je navrhnout pro NASA novou „komerční destinaci“ v kosmu. Jmenovaná agentura jí na daný účel poskytne částku ve výši 130 milionů dolarů.

Nanoracks dostane 160 milionů dolarů a Northrop Grumman Systems 125,6 milionů dolarů.

„S komerčními společnostmi, které nyní zajišťují dopravu na nízkou oběžnou dráhu Země, spolupracujeme s americkými společnostmi na vývoji vesmírných destinací, které budou moct lidé navštěvovat, kde budou moct žít a pracovat…“ uvedl mj. administrátor NASA Bill Nelson v tiskové zprávě.

Tyto kontrakty jsou součástí plánu na nahrazení stárnoucí Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) objektem v soukromém vlastnictví. NASA by následně využívala pouze některé jeho části.

Optimistický scénář říká, že taková stanice by mohla být zprovozněna do roku 2028. Podle auditu k tomu však nejspíš dojde až někdy po roce 2030, kdy již ISS  nebude schopna fungovat.

Diskuze (5) Další článek: Doposud neznámým zdroje vody na Zemi je překvapivě Slunce