Blue Origin | Měsíc

Blue Origin Jeffa Bezose chce do roku 2023 dopravit na Měsíc několik tun nákladu

Blue Origin je taková menší konkurence SpaceX, za kterou ale stojí nejbohatší člověk na planetě – Jeff Bezos. Ten je klasickým nerdem, takže miluje vesmír a vše kolem toho. V minulosti se už jasně vyjádřil, že své bohatství předá následující generaci ve formě výstavby použitelné a dostupné vesmírné dopravy, která umožní zrod nových startupů a projektů, které doposud kvůli vysokým cenám nebyly možné.

Nejbližším cílem Blue Origin je Měsíc (Blue Moon mission s raketou New Glenn) a podobně jako SpaceX, se bude společnost v počátku soustředit i na zakázkovou přepravu nákladu. Vše se zároveň děje pod záštitou neziskového projektu The Moon Race, ve kterém je zapojeno více společností (AEM, Airbus, Blue Origin, Esa, Vinci) s podobnými ambicemi, ale z různých oblastí (technologie, výroba, letectví.

Zatím nebylo uvedeno, jaký několikatunový náklad bude Blue Origin přepravovat ze Země na Měsíc, mělo by se ale jednat o důležitá části infrastruktury, která má na Měsíci vzniknout. Cílem je totiž vytvořit na Měsíci základnu, která bude částečně soběstačná, bude si vyrábět vlastní energii, rostliny a podobně, takže tam budou moci žít i lidé.

Diskuze (21) Další článek: S výběrem zaměstnanců pomáhal Amazonu robot. Naučil se preferovat muže