Měsíc | Blue Origin

Blue Origin Jeffa Bezose chce do roku 2023 dopravit na Měsíc několik tun nákladu

Blue Origin je taková menší konkurence SpaceX, za kterou ale stojí nejbohatší člověk na planetě – Jeff Bezos. Ten je klasickým nerdem, takže miluje vesmír a vše kolem toho. V minulosti se už jasně vyjádřil, že své bohatství předá následující generaci ve formě výstavby použitelné a dostupné vesmírné dopravy, která umožní zrod nových startupů a projektů, které doposud kvůli vysokým cenám nebyly možné.

Nejbližším cílem Blue Origin je Měsíc (Blue Moon mission s raketou New Glenn) a podobně jako SpaceX, se bude společnost v počátku soustředit i na zakázkovou přepravu nákladu. Vše se zároveň děje pod záštitou neziskového projektu The Moon Race, ve kterém je zapojeno více společností (AEM, Airbus, Blue Origin, Esa, Vinci) s podobnými ambicemi, ale z různých oblastí (technologie, výroba, letectví.

Zatím nebylo uvedeno, jaký několikatunový náklad bude Blue Origin přepravovat ze Země na Měsíc, mělo by se ale jednat o důležitá části infrastruktury, která má na Měsíci vzniknout. Cílem je totiž vytvořit na Měsíci základnu, která bude částečně soběstačná, bude si vyrábět vlastní energii, rostliny a podobně, takže tam budou moci žít i lidé.

Diskuze (21) Další článek: S výběrem zaměstnanců pomáhal Amazonu robot. Naučil se preferovat muže