Blue Origin pracuje na svém systému (záměrně se vyhýbáme označení raketa) New Shepard, které bude vynášet turisty na hranici vesmíru. Současně ale pracuje na skutečné raketě a ambice rozhodně nejsou malé. New Glenn má poprvé odstartovat v příštím roce, i když tento termín se zatím zdá spíše nereálný. Na nízkou oběžnou dráhu vynese až 45 tun nákladu.
Jedním z hlavních parametrů, kterým se New Glenn liší od konkurence, je průměr. Má dosáhnout 7 metrů, což umožní vynést rozměrnější náklad. Pro srovnání: průměr Falconu 9 je 3,7 m.
New Glenn tak bude potřebovat i větší aerodynamický kryt. Společnost už jednu jeho část z uhlíkových kompozitů vyrobila a ukázala. Ve výrobě je také nádrž po první stupeň.
New Glenn bude mít na výšku 95 metrů (Falcon 9 má 70 metrů). První opakovatelně použitelný stupeň bude pohánět 7 motorů BE-4 na metan a kyslík. Motory se už testují a jejich výroba v továrně v Alabamě začne na konci roku. Kromě rakety New Glenn budou BE-4 pohánět také raketu Vulcan od United Launch Alliance. Druhý stupeň rakety bude poháněn dvěma motory BE-3U na kapalný vodík a kyslík.
Aerodynamický kryt
Nádrž prvního stupně