Toto je  BMW Vision M Next . Koncept sportovního vozu, který by se měl v nabídce německé automobilky objevit v roce 2025. Auto má několik zajímavých technických vychytávek a o pohon se kupodivu nestarají jen elektromotory. 

Toto je BMW Vision M Next. Koncept sportovního vozu, který by se měl v nabídce německé automobilky objevit v roce 2025. Auto má několik zajímavých technických vychytávek a o pohon se kupodivu nestarají jen elektromotory. 

Automobil kombinuje designérské prvky dnešního modelu i8 (boční silueta) se legendární sportovní model M1 (řešení zádě). 

Automobil kombinuje designérské prvky dnešního modelu i8 (boční silueta) se legendární sportovní model M1 (řešení zádě). 

Studie přichází s křídlovými dveřmi, které by se ale měly dostat i do sériové výroby. Stávající BMW i8 je rovněž nabízí. 

Studie přichází s křídlovými dveřmi, které by se ale měly dostat i do sériové výroby. Stávající BMW i8 je rovněž nabízí. 

Design je a konceptu velmi důležitý. Je předzvěstí sériového vozu a pokud by se auto už jako koncept nelíbilo, design by se do sériové výroby nedostal. 

Design je a konceptu velmi důležitý. Je předzvěstí sériového vozu a pokud by se auto už jako koncept nelíbilo, design by se do sériové výroby nedostal. 

BMW Vision M Next existuje v několika zmenšených modelech...

BMW Vision M Next existuje v několika zmenšených modelech...

...ale už také jako reálný prezentační vůz. 

...ale už také jako reálný prezentační vůz. 

Zatím je to ale opečovávaný unikát nedozírné hodnoty, který slouží pro prezentace a výstavy. 

Zatím je to ale opečovávaný unikát nedozírné hodnoty, který slouží pro prezentace a výstavy. 

Vpředu jsou nově tvarované ledvinky, které jsou uložené velice nízko, doplňují je velice minimalistické světlomety, díky užití organických diod (OLED). I tak si uchovávají pro BMW osobité „čtyři oči“. 

Vpředu jsou nově tvarované ledvinky, které jsou uložené velice nízko, doplňují je velice minimalistické světlomety, díky užití organických diod (OLED). I tak si uchovávají pro BMW osobité „čtyři oči“. 

Dovnitř se nastupuje vzhůru otevíranými dveřmi, které se odemykají pomocí technologie rozpoznávání obličeje.

Dovnitř se nastupuje vzhůru otevíranými dveřmi, které se odemykají pomocí technologie rozpoznávání obličeje.

BMW Vision M Next s dalšími koncepty BMW. Vision M má ale nejblíže sériové výrobě. 

BMW Vision M Next s dalšími koncepty BMW. Vision M má ale nejblíže sériové výrobě. 

Aktuálně existuje plně pojízdný prototyp, který ukazuje nejen design, ale také technologie budoucího vozu. 

Aktuálně existuje plně pojízdný prototyp, který ukazuje nejen design, ale také technologie budoucího vozu. 

Pojďme si ale ještě připomenout, na co novinka navazuje. Jednou z inspirací je toto BWM M1 z roku 1978

Pojďme si ale ještě připomenout, na co novinka navazuje. Jednou z inspirací je toto BWM M1 z roku 1978

Nový koncept se historickým předchůdcem inspiruje především v pojetí zádě

Nový koncept se historickým předchůdcem inspiruje především v pojetí zádě

Přímým předchůdcem nového konceptu je pak BMW i8, hybridní sporťák, který můžete s notnou dávkou štěstí spatřit i na českých silnicích.

Přímým předchůdcem nového konceptu je pak BMW i8, hybridní sporťák, který můžete s notnou dávkou štěstí spatřit i na českých silnicích.

Specialitou novinky je užití světelné technologie Laser Wire, kde hlavní části světlometu tvoří skleněná vlákna potažená fosforem, která umožňují vyrobit supertenké a extrémně precizní tvary. 

Specialitou novinky je užití světelné technologie Laser Wire, kde hlavní části světlometu tvoří skleněná vlákna potažená fosforem, která umožňují vyrobit supertenké a extrémně precizní tvary. 

Zajímavý je ale i pohon. Hybridní jednotka Power PHEV tak nabízí možnost volby mezi pohonem všech nebo pouze zadních kol a spoléhá na elektromotor spolupracující s přeplňovaným benzinový čtyřválcem. Kupodivu se tedy nejedná o ryzí elektromobil. 

Zajímavý je ale i pohon. Hybridní jednotka Power PHEV tak nabízí možnost volby mezi pohonem všech nebo pouze zadních kol a spoléhá na elektromotor spolupracující s přeplňovaným benzinový čtyřválcem. Kupodivu se tedy nejedná o ryzí elektromobil. 

Systémový výkon čítá 441 kW (600 koní), přičemž další špetku výkonu má krátkodobě zajistit systém Boost+

Systémový výkon čítá 441 kW (600 koní), přičemž další špetku výkonu má krátkodobě zajistit systém Boost+

Dojezd v čistě elektrickém režimu činí 100 km, čímž má být sportovní auto využitelné i pro delší jízdy ve městě, a to bez obav z bezemisních zón.

Dojezd v čistě elektrickém režimu činí 100 km, čímž má být sportovní auto využitelné i pro delší jízdy ve městě, a to bez obav z bezemisních zón.

Vision M Next je prý schopen dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h a sprint na 100 km/h zvládne za 3 vteřiny. 

Vision M Next je prý schopen dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h a sprint na 100 km/h zvládne za 3 vteřiny. 

Všechny ovládací prvky a informace napříč třemi odlišnými vizuálními úrovněmi v přímém zorném poli řidiče sdružuje tzv. Boost Pod. 

Všechny ovládací prvky a informace napříč třemi odlišnými vizuálními úrovněmi v přímém zorném poli řidiče sdružuje tzv. Boost Pod. 

První rovinu tvoří horizontálně uspořádaný volant se dvěma malými displeji. V návaznosti na něj je zakřivený skleněný displej, nový přírůstek, jehož průhledná plocha se kolem volantu táhne jako hledí. 

První rovinu tvoří horizontálně uspořádaný volant se dvěma malými displeji. V návaznosti na něj je zakřivený skleněný displej, nový přírůstek, jehož průhledná plocha se kolem volantu táhne jako hledí. 

 Třetí rovinou je head-up displej s rozšířenou realitou v čelním skle.

 Třetí rovinou je head-up displej s rozšířenou realitou v čelním skle.

Pohled na volant a displeje shora přes čelní sklo.

Pohled na volant a displeje shora přes čelní sklo.

Originální je i řešení interiéru...

Originální je i řešení interiéru...

Nutno ale říct, že ačkoli se mezi odbornou veřejností s novým konceptem počítá jako s nástupcem BMW i8, nic takového z oficicálních zdrojů nahlas nezaznělo. Automobilka o svých budoucích modelech do oficiální premiéry sériového vozu zarytě mlčí. 

Nutno ale říct, že ačkoli se mezi odbornou veřejností s novým konceptem počítá jako s nástupcem BMW i8, nic takového z oficicálních zdrojů nahlas nezaznělo. Automobilka o svých budoucích modelech do oficiální premiéry sériového vozu zarytě mlčí. 

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

BMW Vision M Next

Automobil kombinuje designérské prvky dnešního modelu i8 (boční silueta) se legendární sportovní model M1 (řešení zádě). 
Studie přichází s křídlovými dveřmi, které by se ale měly dostat i do sériové výroby. Stávající BMW i8 je rovněž nabízí. 
Design je a konceptu velmi důležitý. Je předzvěstí sériového vozu a pokud by se auto už jako koncept nelíbilo, design by se do sériové výroby nedostal. 
BMW Vision M Next existuje v několika zmenšených modelech...
89
Fotogalerie

BMW ukázalo svůj sporťák blízké budoucnosti. Kupodivu není jen elektrický

BMW představilo koncept sportovního vozu, který by se měl v nabídce německé automobilky objevit v roce 2025. Auto má několik zajímavých technických vychytávek a o pohon se kupodivu nestarají jen elektromotory. 

Automobil kombinuje designérské prvky dnešního modelu i8 (boční silueta) se legendární sportovní model M1 (řešení zádě).  Studie přichází s křídlovými dveřmi, které by se ale měly dostat i do sériové výroby. Stávající BMW i8 je rovněž nabízí. 

Pohon zajišťuje hybridní jednotka Power PHEV tak nabízí možnost volby mezi pohonem všech nebo pouze zadních kol a spoléhá na elektromotor spolupracující s přeplňovaným benzinový čtyřválcem. Kupodivu se tedy nejedná o ryzí elektromobil.  Systémový výkon čítá 441 kW (600 koní), přičemž další špetku výkonu má krátkodobě zajistit systém Boost+. 

Vision M Next je prý schopen dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h a sprint na 100 km/h zvládne za 3 vteřiny.  Dojezd v čistě elektrickém režimu činí 100 km, čímž má být sportovní auto využitelné i pro delší jízdy ve městě, a to bez obav z bezemisních zón.

Specialitou novinky je užití světelné technologie Laser Wire, kde hlavní části světlometu tvoří skleněná vlákna potažená fosforem, která umožňují vyrobit supertenké a extrémně precizní tvary. Velice inovativní je také interiér s futuristickým řešením přístrojové desky z průhledových displejů. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud