Zaprve je snaha minimalizovat vůbec důvod pro přistání na vodě.
Zadruhe by letadlo asi nemohlo mít tak aerodinamickej tvar, melo by vetsi hmotnost atd a tim se hodne zvedla spotreba paliva.
A pokud uz letadlo potrebuje nouzove pristat hned, pak je to z duvodu vetsiho poskozeni letadla, vypadnuti vsech motoru a nebo ze dojde palivo.
Pokud je letadlo silne poskozeno, pak neni moc fajn s tim pristavat ani na bezva letistni plose, nazot na vode, kde ani nevis, jaky jsou vlny. Staci se podivat, jak se na tom houpe lod a ted do toho zkus svihnout s kolosem, jako je letadlo v rychlosti 200km/h a vic.
A pokud ti dojde palivo a nebo prestanou fungovat motory, tak i pri letu pres ocean leti letadlo takovou trasou, aby melo co nejvetsi sanci pristat na nejakem ostrove. Pro detailnejsi info si najdi neco o ETOPS certifikaci.
Nejsem zadnej znalec letadel a letani, ale asi bude daleko vic letadel ve vode kvuli tomu, ze se rozpadly jeste ve vzduchu a nebo narazily do vodni hladiny z duvodu nekontrolovaneho letu, nez ze by se snazily pristat na vode a u toho se rozpadly.
Delat teda specialni konstrukci pro pristani na otevrenem mori nedava smysl ani z bezpecnostniho hlediska, natoz z ekonomickeho.