Ach jo, zkus si to přečíst ještě jednou a pochopit. V tom stroji jsou mraky počítačů a je naprosto vyloučeno, aby software neobsahoval žádné chyby a stejně tak je vyloučeno, aby se ty chyby daly všechny odhalit při testování. To se dá právě leda tak u toho hriankovača, kde software akorát obsluhuje termostat v režimu on/off. U tak komplikovaného stroje se musí vychytat chyby zásadní, to se obvykle i podaří, ale i tak tam zbydou hromady malých chyb, které nelze odhalit při testování, protože se projeví jen v situaci, která nastane třeba jednou, za celou dobu provozu letadla. Takže ani kdyby se letadlo bez cestujících testovalo deset let denodenního létání (což je mimochodem naprosto nereálné, protože náklady by utekly do nesmyslných hodnot), stejně nebude nikdy jistota, že se nějaká chyba neobjeví klidně při prvním letu s pasažéry. U letectví se nedá jet na 100% absenci chyb, není to možné. V letectví se jede s určitou pravděpodobností poruchy každého komponentu a bezpečnost letadla spočívá v tom, jak je možné se s chybou za letu vypořádat. Takže pokud sis doteď myslel, že letadla s výjimou třeba 737MAX jsou 100% bezpečná, tak vítej v realitě, takové letadlo opravdu neexistuje A mimochodem, pokud by ses třeba chtěl divit, že tu chybu kvůli které je nutné letadlo po určité době aktivity restartovat, přece nemůže být složité odstranit, tak klidně můžeš mít pravdu. Ale existuje jednoduchý důvod, proč se takové minoritní chyby neopravují, jen se zapracují do postupů k obsluze a počítá se s nimi. A tím důvodem je to, že při jakémkoliv zásahu do software letadla, kdybys tam chtěl přepsat jediný řádek nebo dokonce jedinou hodnotu, software ztrácí certifikaci k provozu a je nutné celý certifikační postup provést znovu od začátku, protože neexistuje žádná jistota, že ta jediná změněná hodnota odstraňující nutnost restartu, nevyvolá chybu na jiném místě softwaru, o které se nebude vědět a nebude daleko nebezpečnější. Proto se takové chyby jen důkladně zadokumentují a nechají se být, odstranit se můžou až v případě, kdy by se dělala nějaká jiná nezbytná oprava software. To je mimochodem důvodem, proč oprava SW 737MAX trvá tak neskutečně dlouho, přestože principiálně to byla jen jednoduchá úprava. Jenže během toho se objevily další chyby a to posunuje znovu a znovu certifikaci na začátek. Je to složité, ale snad jsem to vysvětlil srozumitelně. A pokud ti to vzalo iluze o letectví, tak máš nezcizitelné právo nikdy do letadla nenastoupit Ani to tě ovšem 100% neochrání před tím, aby tě letadlo nezabilo, viz. hromady mrtvých, kteří zemřeli na zemi, když z nějakého důvodu spadlo letadlo.