Boeing a Porsche spojují síly – pracují na létajícím autě. Čeká nás „Návrat do budoucnosti“?

Společnosti Boeing a Porsche oznámily ve čtvrtek 10. října uzavření dohody, jejímž cílem je „prozkoumat prémiový trh městské letecké mobility a rozšíření městské dopravy do vzdušného prostoru“ - tedy jinými slovy vytvoření létajícího auta. Fanoušci sci-fi si jistě vzpomenou, že podobné dopravní prostředky mohli vidět již před třiceti lety ve filmu Návrat do budoucnosti II.

Ačkoli létající auta ještě zdaleka nejsou na pořadu dne, už nyní lze předpokládat, že pokud se prosadí, budou dostupná v mnoha různých verzích a provedeních. Cílem uzavřené dohody je prozkoumání trhu v segmentu pro náročnější zákazníky.

Luxus ve vzduchu

Společnosti Boeing, Porsche a Aurora Flight Science (dceřiná firma Boeingu) budou pracovat na vývoji elektrického létajícího vozidla s vertikálním startem a přistáním (tzv. eVTOL). Hodlají přitom vycházet ze studie, kterou v loňském roce zpracovala německá automobilka.

Klepněte pro větší obrázek 
Boeing a Porsche spojují síly – pracují na létajícím autě

Zástupci Porsche v tiskové zprávě vyjádřili předpoklad, že budoucí řešení letecké mobility bude přepravovat lidi „rychleji a efektivněji než současné konvenční prostředky pozemní dopravy.“ Létající auta mají nabídnout také nižší náklady a vyšší flexibilitu.

Klepněte pro větší obrázek 
Boeing a Porsche pracují na létajícím autě

V tuto chvíli existuje jen několik obrázků a představení skutečného létajícího auta rozhodně není otázkou nejbližších dnů ani měsíců. Dokonce i optimisticky laděná tisková zpráva hovoří pouze o tom, že prototyp bude připraven a otestován v blíže neupřesněné budoucnosti. Předpokládá však, že v roce 2025 významně vzroste poptávka po takovém typu dopravního prostředku.

Zatím jen na papíře

Oznámení tedy víceméně sděluje pouze to, že zúčastněné firmy společně zkoumají potenciální klíčový segment trhu budoucnosti. „Porsche se snaží rozšířit svou roli výrobce sportovních automobilů tím, že se stane přední značkou prémiové mobility,“ řekl ředitel pro marketing Detlev von Platen. „Z dlouhodobého hlediska by to mohlo znamenat přechod do třetí dimenze cestování.“

Oznámení neobsahuje žádné podrobnosti o tom, kolik peněz a dalších zdrojů plánují obě společnosti investovat. Lze ale předpokládat, že k cíli v podobě životaschopného komerčního produktu povede poměrně komplikovaná cesta, během které bude nutné překonat řadu technických a regulačních překážek.

Diskuze (14) Další článek: K čemu je 240Hz monitor? Vyzkoušeli jsme BenQ Zowie, který navíc přidává problikávání podsvícení

Témata článku: , , , , , , , , , ,