Boeing dokončil aktualizaci softwaru problémového letadla 737 Max 8. Udělá z něj nejbezpečnější stroj na nebi

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 104

Názory k článku

avatar
11. 08. 2019 14:36

Chceli sa vyrovnať Airbusu spotrebou a preto vymenili motory. Motory sa konštrukčne pre lietadlo nehodia a preto sa snažili zachrániť letové vlastnosti úpravou SW. Toto je len zúfala snaha modifikovať SW tak, aby to bolo použiteľné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2019 08:47

Mě udivuje kolik expertů na cokoliv tahle země má a přitom je zdejší národ náramně zaostalý, řečeno slovy klasika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2019 19:28

Pro mě osobně je podmínkou pro zakoupení letenky, že nepoletím tímto letadlem. Ať si výrobce tvrdí co chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2019 13:37

"Udělá z něj nejbezpečnější stroj na nebi"... tak vyhlásit to takhle musí jinak už by totálně ztratili dlvěru.
Otázka jestli to tak opravdu bude a na něco se zase nezapomnělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2019 12:32

To muselo zemřít 346.lidí, aby se někdo chytil za nos. Zcela nepřípustné. Ale jak vidíme kolem sebe na to se již nehraje. Lidi je jak sraček Jak já ty amíky nemusím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2019 14:42

No, začíná se to s kauzou 737 MAX zajímavě vyvíjet, protože podle uniklých zpráv z vyšetřování březnové katastrofy měl být údajně viníkem pták nasátý do motoru. Což vyvolává další otázky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2019 00:27

"737 Max 8 stane jedním z nejbezpečnějších letadel"
to už se stal a bude dál dokud budou sedět na zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2019 18:57

Přej si něco, padá Boeing 737 Max 8 Tady je vidět dvojí přístup amerických úřadů, své výrobce protlačuje i když je rizikový a cizí (Samsung, Huawei) se snaží potopit! Jasný protekticionismus!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 18:51

Něco podobného jsem už kdysi slyšel, sice to nebylo po aktualizaci a nebylo to letadlo, ale tuším že to šlo ke dnu už při první plavbě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2019 18:31

Kdyz mi daji letenku zdarma tak budu premyslet o tom jestli s tim poletim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2019 16:02

Ale copato... snad kazda firma na svete dela z uzivatelu svych produktu test ovce, kdy vyda novy SW/FW pro sva zarizeni a sem tam se najde nejaka ta poznamka, ze muze byt trabl a kdesi cosi... A Boeing nic ??? To je nejake divne... Jesi to byla chyba SW a jesi je oprava skutecne opravou, nebudte srabove, hezky nahrat do kazdeho letadla a vsecko vzletnout. A pokud teda ne, tak bych v tom aspon ze strany vyrobce v ramci testovani vozil ony programatory zaplaty No a kolik ta sranda bude vlastne koho stat ? To bude zajimavejsi udaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2019 15:06

jeste to neproslo certifikaci
posledni certifikace probehla nestandartne a to az tak ze to spolu-vysetruje FBI, takze ocekavam ze ta co ted bude bude opravdu pecliva a dlouha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2019 13:01

Mám jisté pochybnosti o tom, ža jakkoliv kvalitní SW udělá z pochybného HW nejbezpečnější letadlo na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 12:12

Njn, v Boeingu prostě podcenili špatný výcvik pilotů v zemích třetího světa. Kdyby piloti při problému správně provedli "Runaway Stabilizer Memory Items", tedy laicky řečeno, "proceduru pro případ kdy stabilizátor dělá psí kusy", kterou navíc musí umět zpaměti, tak by situaci zvládli. Ta procedura je stejná pro normální 737 i pro MAX, tedy nějaký nový výcvik na MAX opravdu nebyl potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 10:28

Aha, takže napřed byl MCAS jen drobný update, na který údajně nebylo potřeba přeškolovat piloty a jeho přítomnost se odbyla jen pár větami v manuálu. Po 2 zřícených letadlech se tím konečně začali zabývat a najednou to během necelých 3 měsíců všechno vyřešili softwarovou záplatou? 207 zkušebních letů za tak krátkou dobu, to jsou skoro 3 lety denně včetně víkendů. Ani kulové, nechal bych je tam doplnit 10 dalších senzorů, rok testovat a udělat podrobné školení pilotů na náklady Boeingu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 10:24

Hned článek nad tímto: "Poslední kumulativní aktualizace Windows 10 způsobuje řadu problémů" nevzbuzuje příliš důvěry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 09:29

Tak schválně kdo bude ten testovací králík a nasadí letadla po aktualizaci do ostrýho komerčního provozu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2019 09:12

To říkali už před tou aktualizací, dokud jim dva letouny nespadly. Právě to superbezpečnostní zařízení díky své sveřeposti neumožnilo pilotůn zasáhnout a způsobilo pád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 09:09

a uz zodpovednych ktori o rizikach padu vedeli a nic nespravili zavreli na dozivotia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (39)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2019 08:54

Zajímavé jak tlačí na pilu, protože pokud by do roka spadl další a je asi jedno z jakého důvodu, tak to už bude pro Beoing fatální. Nikdy jsem neřešil čím poletím, ale reálně jak začnou létat, tak to budu při koupi letenek asi hodně dlouho řešit. I když chápu tu malou pravděpodobnost nehody, uvědomuju si že se u toho druhého letu už na tom podepsali piloti, kteří zjevně netušili co mají dělat ani po té první nehodě a teď už budou všichni vědět jak to vypnout atd. ale ten červíček pochybností už hlodat bude a pro mne to létání je samo o sobě dost za trest a neskutečný stres.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 08:48

Asi bych se v této veřejné betaverzi stejně necítil moc bezpečně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 08:23

Tady nejde o ten jeden konkretni problem, to se muze stat kdekoli komukoli, tady jde o to, jakym zpusobem to cele vzniklo, jak se k tomu stavil regulacni urad a sam vyrobce. To je systemova chyba na mnoha urovnich, to se neopravi jednou aktualizaci. Zasadni otazka tedy zni: kolik dalsich problemu to ledadlo ma, o kterych se vi, ale ktere jsou ignorovany?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2019 08:12

Tak na nebi, tomu bych i věřil. Horší, když to jde k zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2019 08:09

"737 Max 8 stane jedním z nejbezpečnějších letadel"
Takze priznal ze to predtym odflakli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor