Office of Inspector General (OIG) ostře zkritizovala dosavadní práci Boeingu na nosné raketě Space Launch System (SLS). Došlo k tomu poté, co odhalila závažné nedostatky v kontrole kvality.
Ve zprávě zveřejněné 8. srpna uvedla, že konstrukci jádra a horních stupňů pro verzi SLS známou jako Block 1B, která probíhá v Michoud Assembly Facility v New Orleans, provázejí „významné problémy“.
NASA využívá k monitorování činnosti Boeingu Defense Contract Management Agency (DCMA). „Podle představitelů DCMA byl proces Boeingu pro řešení nedodržování smlouvy neefektivní a společnost obecně nereagovala přijímáním nápravných opatření, když se tytéž potíže s kontrolou kvality vyskytly znovu,“ tvrdí OIG.
71 žádostí o nápravná opatření
DCMA od září 2021 do září 2023 vydala celkem 71 žádostí o nápravná opatření, tzv. CARs (corrective action requests). Z těchto 71 CARs jich 24 bylo úrovně 2, což znamená, že se týkají nedostatků, které nelze opravit okamžitě, nebo které mají spojitost s kritickým bezpečnostním hardwarem.
Takový počet žádostí o nápravná opatření je podle DCMA v případě projektu daného typu v této fázi vývoje neobvykle vysoký. Zpráva to přičítá zejména nedostatku kvalifikované pracovní síly.
„Představitelé Michoud uvedli, že bylo obtížné přilákat a udržet si smluvní zaměstnance se zkušenostmi z letecké výroby, částečně kvůli geografické poloze Michoud v New Orleans v Louisianě a částečně kvůli nižším platům ve srovnání s jinými konkurenty v oblasti letectví“.
OIG předložila NASA celkem 4 doporučení, jak tuto neuspokojivou situaci zlepšit. Z dostupných informací plyne, že jmenovaná kosmická agentura přijala všechny kromě toho, které pro Boeing za nedodržování kontrol kvality požadovalo finanční sankce,