Boeing musí řešit další problém s letouny 737 Max – nefunguje jim kontrolka

Letouny 737 Max, které jsou bezmála rok uzemněné po dvou tragických haváriích, přidělávají Boeingu další vrásky na čele. V systému varování byla odhalena další chyba, jejíž oprava by však údajně neměla zpozdit termín návratu těchto strojů na oblohu.

Bloomberg informuje, že výrobce během letových zkoušek odhalil nový softwarový problém. Následně o něm elektronickou poštou informoval Federální leteckou správu (FAA). Problém byl v kontrolce, která má upozorňovat na poruchu systému stabilizace letadla.

Problém za problémem

„Provedli jsme změnu softwaru 737 Max před jejich návratem do provozu, abychom zajistili, že se tato kontrolka rozsvítí pouze tehdy, kdy bylo zamýšleno,“ uvedl Boeing. Nový softwarový problém navázal na chybu z ledna tohoto roku, jež způsobila havárii celého počítačového systému letadla, který pak musel být znovu spuštěn.

Šéf Federální letecké správy Steve Dickson řekl v Londýně novinářům, že v příštích několika týdnech může dojít k certifikačnímu letu Boeingu 737 Max. To je klíčový krok, na jehož základě mohou regulační úřady znovu povolit letadlu začít létat s cestujícími.

Dickson uvedl, že FAA vyhodnocuje nejnovější softwarový problém. Bez uvedení dalších podrobností zmínil, že inkriminovaná kontrolka „zůstala svítit déle než požadovanou dobu“. Na přímý dotaz, kdy se letouny vrátí do služby, Dickson odpověděl, že není stanoven žádný konkrétní termín.

Svítá na lepší časy?

Podle nejmenovaných zdrojů obeznámených se situací spočívá hlavní softwarová záplata v tom, že stabilizační systém stroje bude brát v úvahu informace ze dvou letových počítačů. To by mělo eliminovat riziko chyby a následného selhání.

Součástí vylepšení je také přidání varování, které má upozornit piloty, když stabilizační systém, který pomáhá zvedat a snižovat nos letadla, nefunguje správně. Nová chyba pravděpodobně nezmění plánovaný návrat letadla, protože firma počítala s časovými rezervami.

Diskuze (29) Další článek: 12 nejšílenějších programovacích jazyků, ze kterých vám praskne hlava

Témata článku: Software, Technika, Doprava, Bezpečnost, Letadla, Létání, Boeing, Systém letadla, Grounded, Letoun, Stabilizační systém, Systém varování, Letadlo, Bloomberg, DAL, Londýn, Federální letecká správa, Kontrolka, Chyba, Software na Heureka.cz



Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Ruské střely s plochou dráhou letu začíná likvidovat nový protivník. Během sekundy z nich udělá ementál

Ruské střely s plochou dráhou letu začíná likvidovat nový protivník. Během sekundy z nich udělá ementál

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní seznam ** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Elektromagnetické pušky jsou postrachem dronů ve válce. Vypadají jako ze sci-fi

Elektromagnetické pušky jsou postrachem dronů ve válce. Vypadají jako ze sci-fi

** Ukrajinské síly používají několik typů lehkých protidronových pušek ** Na fotografiích z bojů se nejčastěji vyskytují EDM4S a KVS G-56 ** Malý dron „sestřelí“ na vzdálenost až několika kilometrů

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněUAVDrony