Letouny 737 Max, které jsou bezmála rok uzemněné po dvou tragických haváriích, přidělávají Boeingu další vrásky na čele. V systému varování bylo odhalena další chyba, jejíž oprava by však údajně neměla zpozdit termín návratu těchto strojů na oblohu.

Letouny 737 Max, které jsou bezmála rok uzemněné po dvou tragických haváriích, přidělávají Boeingu další vrásky na čele. V systému varování bylo odhalena další chyba, jejíž oprava by však údajně neměla zpozdit termín návratu těchto strojů na oblohu.

Bloomberg informuje, že výrobce během letových zkoušek odhalil nový softwarový problém. Následně o něm elektronickou poštou informoval Federální leteckou správu (FAA). Problém byl v kontrolce, která má upozorňovat na poruchu systému stabilizace letadla.

Bloomberg informuje, že výrobce během letových zkoušek odhalil nový softwarový problém. Následně o něm elektronickou poštou informoval Federální leteckou správu (FAA). Problém byl v kontrolce, která má upozorňovat na poruchu systému stabilizace letadla.

„Provedli jsme změnu softwaru 737 Max před jejich návratem do provozu, abychom zajistili, že se tato kontrolka rozsvítí pouze tehdy, když bylo zamýšleno,“ uvedl Boeing. Nový softwarový problém navázal na chybu z ledna tohoto roku, jež způsobila havárii celého počítačového systému letadla, který pak musel být znovu spuštěn.

„Provedli jsme změnu softwaru 737 Max před jejich návratem do provozu, abychom zajistili, že se tato kontrolka rozsvítí pouze tehdy, když bylo zamýšleno,“ uvedl Boeing. Nový softwarový problém navázal na chybu z ledna tohoto roku, jež způsobila havárii celého počítačového systému letadla, který pak musel být znovu spuštěn.

Šéf Federální letecké správy Steve Dickson řekl v Londýně novinářům, že v příštích několika týdnech může dojít k certifikačnímu letu Boeingu 737 Max. To je klíčový krok, na jehož základě mohou regulační úřady znovu povolit letadlu začít létat s cestujícími.

Šéf Federální letecké správy Steve Dickson řekl v Londýně novinářům, že v příštích několika týdnech může dojít k certifikačnímu letu Boeingu 737 Max. To je klíčový krok, na jehož základě mohou regulační úřady znovu povolit letadlu začít létat s cestujícími.

Dickson uvedl, že FAA vyhodnocuje nejnovější softwarový problém. Bez uvedení dalších podrobností zmínil, že inkriminovaní kontrolka „zůstala svítit déle než požadovanou dobu“. Na přímý dotaz, kdy se letouny vrátí do služby, Dickson opověděl, že není stanoven žádný konkrétní termín.

Dickson uvedl, že FAA vyhodnocuje nejnovější softwarový problém. Bez uvedení dalších podrobností zmínil, že inkriminovaní kontrolka „zůstala svítit déle než požadovanou dobu“. Na přímý dotaz, kdy se letouny vrátí do služby, Dickson opověděl, že není stanoven žádný konkrétní termín.

Podle nejmenovaných zdrojů obeznámených se situací spočívá hlavní softwarová záplata v tom, že stabilizační systém stroje bude brát v úvahu informace ze dvou letových počítačů. To by mělo eliminovat riziko chyby a následného selhání.

Podle nejmenovaných zdrojů obeznámených se situací spočívá hlavní softwarová záplata v tom, že stabilizační systém stroje bude brát v úvahu informace ze dvou letových počítačů. To by mělo eliminovat riziko chyby a následného selhání.

Součástí vylepšení je také přidání varování, které má upozornit piloty, když stabilizační systém, který pomáhá zvedat a snižovat nos letadla, nefunguje správně. Nová chyba pravděpodobně nezmění plánovaný návrat letadla, protože firma počítala s časovými rezervami.

Součástí vylepšení je také přidání varování, které má upozornit piloty, když stabilizační systém, který pomáhá zvedat a snižovat nos letadla, nefunguje správně. Nová chyba pravděpodobně nezmění plánovaný návrat letadla, protože firma počítala s časovými rezervami.

Boeing musí řešit další problém s letouny 737 Max – varovná kontrolka svítila déle, než měla Foto:  Clemens Vasters from Viersen, Germany, Germany ,  CC BY 2.0

Boeing musí řešit další problém s letouny 737 Max – varovná kontrolka svítila déle, než měla | Foto: Clemens Vasters from Viersen, Germany, GermanyCC BY 2.0

Bloomberg informuje, že výrobce během letových zkoušek odhalil nový softwarový problém. Následně o něm elektronickou poštou informoval Federální leteckou správu (FAA). Problém byl v kontrolce, která má upozorňovat na poruchu systému stabilizace letadla.
„Provedli jsme změnu softwaru 737 Max před jejich návratem do provozu, abychom zajistili, že se tato kontrolka rozsvítí pouze tehdy, když bylo zamýšleno,“ uvedl Boeing. Nový softwarový problém navázal na chybu z ledna tohoto roku, jež způsobila havárii celého počítačového systému letadla, který pak musel být znovu spuštěn.
Šéf Federální letecké správy Steve Dickson řekl v Londýně novinářům, že v příštích několika týdnech může dojít k certifikačnímu letu Boeingu 737 Max. To je klíčový krok, na jehož základě mohou regulační úřady znovu povolit letadlu začít létat s cestujícími.
Dickson uvedl, že FAA vyhodnocuje nejnovější softwarový problém. Bez uvedení dalších podrobností zmínil, že inkriminovaní kontrolka „zůstala svítit déle než požadovanou dobu“. Na přímý dotaz, kdy se letouny vrátí do služby, Dickson opověděl, že není stanoven žádný konkrétní termín.
8
Fotogalerie

Boeing musí řešit další problém s letouny 737 Max – nefunguje jim kontrolka

Letouny 737 Max, které jsou bezmála rok uzemněné po dvou tragických haváriích, přidělávají Boeingu další vrásky na čele. V systému varování byla odhalena další chyba, jejíž oprava by však údajně neměla zpozdit termín návratu těchto strojů na oblohu.

Bloomberg informuje, že výrobce během letových zkoušek odhalil nový softwarový problém. Následně o něm elektronickou poštou informoval Federální leteckou správu (FAA). Problém byl v kontrolce, která má upozorňovat na poruchu systému stabilizace letadla.

Problém za problémem

„Provedli jsme změnu softwaru 737 Max před jejich návratem do provozu, abychom zajistili, že se tato kontrolka rozsvítí pouze tehdy, kdy bylo zamýšleno,“ uvedl Boeing. Nový softwarový problém navázal na chybu z ledna tohoto roku, jež způsobila havárii celého počítačového systému letadla, který pak musel být znovu spuštěn.

Šéf Federální letecké správy Steve Dickson řekl v Londýně novinářům, že v příštích několika týdnech může dojít k certifikačnímu letu Boeingu 737 Max. To je klíčový krok, na jehož základě mohou regulační úřady znovu povolit letadlu začít létat s cestujícími.

Dickson uvedl, že FAA vyhodnocuje nejnovější softwarový problém. Bez uvedení dalších podrobností zmínil, že inkriminovaná kontrolka „zůstala svítit déle než požadovanou dobu“. Na přímý dotaz, kdy se letouny vrátí do služby, Dickson odpověděl, že není stanoven žádný konkrétní termín.

Svítá na lepší časy?

Podle nejmenovaných zdrojů obeznámených se situací spočívá hlavní softwarová záplata v tom, že stabilizační systém stroje bude brát v úvahu informace ze dvou letových počítačů. To by mělo eliminovat riziko chyby a následného selhání.

Součástí vylepšení je také přidání varování, které má upozornit piloty, když stabilizační systém, který pomáhá zvedat a snižovat nos letadla, nefunguje správně. Nová chyba pravděpodobně nezmění plánovaný návrat letadla, protože firma počítala s časovými rezervami.

Určitě si přečtěte

Články odjinud