Všechny Boeingy 737 Max by měly do prošetření nehody zůstat na zemi. Boeing vydal doporučení pro celý svět

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 65

Názory k článku

14. 03. 2019 15:43

"Uzemnění Boeingů ... Řada aerolinek v reakci na druhou tragickou havárii během necelých pěti měsíců takzvaně uzemnila všechny své stroje ..."
To "uzemnění" není dobrý překlad - ani "takzvané uzemnění".
Elektrikáři pod uzemněním rozumí naprosto jednoznačně " ... vodivé spojení elektrického rozvodu nebo různých kovových předmětů se zemí za účelem zajištění správné činnosti některých elektrických zařízení a pro ochranu před úrazem elektřinou, ochranu před bleskem, přepětím a před účinky statické elektřiny." - viz:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Uzemnění...
Je pravda, že Anglosasové píšou třeba "The United States has now grounded Boeing’s 737 Max aircraft" ale to neznamená že je uzemnili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 03. 2019 09:44

uz se tesim na budoucnost plnou AI, samoriditelnych aut, prepravnich dronu, atd.
to bude sranda az nejaky senzor zacne hlasit nesmyslnne hodnoty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 03. 2019 09:30

USA first.Tady vidíme jak funguje politika, jak USA protlačují své firmy.
Kdyby to nebyl USA výrobce, tak to USA uzemní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 03. 2019 22:30

Jestli je ještě někdo online, může právě sledovat tanečky dvou letů 737 Max 8, které původně mířily do Prahy:Smartwings z Dubaje bloudí nad Černým mořem: https://www.flightradar24.com/TVS1201/1fc767d2... A tento opět od Smartwings, který letí z Kapverdských ostrovů, se točí u Malty: https://www.flightradar24.com/TVS4160/1fc76ab3...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2019 20:09

Pred 15 či 20 rokmi sa stala podobná nehoda - neviem či na Airbuse alebo Boeingu. Pilot potreboval, aby lietadlo po štarte začalo stúpať rýchlejšie, ale ono mu to nedovolilo. Aj keď lietadlo vôbec nebolo na hranici svojich limitov. Skrátka chyba v softvéri.
Niekoľko iných katastrof spôsobili zamrznuté pitotové trubice slúžiace na meranie rýchlosti letu. Keď autopilot nevie rýchlosť, resp. vie nesprávnu rýchlosť, tak lietadlo tiež môže rýchlo letieť k zemi.
Jeden by si myslel, že múdre hlavičky v leteckom priemysle poznajú Murphyho zákon: Keď sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí. A keď sa to pokaziť nemôže, pokazí sa to tiež.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 19:50

Takze bude asi bezpecnejsie sadnut do 20-30 rocneho Boeingu, kde tieto elektronicke sracky a "asistenti" este nie su, ziaden Playstation (a to sa tyka aj Airbusu, ten bol priekopnik v tychto kramoch)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 19:24

Jako ztráta vztlaku je blbá, ale že by se ho ty boeingy musely pokoušet získat zpět i za cenu toho, že to na plný kotel naperou do země...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 18:26

Kdysi jsem četl, že programátoři letových systémů se letům vyhýbají jako čert kříži. Asi to bude pravda ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 18:13

takze boeing si par hodin programatorskej prace ceni na 300 zivotov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2019 18:09

Pilot který slyšel záznam fatální havárie jiné posádky a její poslední výkřiky v kabině do dvou let přestane létat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2019 17:51

Piloti "by měli mít možnost..." Podle dat, které se dostaly na veřejnost se piloti v obou případech snažili "přeprat" SW letadla a v důsledku se jim to nepodařilo. Takže si byli velmi dobře vědomi chyby řízení a snažili se to napravit. Několikrát se jim to na chvíli podařilo a potom zase převzal vládu instalovaný řídící SW. Problém (zásadní) je v tom, že pilot nemá možnost tzv. "na tvrdo" příslušnou část řízení odstavit a převzít vládu nad strojem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 17:49

Osobně se mi filozofie kterou používá Boeing moc nelíbí. I když má letadlo více stejných čidel (pitotky, AoA snímače, radiovýškoměry) tak do řídícího systému - letového počítače vstupuje pouze jedno čilo. Řídcí systém tak nedokáže sám zjistit nesoulad vstupních dat. To musí monitorovat pilot a na nesoulad přijít sám na základě monitoringu jednotlivých přístrojů a chování stroje.
To Airbus má jinou filosofii. Má několik nezávislých letových počítačů (jiná platforma, software vyvinut jinými týmy). Tyto počítače pak zpracovávají vstupy samostatně a o výsledku hlasují. Při nesouladu výsledků pak aktivně informují pilota. Takže je tam jedna vrstva bezpečnosti navíc.
Už na škole nám vtloukali do hlavy, že při návrhu řídícího systému se musí počítat se selháním čidel a akčních členů. A při poruše je nutné informovat operátora a případně technologii bezpečně odstavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 16:53

Doufám že se na aktualizaci nepodílí MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor