Ano, na to jsem narážel. Právě proto, že jsem přesvědčen, že dnes není mezi stroji různých (obou dvou výrobců v leketronice žádný extra propastný rozdíl. Ano, byly doby, kdy fly-by-wire někdo implementoval dříve než ten druhý (Airbus), stejně tak někdo postavil "kompozitní" letadlo dříve než ten druhý (Boeing), ale v principu jsou si vzájemně schopnou konkurencí (což je dobře).Občas se něco povede více, něco méně - u obou výrobců. A380 je od počátku fail (strategický i obchodní). Problémy 737MAX jsou také obrovský problém, jde o životy (samotného mne zajímá, co bylo příčinou - zda jen opravdu SW, pak je to průser jako mraky).
Když se podíváte do historie (celkově, ne jen na jeden určitý model nebo velmi krátkou omezenou dobu), tak i v bezpečnosti a počtu prušvihů (menších i větších) vycházejí velmi srovnatelně.Osobně je mi nicméně podstatně sympatičtější Boeing - soukromá firma, která je konkurencí pro prakticky státní/polostátní moloch konsorcia poloviny Evropských zemí. Člověk by čekal, že obrovské nadnárodní podniky, mající podporu vlád několika zemí budou míle napřed před soukromým subjektem. Naštěstí se ukazuje, že tomu tak není. (Boeing, SpaceX apod.)