Boeing po padesáti letech v tichosti zastavuje výrobu svého největšího letadla 747 Jumbo Jet

Názory k článku

09. 07. 2020 08:15 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

"V tichosti"? Všude se o tom píše, na jiným serveru jsem to četl minulej tejden, tak jaký "v tichosti"? Že neudělali trachtaci jako když končil Concorde? No a co? Je to právo výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 07. 2020 09:08 | Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Tak to je poměrně logické, když po těchto strojích už není poptávka. Ruší ji stejně, jako ji v mnohem větší tichosti zrušil Airbus už cca před rokem. O tom se zase tak moc nepsalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  09. 07. 2020 09:24  |  Android Chrome 77.0

no v tichosti asi tezko😁😁👍🏿. a co byste si pani redaktori predstavovali? orchestr v kazdem meste a vesnici s promitanim uspechu daneho letadla?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
harrym  |  09. 07. 2020 10:07  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.116

Má to 4 motory a to je ten největší problém - dvojnásobný počet motorů na konkrétní požadovaný součtový výkon znamená o zhruba 50% vyšší hmotnost (jen motorů samozřejmě), servisní náklady, hluk a spotřeba.
Nikdo se nechce jebat se 4 motory, když stačí jen 2.
Z pohledu účinnosti se silně uplatňuje "power sizing", jelikož platí, že čím větší je stroj, tím lepší může v principu dosáhnout energetické účinnosti, jelikož povrchová plocha (defacto měřítko ztrát) neroste lineárně s objemem/hmotností (defacto měřítko výkonu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor