Boeing poprvé „oživil“ Core Stage připravované rakety Space Launch System

Zaměstnanci Boeingu poprvé „oživili“ Core Stage rakety Space Launch System (SLS), kterou chce NASA využít pro realizaci mise Artemis a možná i pozdější případné mise na Mars. Upozornil na to server Space.com.

Core Stage má průměr 8,4 m a jeho součástí jsou čtyři kyslíkovodíkové motory RS-25. Společně se dvěma postranímmi pětisegmentovými motory SRB tvoří první stupeň SLS.

„Je to velmi hodnotné,“ prohlásil o premiérové aktivaci Core Stage ředitel Boeingu Mark Nappi. „Je to poprvé, kdy byl tento test proveden...je to nejsilnější raketa, která kdy byla postavena.“

Podle Space.com Boeing na příští týden naplánoval řadu zkoušek mechanických i hydraulických systémů SLS.

Jak jsme vás již informovali, projekt vývoje této rakety značně komplikuje překračování rozpočtu a další problémy. „Pokračují boj NASA se správou nákladů a harmonogramem SLS Programu má potenciál ovlivnit ambiciózní cíle agentury pro projekt Artemis,“ připustil generální inspektor NASA v březnu.

Diskuze (24) Další článek: Zálohovací pásky mají stále co říct. Fujifilm chystá novinku s kapacitou 400 TB

Témata článku: Testy, Technika, NASA, Artemis, Mars, Kosmonautika, Raketa, Boeing, SLS, Mise, Mise Artemis, Motor, SPAC, Space

Pozor při volání na barevné linky. Hovor se může prodražit, i když máte neomezený tarif

** Při volání na některé typy telefonních čísel bychom měli zpozornět ** Nejdráž nás mohou vyjít hovory na číslo začínající devítkou ** I zde jsou ale výjimky, tento článek udělá v barvách jasněji

Jan Láska
Barevné linkyÚčtováníČTÚ
Největší videoherní obchod historie! Microsoft kupuje Activision Blizzard za 68,7 mld. dolarů

Tak tohle asi nikdo nečekal… Call of Duty, Diablo, Warcraft nebo Candy Crash Saga budou brzy patřit Microsoftu

Activision BlizzardMicrosoft
Google spěchá se zprovozněním Android her ve Windows. Jaké budou minimální hardwarové požadavky?

** Google spustil betatestování služby Play Games ve Windows ** Konkurenci pro Amazon Appstore bude stačit Windows 10 ** Budete potřebovat 8jádrový procesor a alespoň 8GB RAM

Google PlayWindows
V uchu jehly. Oppo Find X3 Pro fotí unikátní fotky uměleckých děl, které byste jinak zaměnili za smítko prachu

** Oppo Find X3 Pro se může opřít o unikátní mikroskopický objektiv ** Nabízí až 60× hybridní přiblížení těch nejmenších detailů ** Je to jediný telefon, který umí nafotit sochy v uchu jehly...

MikroskopMakro objektiv
Astronomové spočítali, jak družice Starlink ovlivňují jejich pozorování. Stopy jsou na 18 % snímků a bude hůř

** Studie analyzovala vliv družic Starlink na pozorování projektu ZTF ** Přehlídka oblohy se nachází na jihu Kalifornie a jednou za dva dny prohledá celou oblohu ** Počet stop družic Starlink na snímcích neustále roste, vědecká pozorování však příliš ovlivněna nejsou

StarlinkAstronomieSpaceX

PC verze God of War už je v rukou moderů. Co říkáte na Krata bez vousů?

Pokud něčím PC komunita vyniká, tak je to schopnost improvizovat.

God of WarModifikace