Oživeno 24. října Společnost Boeing na vývoj kosmické lodi Starliner dá dalších 250 milionů dolarů. Celkové náklady na tento program tak vzrostou na 1,85 miliard dolarů. Informoval o tom server SpaceNews.
Toto oznámení vyvolalo otázky, zda bude dotyčná společnost vůbec někdy schopna na Starlineru vydělávat a za jak dlouho by se jí v takovém případě doposud investovaná částka vrátila.
Nový generální ředitel Boeingu Kelly Ortberg nicméně prohlásil, že z programů s pevnou cenou odejít nechtějí a to navzdory tomu, že v podstatě nemají šanci dosáhnout v nich zisku.
„Nemyslím si, že je to pro nás schůdná varianta. I kdybychom chtěli, nemyslím si, že bychom mohli od těchto smluv odstoupit,“ konstatoval.
Boeing také vyhodnocuje způsoby, jak zefektivnit své podnikání, což by mj. mohlo znamenat ukončení činnosti v některých oblastech mimo komerční letectví a obranu. „Je lepší dělat méně věcí a dělat je lépe, než dělat jich více a nedělat je dobře," komentoval to Ortberg.
Odmítl však spekulovat o tom, jakých přesně oblastí by se to mohlo týkat. „Nemám seznam konkrétních věcí, které si necháme a nenecháme,“ řekl a dodal, že jasněji by v této záležitosti mělo být do konce roku.
Původní článek z 16. října
Společnost Boeing hodlá pokračovat ve vývoji kosmické lodi Starliner. Administrátora NASA Billa Nelsona o tom již v srpnu ujistil její nový výkonný ředitel Kelly Ortberg.
„Deklaroval záměr pokračovat v řešení problémů, jakmile bude Starliner bezpečně zpět,“ komentoval to tehdy Nelson. Dodal však, že otazník stále visí nad náklady potřebnými na realizaci dalšího zkušebního letu s posádkou.
Nyní to vypadá, že ve třetím čtvrtletí by Boeing do tohoto programu mohl „nalít“ dalších několik set milionů dolarů. Konkrétně je podle dostupných informací k dispozici částka 400 milionů dolarů, z níž však mají být financovány rovněž práce na dronu MQ-25.
Chystá se snižování počtu zaměstnanců
Ortberg ve své zprávě ze dne 11. října připustil, že v oblasti Defense, Space & Security (BDS) má Boeing potíže. „V BDS naše výkonnost ve vývojových programech s pevnou cenou prostě není taková, jaká by měla mít,“ uvedl.
Kromě toho oznámil, že jeden ze dvou největších světových výrobců letecké techniky na světě v nadcházející době propustí 10 % své pracovní síly, neboli zhruba 17 000 zaměstnanců.
Důvodem jsou nejen výše zmíněné problémy v BDS, ale i stávka ovlivňující podnikání v oblasti komerčního letectví. Je samozřejmě otázkou, jaké bude mít toto plánované propouštění dopad na chod firmy.