Vesmír | DARPA | Boeing

Boeing vycouval z projektu DARPA na vývoj hypersonické kosmické lodi

V roce 2013 Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) zahájila projekt zvaný Experimental Spaceplane (XSP). V rámci něj měla vzniknout znovupoužitelná hypersonická kosmická loď, která by vynášela americké vojenské satelity na oběžnou dráhu.

O čtyři roky později DARPA oznámila, že na vývoji tohoto dopravního prostředku bude pracovat Boeing. Ten se ale minulý týden rozhodl z projektu vycouvat, v důsledku čehož ho DARPA musela ukončit.

„Po podrobném přezkoumání Boeing neprodleně ukončuje naši roli v programu Experimental Spaceplane (XSP),“ řekl tiskový mluvčí jmenované společnosti Jerry Drelling. „Nyní přesměrujeme své investice z XSP do dalších programů Boeingu pokrývajících oblasti moře, vzduchu i vesmíru.“

Podle Jareda Adamse z DARPA se nicméně nejednalo o naprostou ztrátu času a peněz. Inženýři prý minimálně zjistili, že zkonstruování zařízení typu XSP nebrání žádné technické překážky.

„DARPA prostřednictvím XSP identifikovala důkazy o tom, že současné raketové pohonné systémy využívající tekuté palivo jsou schopny podpořit cíle XPS. Zůstávají předmětem našeho zájmu a mohou být prozkoumány v rámci separátních snah,“ dodal Adams.

Diskuze (7) Další článek: ELONOVINKY: Speciální 100. díl s plány Elona Muska na letošní rok

Témata článku: Technika, Vesmír, DARPA, Létání, Boeing, Projekt, Vývoj, Dar, Kosmická loď, Loď, Research Project Agency, XSP

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

Epic chce rozbít monopol Play Storu a App Storu. Nastražil trik s hrou Fortnite a žaluje Google i Apple