Bombardier oživuje elektrický vlak bez trolejí, je napájený z baterií

Bombardier oživuje elektrický vlak bez trolejí, je napájený z baterií

Kanadský výrobce kolejových vozidel představil minulý týden v Berlíně elektrický hybridní vlak Talent 3, který je poháněn energií z akumulátorů. O novince informoval na oficiálních stránkách v tiskové zprávě.

Novinka slibuje nulové emise, vysokou energetickou účinnost a nízkou hlučnost. Na elektrifikovaných tratích je elektřina dodávána tradičním způsobem z troleje a je používána nejen k pohonu elektromotorů, ale také k nabíjení akumulátorů.

Energie z baterií může být použita při provozu na neelektrifikovaných tratích, kde by Bombardier Talent 3 mohl nahradit dosud používané dieselové vlaky. Na neelektrifikovaných nebo jen částečně elektrifikovaných trasách by tak měl přispět k odklonu od hlučného a neekologického naftového motoru směrem k čistší a ekologičtější mobilitě.

Nulové emise a 90% recyklovatelnost

Vlak poháněný elektřinou z baterií je v Evropě prvním svého druhu po více než šedesáti letech. První jízdu absolvoval v braniborském Hennigsdorfu za účasti tajemníka federálního ministerstva dopravy Enaka Ferlemanna a braniborské ministryně dopravy Kathrin Schneider.

Klepněte pro větší obrázek
První jízdu absolvoval v braniborském Hennigsdorfu

Kromě toho, že souprava při svém provozu negeneruje žádné zplodiny, se výrobce chlubí také až devadesátiprocentní účinností a recyklovatelností. Ve srovnání s vlaky s dieselovými agregáty je Talent 3 o polovinu méně hlučný. Předpokládaná životnost je odhadována na třicet let.

„Díky novému vlaku poháněnému bateriemi přinášíme na železnici skutečné inovace,“ řekl Michael Fohrer, šéf německé pobočky Bombardier Transportation a dodal:

„Tento vlak je reakcí na výzvy, jako je znečištění ovzduší, změna klimatu a nedostatek zdrojů. Přibližně 40 procent německé železniční sítě není elektrifikováno. Vlak Bombardier s bateriemi je atraktivním řešením, a to jak z ekonomického, tak i ekologického hlediska.“

Ujede až 40 kilometrů, v budoucnosti pak ještě dál

Díky pokrokům v oblasti vývoje kapacity akumulátorů dokáže Talent 3 ujet na jedno nabití až 40 kilometrů. Příští generace by pak měla dosahovat dojezdové vzdálenosti atakující sto kilometrů.

V roce 2019 zahájí Deutsche Bahn roční zkušební provoz s cestujícími se současným prototypem ve službách regionálního dopravce Alb-Bodensee.

Vývoj vlaku poháněného bateriemi je dotován německou federální vládou v rámci inovačního programu pro elektromobilitu částkou ve výši čtyř milionů eur (v přepočtu asi sto milionů korun).

Německo se tímto způsobem snaží snížit svou závislost na dieselových vlacích. Počátkem tohoto roku představil Alstom vlak poháněný vodíkem Coradia iLint, který by měl na jednu nádrž vodíku ujet asi tisíc kilometrů.

Diskuze (18) Další článek: Agenti OSN stahovali warez. Chtěli zjistit, jestli je na pirátských webech více malwaru

Témata článku: Technika, Evropa, Doprava, Baterie, Elektřina, Ekologie, Německo, Vlaky, Akumulátory, Energie, Železnice, Berlín, Bombardier, První druh, Talent, Euro, Trolej, Nízká hlučnost, Současný prototyp, První vlak, Deutsche Bahn, Německá pobočka, Atraktivní řešení, Vodík, Oficiální stránka

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku