Bosch chce chránit posádky elektromobilů při nehodách řízenými explozemi

Názory k článku

dramon  |  08. 10. 2019 08:19  |  Linux Firefox 68.0

Tak už to vidím: "Hele, kapitáne, to auto jede nějak rychle, jakou má SPZ?" ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo007  |  08. 10. 2019 09:09  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.90

Mě by zajímalo v čem mají být ty exploze jako řízené??? Bude to obyčejná pyropatrona, podobné jako které najdete v airbagách nebo pro dotažení bezpečnostních pásů.
"Řízená exploze" se používá většinou pro zneškodňování bomb nebo bourání budov.
Podle nadpisu to vypadá jako kdyby jste chtěli pomocí řízených výbuchů kolem vozidla zabránit větším škodám. Třeba směrovou bombou proti zdi, do které by auto mělo narazit. Což by bylo samozřejmě hodně problematické z mnoha důvodů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  08. 10. 2019 11:26  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Prorazena nadrz... prorazena baterka... Hmm, co si jen vybrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nedos.  |  08. 10. 2019 11:34  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

Většina lidí má sice z těch nebouranech aut z AAAA, který jsou poslepovaný ze 3 totálek srandu. Ale tady mě tak napadá, že stačí jedna menší nehoda a celý elektroauto je vlastně na odpis. Tomu říkám ekologie. A to to auto ani nemusí začít hořet aby bylo na odpis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  08. 10. 2019 13:01  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Prijde mi, ze si celkem zahravaji.
Proti urazu proudem ma chranit izolace, pripadne nevodive komponenty kterymi je karoserie uchycena. Dneska neni problem preci pouzit materialy pevnejsi nez zelezo.
Temi vybuchy muzou docilit nejake nebezpecne situace.
- Kabely se uplne neprerusi, zkrat, ohen
- Kabely se prerusi, ale zmenou poloh auta se budou dotykat, jiskra, ohen
- Kabely se prerusi, ok. Posadka zustane uveznena v auta kdesi na utesu. Venku -10 v kabine -10.
Atd :)
Ale, kdyz se to dobre promysli a bude treba moznost nahodit elektriku vymenou odpojovaciho prvku za novy... Pripadne udelat pro jistotu dvoji kabelaz, 2 prvky, na 2 ruznych mistech v aute, aby stacilo jeden vymenit. A nebylo to zavisle od toho, ze dane misto je zrovna nedostupne.Ja si totiz myslim, ze oni uvazuji o jakesi neodladene konstrukci vozu, kterou se nam budou snazit natlacit evropske automobilky narychlo, aby mohly konkurovat Muskovi. Jeho prosla uz ruznymi crash testy a dalsimi... Je zkratka moc napred :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vzach  |  08. 10. 2019 15:17  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Možná by stačilo jako ochranu proti úrazu elekrickým proudem používat u elektromobilů nekovové karoserie. Když mohl být duroplast používán k výrobě karoserií Trabantů, snad by nějaká taková lehká nevodivá skořepina byla pro elektromobily výhodnější i z hlediska hmotnosti a odolnosti proti korozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pavel F.  |  08. 10. 2019 15:27  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To jako má být novinka? Pyrotechnické odstřižení napájecích kabelů má již BMW i3 z roku 2013.
Když jsem si kupoval svoji BMW i3, tak mi sám prodejce říkal, že v případě aktivace airbagů dojde k pyrotechnickému odstřižení kabelů od baterie, takže pak určitě musím do servisu na výměnu této části, abych mohl po opravě zase jezdit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2019 21:20 | Linux Firefox 63.0

řízené?
...než napálím do zdi, bouchne to v autě, aby mě to usnadnilo práci.
...když vjedu do davu, vybuchne to zvenku, to je funkce pro bubáky.
...a když pojedu rychle ke koloně a bude to vypadat, že to neubrzdím, vybuchne to pod autem jako kobra 11...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vodic62  |  09. 10. 2019 10:59  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.90

Zajímavé, všude se píše jak Bosch přišel s revoluční novinkou, ale nikomu nevadí, že Tesly Model S mají to samé už od začátku výroby tedy od roku 2012. Kdo ví, jestli to nebylo už v Roadsteru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor