Zajímá mě cena a výdrž,dostupnost náhradních dílů a počet najetých km -životnost.Kolik se dá s boschem nejezdit bez opravy za tisíce?10000km? To dám za rok a co pak? Pokud nedá výrobce záruku na motor cca 100000km,tak mě tento předražený krám nezajímá
Je dobře, že vývoj elektrokol jde dopředu, ale: pro běžného uživatele je rychlost 45 km/h. k ničemu. V ČR je maximální povolená rychlost za pomoci elektromotoru jen 25 km/h., nad tuto rychlost musí motor vypnout. Stejné je to s výkonem motoru, který je omezen 250 W. Pokud tyto pravidla nedodržíte, už se nejedná o běžné elektrokolo, ale o moped. A k jízdě budeme potřebovat přílbu, řidičák, techničák, povinné ručení, registrační značku a nesmíte s ním na cyklostezku.
Největší nesmysly o elektrokolech píší lidé, kteří na něm v životě nejeli 😂👎 mám zkušenosti s pěti různými elektrokoly s různými motory a pohony, ale na každém tom kole se jezdí trochu jiným způsobem, jiná přípomoc, dynamika, důležitý je i kroutící moment! V prudkých extrémních kopcích je potřeba minimálně 90 nm. Fyzické zákony nejdou ošidit, takže je potřeba se rozhodnout jestli chci kolo například na dlouhé výlety po rovině, nebo kratší trasy v náročném členitém terénu! Při takzvané odblokování sice může jet kolo rychleji ale podstatně kratší dobu. Stále záleží i na fyzické zdatnosti, potkávám cyklisty kteří jedou na plnou přípomoc na nejnižší převody, ale i takové kteří motor Na rovinách a v mírných kopcích vypínají. Právě na těžkém kole se dá zvyšovat fyzická kondice.... Prostě elektrokolo" pokládá kopce" na roviny! Jestli jedu na běžném horském kole talíř 36 zubů a vzadu kazeta 51, šlapu stejnou intenzitou jako na elektrokole, jenom na tom jedu třeba 18 km/h Místo 4 km / hod na normálním kole🫡
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 6. 2025 22:15
Tak tohle je mazec. Bosch si jede svoje jako Apple mezi ebiky – hardware, software, appka, update i příběh k tomu. 😄 Zajímalo by mě ale, jak se s těmahle novinkama popasujou menší značky. Člověk si pak říká, jestli se nevyplatí jít spíš do kol, kde už ten poměr výkon/váha a rozumná cena dávají větší smysl. A tam není potřeba sjednávat povinné ručení, jak je tou u motorek (chápu, pár stovek, třeba přes srovnávač Suri není moc, ale korunka ke korunce...).
Uz by konecne nemelo byt mozne predstirat, ze tyhle elektricke mopedy jsou elektrokola.
Legislativa to bude vidět "trochu" jinak.
takze draha elektricka motorka...
Levná? JAK LEVNÁ? 🤔
A na co mi konkrétně reálné je dojezd 280 km a rychlost 45 km? Normální jízda je v 90% případů do 70 km. Uvítal bych naopak spíš snížení hmotnosti kola, potažmo baterie.
A kdo tvrdí, že těch 280km musíš ujet za 1 den ? :)
Niektori ludia su fakt ako nesvojpravny. Ak to nepotrebujes, kup si proste taky ktore lepsie matchne tvoje potreby. Cakat, ze kazdy produkt bude navrhovany specialne pre Teba je az detsky naivne.
na těch 280 km potřebuješ dvě baterky a šlapky jenom tak lechtat. Když vyjedeš na Šumavu, dáš kolu pořádně zabrat, po cestě hodíš vydatný oběd a zvedneš svou váhu na 120 kg, to tě unaví a tak začneš zapínat i turbo, tak budeš rád když tohle kolo dá těch tvých 70 km 😀
Tady jeden vás expert na YouTube ukazoval že na elektrokole se nadre stejně jako na obyčejnym kole.
Proč ze sebe děláš ještě většího blbce než opravdu jsi?
Bosh by měl dříve než vymyslí další varianty téhož pohonu zapracovat na své aplikaci Flow. Konkrétně navigaci, když už tam je. Tak, jak je řešena, je to snad jen pro lidi, co mají rádi překvapení a nevadí jim zvýšení adrenalinu jen kvůli tomu, že s aplikaci bloudí. Aplikace, která si vymýšlí různé odbočky, které v původní trase nejsou, matoucí paralelní cesty, aplikace která ztratí navigační linku během cesty a hlásí, že jsem mimo trasu i když na trase jsem, je jemně řečeno mizerná. Když po importu GPX dostanu jinou cestu, než bylo v datech, co na to říct jiného? Když člověk obětuje čas a Bosch na tyto nesrovnalosti upozorní, tak je pokládán za dotěrný hmyz ať už nic neříkající informací, že podnět byl předán IT, odkazy na FAQ, které s věcí nesouvisí nebo požadavkem na zaslání GPX, kdy jediným kontaktem je noreply e-mail adresa. Pohony vyrábí dobré, ale u aplikace se opakuje scéna z Německa se zaváděním elektromobilů ve VW. Technika OK, ale sw mizerný. Nějak jim to v tom Německu moc nefunguje.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 6. 2025 16:15
Vidím to naprosto stejně. Říkali že to propojí s Mapami, ale přesně jako u VW, se nic nestalo. Naprosto mne může zlosti trefit slak , když musím přepínat mezi aplikaci a Mapami.
On tam je ještě jeden problém. Na stejném místě se stává, že najednou zmizí linka trasy. Vzhledem k tomu, že se to stává opakovaně v místě, kde nemusí být signál operátora, tak mám za to, že i když se jedná o importovanou mapu, tak bez on-line přístupu navigace nefunguje. Ptám se proč, když se jedná o importovanou trasu a data tedy navigace má?Když mi to stalo poprvé, tak jsem bloudil zrovna v místě, které je navigačně hodně složité a bez vytažení mobilu bych tam kroužil snad dodnes.
njn, tisic odbocek na lesni ceste te jiste zaskoci. Nastesti tam nekrouzis dodnes a mohl jsi napsat svuj prispevek.
Jsem rád, že se ebiky posouvají dál a dál. Zatím zvládám šlapat, ale pravděpodobně nastane doba, kdy rád přesedlám na ebike a budu si moci užívat na kole i v slabší fyzické kondici. Dále mě těší, že se rozšiřuje základna cyklistu, vzniká tak lepší infrastruktura.
To jo... před pár lety to byly obrovský těžký obludy a dneska je to docela vpoho velikost. Za chvilku to ani nepoznáme. Taky jsem ještě fanoušek "klasiky", ale bude doba, kdy to taky vzdám a pojedu spíš na vejlet než na sport.
To je pravda, také již po 50 zjišťuji, že to utáhnout jak za mlada (klidně 80 km), je již v nedohlednu, a také počítám s tím, že elektrokolo bude kámoš. ALE, v paneláku máme jednoho moc šikovného důchodce, který za mlada hodně běhával nejen maratony, ale dnes mě vždy nasere, když kolem oběda dojede na kole, a já se ptám: tak co, kolik? Dnes nic moc, jen 30 km od rána, ale je pěkně, po obědě zkusím zbytek.....a to je mu 78 !!!
Ehm, o kolik se ta hmotnost za posledních 5 let změnila, a jak je to poznat na ceně? podle toho, jak to sleduju já, se změnilo leda velký kulový. Ani ta cena neklesla. 😛
No, když jsem to jen tak prolít, tak jsem nepřišel na to, jak že to Bosch zaútočí na levné šlapací elektromotocykly. Podle toho, co to má za výbavu, to bude stát těžce přes sto tisíc. Levné elektické babety mohou být v klidu. A já tomu odmítám říkat kola. Tedy pokud to používají starší lidé, nebo lidé po úrazu, pro které je běžná cyklistika už nedostupná, tak to chápu. Mohou s ostatními držet krok a sdílet zážitky. Ale když na tom vidím řádit po lesích mladé kluky a holky s nadváhou, tak jsem mi z toho špatně. Se sportem už to nemá nic společného a navíc to nejen na cyklostezky, ale i na stezky pro pěší, které cyklisté velmi často neoprávněně využívají, přináší ještě více nebezpečně rychle se pohybujících osob. Zvonek dnes používá málokdo, zato proletět na úzké stezce kolem psů a dětí třicítkou, to je oblíbený koníček. Tedy nejen elektromotorků, ale valné části osob na kole. Bykeři ze staré školy, kteří každého na cestě pozdravili a při míjení přibrzdili a cinkli zvonkem, ti už skoro vymřeli. Čest výjimkám. Elektromotorci, to je často ještě vyšší liga ingorance. Situaci znám z obou stran, jezdím už hodně dlouho (se zvonkem) a pěší turistiku dělám od dětství. Bohužel hulváti a hovada jsou na obou stranách, jen ti na dvou kolech jsou o dost nebezpečnější.
"bykeři"? 😀😀 Hlavně že mudruješ tvl.
A co ten zbytek, bikere? Nějaké argumenty? 😛
Ano všiml jsem si chyby, ale až po odeslání. Jsem trochu disgrafik. Jenže vtm v chatu neumožňuje opravy, tak jsem se s tím že smířil. Tak sorry. Nechtěl jsem vás tím urazit.
Cyklistika má aj iný aspekt, než športovo-rekreačný a to transportný. Je to vhodný spôsob nízkouhlíkovej dopravy, lebo vozidlo je ľahké, má menšiu batériu menej elektriny a vzácnych zemín to požerie nsrozdiel od greenwashovaných elektroáut.Mne ani nevadí, že sa na tom vozia ľudia s nadváhou, ale že sa chovajú ako expresívne názvy pre mužské pohlavné orgány.
Když se nebudete snažit hodnotit jiné lidi na základě svých očekávání, předpokladů a domněnek, najednou zjistíte, že je vám tak nějak líp. Nikdy nevíte, co ten člověk, co na vás nezacinkal, je při těle, mladý na ebike, jestli náhodou nemá větší problém než vy. Přesto si troufáte soudit? A i kdyby byl jediný důvod, proč na tom ebiku někdo jede, jen to, že je líný, že na to má prachy, je to jeho věc a vám to může být úplně jedno – jako jim je šumák, že vám je z toho špatně.Bikeři ze staré školy – to bude asi ta stará škola z roku 1900, která byla určitě lepší než ta z roku 1950, atd. ... napadlo vás, že jednou budou třeba naše pravnoučata hodnotit dnešní ebikery jako super starou školu, na kterou budou vzpomínat se slzou v oku stejně jako vy na tu vaši starou školu? 😀 To bude ...jó za mých mladých let, to byla ještě ta stará škola, kdy kolem mě prosvištěl ebiker, neprudil cinkáním, nekopal do mě, jako ti dnešní cyborgové na jednokolkách, s elektrickými výboji ...jó to byly časy 😀
Tolik zbytečných slov...
Na takovou emotorku musíte mít řidičák, povinné ručení a spz.
45 km/h, automatické řazení, ABS... Můžete mi vysvětlit, proč se tomu ještě říká kolo? Jo jasně "legislativa je nejasná", to vám moc dobře vyhovuje, co?
Ano říká protože stále to má pedály a jde jet za své. Jenže není to ekolo schválené k provozu na veřejných komunikacích. V Německu je na to extra legislativa u nás ne.Cílí na půjčovny a bike centra - bike parky, nikoliv osobní kupce.Jenže i bajk centra mají problém často ty kola po konci sezony prodat a tohle nebude zrovna množinou kupců super. Mno stačilo poslední přitvrzení předpisů a byly bazary plné "koloběžek se sedačkou pro dva" .Takže Bosh buď doufá že se uvolní legislativa. Jenže páprdové co jezdí na chipnutých ekolech opravdu pojištění a papíry si platit nechtějí. Nebo to není primárně pro náš trh pokud pro Evropu vůbec.
V číně to samé. Nad 25 kmhod rychlost a je to motorka.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 6. 2025 15:48
- Nelegální provoz na veřejných komunikacíchPokud takové kolo překračuje limit 250 W a 25 km/h, není to jízdní kolo podle zákona. A zároveň bez registrace ani pojištění ho nelze legálně provozovat na silnicích, cyklostezkách ani jiných veřejných komunikacích.-Zákaz vjezdu na cyklostezky i chodníky (na chodníky to platí pro kola taky) Přestože S-Pedelec vypadá jako kolo, právně je to nepřihlášený moped , takže nemá na cyklostezce co dělat.-Prodejci často mlží nebo zamlčují skutečný statusNěkteří prodejci v ČR (nebo na e-shopech ze zahraničí) neupozorňují na to, že kolo nelze registrovat. Než mlží neupozorňují vůbec, tady je věc A a stojí a blabla... .... ono i autosalon není od toho aby suploval autoškolu. Kupující si často myslí, že kupují legální "rychlé elektrokolo", ale v praxi si domů přivezou vozidlo, které se smí používat jen na soukromém pozemku.Jinak s pitomcema co tvrdí prodává se = legální se střetávám často. -homologace typu L1e-B (moped) dle evropské normy fakt spousta rychlých ekol nebo koloběžek nemá. Ono vlastně ani nejde pojistit, protože nemá techničák. Helma a řidičák tak taky nepomůže.A pokud má někdo papíry v čistírně je to porušení zákazu řídit motorové vozidlo....Je to právní šedá zóna, která se často neřeší, ale v případě nehody nebo kontroly to může mít drahý následky.
se stejnou logikou se dá motorce říkat odrážedlo. Tam by se mělo vycházet z toho nejvýkonnějšíhoo pohonu a ne že každé auto prohlásíme za vozík, protože se dá bez puštěného motoru tlačit.
Prakticky každé auto má schopnost jet rychleji než 130 km/h, není na ni fyzicky limitováno, nemělo by tedy každé auto být nelegální, když tomu tak je u elektrokol?Silniční cyklisté běžně jezdí 40+ km/h po rovince i bez motoru.
já legálnost neřešim. Jen se podivuju, proč rozdělení kolo/motorka je definováno šlapkama a ne motorem.
Motor v elektrokole pouze pomáhá, to znamená, že je nutné aktivně šlapat, aby motor něco dělal. To je zcela zásadní rozdíl. V okamžiku, kdy si to někdo předělá na aktivní motor bez šlapání, už se skutečně de facto jedná o motorku. Takové elektromotorky vídám třeba u kurýrů s jídlem, jsou to ty čínské nesmysly s velmi širokými plášti.Mám odemykací elektrokolo a i když si ho do terénu odemknu, tak se nadřu stejně jako na obyčejném kole, hlavní rozdíl je v tom, že jedu o pár (řekněme 5) kilometrů v hodině rychleji, což je zábavnější. Taky to přidává stabilitu do rozbahněného terénu nebo na sněhu a přidává chuť makat i do kopce.25 km/h je málo, 32 km/h (americký limit 20 mph) by stačil.Nebo stejné rychlostní limity jako pro "neelektro" cyklisty a hotovo. Kdo na tom jede 40 km/h mezi lidmi, které tím ohrožuje, tak je zkrátka debil a zaslouží pár facek.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 6. 2025 00:10
V autě musím taky šlapat (na pedál), aby jelo. Prostě je to poháněno motorem => je to motorka.
Špatně. Rozdíl je v tom zda je motor aktivní nebo pasivní prvek. U ekola je motor pouze pasivní. Bez šlapání prostě sám nefunguje. Tedy člověk musí nepřetržitě vyvinout sílu. U auta nebo motorky je motor aktivní prvek. Lidská síla je dána pouze tím, že motor uvedou do pohybu, aniž by sami museli nepřetržitě vyvíjet sílu. Držet pedál není síla.Laicky se to dá přeložit takto. Pracuje motor i bez lidské síly? Je to motorka. Přestane motor fungovat, když se přestane šlapat? Je to ekolo.
Jedna věc je co nabízí samotný výrobce motoru. Ten uvádí hodnoty tak, jak jsou.Druhá věc je pak samotné zaměření ekola a tu rozhoduje výrobce. Tedy výrobce rozhodne, zda nechá vyrobit kolo, které nebude splňovat legislativu, pak je to kolo mimo komunikaci. Nebo vytvoří ekolo, které bude splňovat legislativu, pak musí motor a všechno kolem omezit dle legislativy. Což se také děje. Máš tam plnohodnotný motor, který umí rychlost 45 km/h, ale softwarově se omezí pouze na 25 km/h. Odsud se pak vžilo označení čipování ekola, kdy si někteří v rozporu nechají limity vypnout.
Je to kvôli peniazom, iné za tým nehľadajte. Ak by bol na to potrebný vodičák, a nemohlo by to na cyklochodníky, nikto by si to nekúpil. Motorke s pedálmi sa normálne hovorí moped. Sú to mopedy, nech si hovorí kto chce, čo che. Keď idem 40 na cestnom bicykli a borec ma predíde na elektrickom a zmizne mi niekde v diaľke, tak to nemôžem považovať za bicykel ani s oboma zavretými očami. Alebo dedkovia-pretekári, ktorí sa ani netvária, že šlapú do pedálov...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.