fany.t
17. 7. 2025 • 21:51

Zajímá mě cena a výdrž,dostupnost náhradních dílů a počet najetých km -životnost.
Kolik se dá s boschem nejezdit bez opravy za tisíce?10000km? To dám za rok a co pak? Pokud nedá výrobce záruku na motor cca 100000km,tak mě tento předražený krám nezajímá

Josef Folta
27. 6. 2025 • 13:28

Je dobře, že vývoj elektrokol jde dopředu, ale: pro běžného uživatele je rychlost 45 km/h. k ničemu. V ČR je maximální povolená rychlost za pomoci elektromotoru jen 25 km/h., nad tuto rychlost musí motor vypnout. Stejné je to s výkonem motoru, který je omezen 250 W. Pokud tyto pravidla nedodržíte, už se nejedná o běžné elektrokolo, ale o moped. A k jízdě budeme potřebovat přílbu, řidičák, techničák, povinné ručení, registrační značku a nesmíte s ním na cyklostezku.

Vlada Vanek (Ogyn Bk)
26. 6. 2025 • 22:14

Největší nesmysly o elektrokolech píší lidé, kteří na něm v životě nejeli 😂👎 mám zkušenosti s pěti různými elektrokoly s různými motory a pohony, ale na každém tom kole se jezdí trochu jiným způsobem, jiná přípomoc, dynamika, důležitý je i kroutící moment! V prudkých extrémních kopcích je potřeba minimálně 90 nm. Fyzické zákony nejdou ošidit, takže je potřeba se rozhodnout jestli chci kolo například na dlouhé výlety po rovině, nebo kratší trasy v náročném členitém terénu! Při takzvané odblokování sice může jet kolo rychleji ale podstatně kratší dobu. Stále záleží i na fyzické zdatnosti, potkávám cyklisty kteří jedou na plnou přípomoc na nejnižší převody, ale i takové kteří motor Na rovinách a v mírných kopcích vypínají. Právě na těžkém kole se dá zvyšovat fyzická kondice.... Prostě elektrokolo" pokládá kopce" na roviny! Jestli jedu na běžném horském kole talíř 36 zubů a vzadu kazeta 51, šlapu stejnou intenzitou jako na elektrokole, jenom na tom jedu třeba 18 km/h Místo 4 km / hod na normálním kole🫡

Názor byl 1× upraven, naposled 26. 6. 2025 22:15

Luděk Novák
26. 6. 2025 • 17:59

Tak tohle je mazec. Bosch si jede svoje jako Apple mezi ebiky – hardware, software, appka, update i příběh k tomu. 😄 Zajímalo by mě ale, jak se s těmahle novinkama popasujou menší značky. Člověk si pak říká, jestli se nevyplatí jít spíš do kol, kde už ten poměr výkon/váha a rozumná cena dávají větší smysl. A tam není potřeba sjednávat povinné ručení, jak je tou u motorek (chápu, pár stovek, třeba přes srovnávač Suri není moc, ale korunka ke korunce...).

Mysel_1
25. 6. 2025 • 22:22

Uz by konecne nemelo byt mozne predstirat, ze tyhle elektricke mopedy jsou elektrokola.

Karel Hofman (carlossH)
25. 6. 2025 • 20:46

Legislativa to bude vidět "trochu" jinak.

Jozef Lenin
25. 6. 2025 • 15:42

takze draha elektricka motorka...

Roman Langer (RomanL)
25. 6. 2025 • 8:12

Levná? JAK LEVNÁ? 🤔

Tomáš Bednář
25. 6. 2025 • 6:05

A na co mi konkrétně reálné je dojezd 280 km a rychlost 45 km? Normální jízda je v 90% případů do 70 km. Uvítal bych naopak spíš snížení hmotnosti kola, potažmo baterie.

Nedos.
24. 6. 2025 • 21:12

Tady jeden vás expert na YouTube ukazoval že na elektrokole se nadre stejně jako na obyčejnym kole.

yorg
24. 6. 2025 • 16:14

Bosh by měl dříve než vymyslí další varianty téhož pohonu zapracovat na své aplikaci Flow. Konkrétně navigaci, když už tam je.
Tak, jak je řešena, je to snad jen pro lidi, co mají rádi překvapení a nevadí jim zvýšení adrenalinu jen kvůli tomu, že s aplikaci bloudí. Aplikace, která si vymýšlí různé odbočky, které v původní trase nejsou, matoucí paralelní cesty, aplikace která ztratí navigační linku během cesty a hlásí, že jsem mimo trasu i když na trase jsem, je jemně řečeno mizerná. Když po importu GPX dostanu jinou cestu, než bylo v datech, co na to říct jiného?
Když člověk obětuje čas a Bosch na tyto nesrovnalosti upozorní, tak je pokládán za dotěrný hmyz ať už nic neříkající informací, že podnět byl předán IT, odkazy na FAQ, které s věcí nesouvisí nebo požadavkem na zaslání GPX, kdy jediným kontaktem je noreply e-mail adresa.
Pohony vyrábí dobré, ale u aplikace se opakuje scéna z Německa se zaváděním elektromobilů ve VW. Technika OK, ale sw mizerný. Nějak jim to v tom Německu moc nefunguje.

Názor byl 1× upraven, naposled 24. 6. 2025 16:15

annannas
24. 6. 2025 • 16:11

Jsem rád, že se ebiky posouvají dál a dál.
Zatím zvládám šlapat, ale pravděpodobně nastane doba, kdy rád přesedlám na ebike a budu si moci užívat na kole i v slabší fyzické kondici. Dále mě těší, že se rozšiřuje základna cyklistu, vzniká tak lepší infrastruktura.

Libor Žák
24. 6. 2025 • 15:54

No, když jsem to jen tak prolít, tak jsem nepřišel na to, jak že to Bosch zaútočí na levné šlapací elektromotocykly. Podle toho, co to má za výbavu, to bude stát těžce přes sto tisíc. Levné elektické babety mohou být v klidu. A já tomu odmítám říkat kola. Tedy pokud to používají starší lidé, nebo lidé po úrazu, pro které je běžná cyklistika už nedostupná, tak to chápu. Mohou s ostatními držet krok a sdílet zážitky. Ale když na tom vidím řádit po lesích mladé kluky a holky s nadváhou, tak jsem mi z toho špatně. Se sportem už to nemá nic společného a navíc to nejen na cyklostezky, ale i na stezky pro pěší, které cyklisté velmi často neoprávněně využívají, přináší ještě více nebezpečně rychle se pohybujících osob. Zvonek dnes používá málokdo, zato proletět na úzké stezce kolem psů a dětí třicítkou, to je oblíbený koníček. Tedy nejen elektromotorků, ale valné části osob na kole. Bykeři ze staré školy, kteří každého na cestě pozdravili a při míjení přibrzdili a cinkli zvonkem, ti už skoro vymřeli. Čest výjimkám. Elektromotorci, to je často ještě vyšší liga ingorance. Situaci znám z obou stran, jezdím už hodně dlouho (se zvonkem) a pěší turistiku dělám od dětství. Bohužel hulváti a hovada jsou na obou stranách, jen ti na dvou kolech jsou o dost nebezpečnější.

Petr Vojvo
24. 6. 2025 • 15:46

Na takovou emotorku musíte mít řidičák, povinné ručení a spz.

Aleš Jirásek
24. 6. 2025 • 15:28

45 km/h, automatické řazení, ABS... Můžete mi vysvětlit, proč se tomu ještě říká kolo? Jo jasně "legislativa je nejasná", to vám moc dobře vyhovuje, co?

Určitě si přečtěte

Články odjinud