Nikdo nepopírá, že vývoj nějakou dobu trvá, a od nápadu je cesta k běžnému uživateli dlouhá.
Pak je právě paradoxní, jak je možné, že přestože to všichni ví, ty články vyznívají tak, že tentokrát se tu cestu povedlo zkrátit natolik, že již zítra budeme mít doma všichni nové nesmrtelné baterie.Ne. Tahle věc vzniká následovně, když už tu chcete poučovat, že nevíme, jak to funguje:
1. Vznikne startup s nápadem, co potřebuje peníze, aby se uživil (a možná nápad realizoval, ale to není primární cíl)
2. Vydá tiskovku, udělá trochu PR, a aby získal investory (zde Evropská investiční banka např.), potřebuje být známý mezi lidmi, proto se tak prosazuje
3. Živě potřebuje článek, aby lidi klikali na reklamy a byly peníze - musí být čtivý a s něčím novým. Není třeba mu rozumět a už vůbec ne se na něj dívat kriticky, stačí to vzít a přepsat do češtiny
4. Čtenář najde článek a uvidí reklamy -> profit pro ŽivěA teď si všimněte, že jediná zmínka o technologii je na počátku - startup potřebuje peníze na svůj provoz.Pokud je nějaká technologie opravdu potřeba, a je motivace ji prosadit, jde to opravdu rychle - vzpomeňte si na Teslovy vynálezy, na vývoj atomové bomby, rakety, jak dlouhá byla cesta třeba k radardu, jak dlouho trval rozvoj telegrafu od nápadu po celosvětové pokrytí, a podobně.
Žijete v době, kdy se dalo zprávám věřit. Dneska už to tak není. Omlouvám se, že vám beru iluze, ale není to o délce cesty, ale o motivaci ke psaní zprávičky.