Doprava | Létání | Cestování

Budeme v letadlech sedět ve dvou patrech? Zephyr Aerospace ukazuje moderní vizi ekonomické třídy

Italský start-up Zephyr Aerospace představil svou vizi moderní kabiny letadla pro cestující v prémiové ekonomické třídě. Dvoupatrové provedení má při stejné kapacitě přinést větší pohodlí, ale též zajistit vyšší míru soukromí a sociální distancování.

Cestování na dlouhých trasách v ekonomické třídě nebývá u většiny aerolinek právě pohodlné. Kromě nedostatku místa pro nohy často není mnoho prostoru ani po stranách, situace se ještě zhoršuje v okamžiku, kdy si cestující před vám sklopí sedačku.

Řešení ve dvou patrech

Díky firmě Zephyr Aerospace bude možná jednou letecká doprava mnohem pohodlnější. Italové totiž navrhli nové provedení kabiny pro cestující se sedadly umístěnými nad sebou. Řešení je dle jejich slov použitelné pro většinu dopravních letadel Boeing a Airbus.

Design sedadel zajišťuje cestujícím vyšší úroveň soukromí a větší prostor při stejném počtu míst. Významnou přidanou hodnotou je možnost lůžkové úpravy, která najde uplatnění zejména při dlouhých transoceánských letech. Nedostatek spánku je přitom označován za jeden z důvodů takzvané pásmové nemoci (jet lagu).

S nápadem přišel generální ředitel Zephyr Aerospace Jeffrey O'Neill, když během nejdelšího komerčního letu na světě ze Singapuru do New Yorku seděl ve třídě Premium Economy Class a nemohl usnout. „Je to opravdu nepříjemné. Proč je tak obtížné najít cenově dostupný způsob, jak si lehnout během 19 hodin trvajícího letu?“ ptal se sám sebe.

Pohodlnější létání

O'Neill si vzpomněl na dlouhou jízdu autobusem, kterou podnikl v Argentině, ve kterém byla sedadla umístěna do dvoupatrové formace. Zde byl schopen spát, i když za svou jízdenku zaplatil mnohem méně peněz než za letenku. Tak vznikl nápad umístit nad sedadla další do druhého patra.

Výsledkem je větší prostor pro nohy a možnost ležet, aniž by letecké společnosti musely snižovat počet míst. V současné době jsou sedadla Zephyr ve fázi makety a O'Neill jedná s velkými leteckými společnostmi Delta Air Lines, Lufthansa, Virgin Atlantic, British Airways, Japan Airlines a Qantas o nasazení svého řešení do praxe.

Firma své řešení označuje jako „demokratizaci pohodlí na obloze“ s tím, že nabídne vyšší komfort těm cestujícím, jež nejsou ochotni připlácet za Business Class. Cestující v prémiové ekonomické třídě tak v budoucnosti možná nebudou nuceni sedět v nepřirozeně vzpřímené poloze.

Diskuze (19) Další článek: Přes tisícovku vědců vyzývá: Přestaňme vyvíjet algoritmy pro předpovídání kriminality

Témata článku: Doprava, Letadla, Létání, Boeing, Airbus, Itálie, Cestování, Lufthansa, Letecká společnost, Bude, Třída, Vize, New York, Delta Air Lines, Let, Virgin Atlantic, Argentina, Patro, Sedadlo, Počet míst, Business Class, Aerospace, British Airways, Qantas, Japan Airlines


Určitě si přečtěte

Co je to UWB? Nová technologie zastoupí Wi-Fi, Bluetooth i NFC a slibuje velké věci

Co je to UWB? Nová technologie zastoupí Wi-Fi, Bluetooth i NFC a slibuje velké věci

** V nových mobilech se začíná objevovat tajemná zkratka UWB ** Jde o další technologii, jak navzájem propojit různá zařízení ** Oproti Wi-Fi a Bluetooth má řadu výhod

Lukáš Václavík | 36

Lukáš Václavík
UWBIoTTechnologie
Testy procesorů Ryzen 5000: AMD překonalo Intel ve všech směrech

Testy procesorů Ryzen 5000: AMD překonalo Intel ve všech směrech

** AMD začalo prodávat nové procesory Ryzen 5000 s architekturou Zen 3 ** K dispozici jsou nezávislé testy z celého světa ** AMD překonává Intel ve všech směrech

Karel Javůrek | 69

Karel Javůrek
ProcesoryTestyAMD
Šéf Spotify: Budeme zdražovat. Náš obsah se zlepšil
Markéta Mikešová
PředplatnéSpotify
Lidl buduje chytrou domácnost, propojí všechno se vším
Lukáš Václavík
LidlChytrá domácnostIoT
Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

** Každý nový počítač si zaslouží počáteční péči ** Odinstalujte bloatware a nezapomeňte na vhodné nastavení ** Poradíme, jak se o počítač s Windows 10 postarat

David Polesný, Stanislav Janů | 71

David PolesnýStanislav Janů
PočítačeNotebooky
Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

** Testujeme Apple Macbook Air s procesorem M1 ** Zajímá nás nejen výkon, ale zejména kompatibilita aplikací ** Článek je průběžně doplňován na základě vašich dotazů

Jiří Kuruc | 205

Jiří Kuruc
Apple