Budoucí kolonisté Marsu by mohli létat raketami, které si vytisknou přímo na rudé planetě

Pokud se skutečně splní sen Elona Muska, pak první lidé dorazí na Mars v roce 2024 a přivezou si s sebou vše, co budou pro tuto misi potřebovat – nebo přinejmenším vše, o čem si to budou myslet. Co když se ale později ukáže, že během příprav něco důležitého opomenuli... a teď jim to chybí?

Startup Relativity Space, o němž jsme již psali, s přesně takovou možností počítá. Proto navrhuje vybavit osadníky Marsu sofistikovanými 3D tiskárnami, které by dokázaly vyrobit téměř cokoliv. V případě potřeby dokonce i celou raketu.

Relativity Space pracuje s technologií známou jako laserové spékání (laser sintering), která umožňuje uspořádat práškový kov do složitých útvarů. Podle Business Insideru navíc výrazně zjednodušuje konstrukci rakety – počet pohyblivých částí lze díky němu snížit z cca 100 000 na cca 1000.

Samozřejmě, zatím jde jen o zajímavou myšlenku. Ale za Relativity Space stojí lidé s dostatečně velkými zkušenostmi na to, aby ji jednoho dne dokázali uvést v život. Například bývalý inženýr Blue Originu Tim Ellis nebo někdejší zaměstnanec SpaceX Jordan Noone .

„Rád bych spustil naši továrnu na Marsu a pak zjistil, jak tuto společnost velmi rychle udržovat,“ konstatoval Tim.

Inkriminovaná technologie by pochopitelně mohla najít uplatnění i při osidlování jiných planet. Futurismus v dané souvislosti uvedl, že v případě úspěchu bude mít Relativity příležitost učinit tyto naše plány „trochu méně děsivými“ – což by vesmírní kolonisté dozajista ocenili.

Diskuze (8) Další článek: Další duplikace: Google chystá novou službu na úkoly a poznámky, která bude spolupracovat s Asistentem

Témata článku: Technologie, 3D tisk, Vesmír, Výzkum, SpaceX, Kosmonautika, Startupy, Mars, Raketa, Kolonizace, Velká zkušenost, Pohyblivá část, Relativita Space, Rudá planeta, První člověk, Blue Origin, Kter, Kolonista, Bývalý inženýr, Osadník, Mar, Planeta, Tim, Zajímavá myšlenka, Originu

Motorola Razr 2022 se chystá i do Evropy. Má lepší displej, kloub a mnohem sympatičtější cenu

** Flipům od Samsungu roste dravější konkurence ** Motorola udělala ve svém Razru 2022 několik důležitých změn ** Je elegantnější a přitom výkonná

Jan Láska
Ohebný displejVéčko

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru