Raketa | Mars | 3D tisk

Budoucí kolonisté Marsu by mohli létat raketami, které si vytisknou přímo na rudé planetě

Pokud se skutečně splní sen Elona Muska, pak první lidé dorazí na Mars v roce 2024 a přivezou si s sebou vše, co budou pro tuto misi potřebovat – nebo přinejmenším vše, o čem si to budou myslet. Co když se ale později ukáže, že během příprav něco důležitého opomenuli... a teď jim to chybí?

Startup Relativity Space, o němž jsme již psali, s přesně takovou možností počítá. Proto navrhuje vybavit osadníky Marsu sofistikovanými 3D tiskárnami, které by dokázaly vyrobit téměř cokoliv. V případě potřeby dokonce i celou raketu.

Relativity Space pracuje s technologií známou jako laserové spékání (laser sintering), která umožňuje uspořádat práškový kov do složitých útvarů. Podle Business Insideru navíc výrazně zjednodušuje konstrukci rakety – počet pohyblivých částí lze díky němu snížit z cca 100 000 na cca 1000.

Samozřejmě, zatím jde jen o zajímavou myšlenku. Ale za Relativity Space stojí lidé s dostatečně velkými zkušenostmi na to, aby ji jednoho dne dokázali uvést v život. Například bývalý inženýr Blue Originu Tim Ellis nebo někdejší zaměstnanec SpaceX Jordan Noone .

„Rád bych spustil naši továrnu na Marsu a pak zjistil, jak tuto společnost velmi rychle udržovat,“ konstatoval Tim.

Inkriminovaná technologie by pochopitelně mohla najít uplatnění i při osidlování jiných planet. Futurismus v dané souvislosti uvedl, že v případě úspěchu bude mít Relativity příležitost učinit tyto naše plány „trochu méně děsivými“ – což by vesmírní kolonisté dozajista ocenili.

Diskuze (8) Další článek: Další duplikace: Google chystá novou službu na úkoly a poznámky, která bude spolupracovat s Asistentem

Témata článku: Technologie, Vesmír, SpaceX, Výzkum, Raketa, Mars, 3D tisk, Startupy, Kolonizace, Relativita Space, Kolonista, Celá raketa, Zajímavá myšlenka, Business insider, Osadník, Velká zkušenost, Pohyblivá část, Planeta, První člověk, Bývalý inženýr, Rudá planeta, Budoucí kolonista, Tim, Elon Musk, Tiskárny na Mall.cz

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 28