Budoucnost letectví? Airbus představil tři designy letadel poháněných vodíkem

Názory k článku

jirik66  |  22. 09. 2020 12:39  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.83

Samozřejmě design letadel je to nejsnazší, daleko těžší bude vyvinout lehké a bezpečné zásobníky na vodík, palivové rozvody a motory. Ale přes všechny obtíže souhlasím s tím že vodík je pro leteckou dopravu (a nejen pro ní) budoucnost. Stačí si uvědomit fakt že vodík má až 3x větší energetickou hodnotu než kerosin (letecký petrolej) nebo benzín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 09. 2020 12:56 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.102

Jsem myslel, že doba Zeppelinů už pominula...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
intago  |  22. 09. 2020 14:10  |  Android Chrome 72.0

Vodíkem ať topí v teplárně a necpou ho do letadel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2020 14:20 | Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.102

Tyjo, to budou efekty při nepovedeném přistání, kerosin hadr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JackBrno  |  22. 09. 2020 14:23  |  Microsoft Windows 10 Firefox 80.0

Asi konečně došli k pochopení, že elektrický nebo hybridní pohon je pro letadla naprosto utopický, neb přes všechny sliby nejsou ani ve vzdáleném výhledu žádné použitelné baterie Přitom to není tak dlouho, co byl Airbus hrozně hrrrr do vývoje elektrických letadel Přitom stačilo, aby si někdo z inženýrů vzal kalkulačku, aby pochopili, že tohle není cesta. Ano, vodík je co do poměru hmotnosti a uložené energie přeci jen lepší, i když ani zdaleka ne dostatečně a hlavně nese obrovské riziko v zápalnosti vodíku a jeho schopnosti unikat sebemenšími netěsnostmi. Takže zase jen utopické plány, aby se výrobce ukázal jako průkopník tzv. ekologických technologií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bobanowicz  |  22. 09. 2020 14:40  |  Microsoft Windows 10 Firefox 80.0

Netuším jak bude vypadat budoucnost letectví obecně, ale vím jak bych si představoval svou vlastní budoucnost letectví - strašně moc chci Diamond DA62. Piloťák bych rozšířil o MEP a IFR, nepracoval bych, odešel bych do důchodu a jen bych si tak poletoval různě po světě.
Nedělám to jen z jediného (trapně malicherného) důvodu - nemám na to peníze. A co se týče tématu. Možná by nebylo od věci prostudovat si polemiku SpaceX a vodík versus metan a proč ve SpaceX dali přednost metanu i přesto, že vodík má větší energetickou hustotu. Ve SpaceX sice řešili palivo pro kosmické rakety, ale myslím, že řada těch argumentů je platných také i pro letadla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pepe28  |  22. 09. 2020 15:11  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.102

Kdyby tohle plácnul Elon mVůdce Musk, tak polovina odpůrců zde v diskusi začne nadšeně hýkat. Ale že to vydumal Frantík s Germánem, tak je to tu samý odborník na skladování vodíku se záporným názorem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Walkeer_CZ  |  22. 09. 2020 19:56  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.121

myslim ze jako workaround na prechodnou dobu to je dobry, ale minimalne na kratsi a postupne na delsi a delsi trasy to bude v budoucnosti nahrazeno elektrickym pohonem a bateriemi, coz bude zrejme jednoduzsi, spolehlivejs a casem i levnejsi reseni, tak jak bude rust energeticka hustota akumulatoru a klesat jejich cena. Netreba zadnych velkych revoluci, uplne staci soucasny postupny evolucni pokrok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor