Masunta osvícený
3. 1. 2023 • 23:20

Po kontinentech ovšem, má budoucnost osobní vlaková doprava. Rychlostí 200 až 300 km/hodinu.

Whill
21. 8. 2022 • 14:23

Pochopitelně se to musí líbit každému fandovi techniky, ale tohle nikdy létat nebude.Concorde byl vyvinut v době, kdy vrcholem komunikace na dálku byl telefon. Dnes už rychlý = drahý a energeticky náročný přesun fyzické osoby na dlouhé vzdálenosti, není zdaleka tak potřebný jako kdysi. Svá moudra dnes může každý menežr sdělit přes všemožné komunikační platformy a je to ještě daleko rychlejší a většinou i naprosto dostačujicí varianta.Zároveň časová úspora není kdoví jak velká. I dálkové lety nadzvukovým letounem se totiž počítají na hodiny a poměr cena/výkon přitom rapidně klesá. Nemyslím si, že je tady dnes dostatečná skupina lidí z vyšší střední třídy (potažmo firem), kteří budou ochotni toto platit. A pro opravdové boháče je stále zajímavější soukromé letadlo, byť třeba jen pronajaté, které je zbaví nejhorší letištní odbavovací mašinerie a souvisejících nepříjemností, kde se musí "tlačit spolu s plebsem", přičemž mohou letět a přistát prakticky kdekoliv a kdykoliv.

FatSlim XL
21. 8. 2022 • 12:21

Najednou uhlíková stopa už nevadí.... 😀

intago
20. 8. 2022 • 15:40

Tryskový motor bez CO2? DOLETI jen málo. Co s tím? Hoax

83427
20. 8. 2022 • 7:14

Kamarád co je leteckej mechanik mi kdysi řekl, že concordy jednoduše skončily kvůli tomu, že jim skončila životnost. Každé letadlo je stavěné na určitý počet odlétaných hodin a pak se musí kvůli bezpečnosti vyřadit. Jak bylo zmíněno v článku, křídla i trup jsou během letu hodně namáhány a v materiálu vznikají mikroskopické trhliny. Proto ta omezená životnost.

Uurban
19. 8. 2022 • 14:21

Líbí se mi ten zkreslený mediální obraz co se týče podobných témat..."Budoucnost letectví je nadzvuková, objednáno 20 letadel" , nebo něco jako
"Obrovský problém pro "Airbus a Boeing, Čína staví vlastní letadlo a už má 200 objednávek"...Mezi tím se Airbusu potichu nahromadilo přes 6000 nevyřízených objednávek jen na A320 a nevypadá to, že by nějak zpomaloval.
🙂

Názor byl 1× upraven, naposled 19. 8. 2022 14:21

Pindulin
19. 8. 2022 • 13:15

Ať dělaj co dělaj, vždycky jim z toho vyjde Concorde 😀

Net.Xtreme
19. 8. 2022 • 8:37

Já nadzvukovému letectví fandím, ale hlavní problém je atmosféra, ta mu nepřeje. Nadzvukové lety jsou drahé, jak na spotřebu paliva, tak na opotřebení součástek. A v praxi ta úspora času není taková a případný pasažér se musí smířit s velmi omezeným počtem destinací, neflexibilním letovým řádem a velmi drahou letenkou.
Dost problémů by se vyřešilo suborbitálními lety, ale přineslo by to i řadu nových. Podle mě je zásadním problémem v současnosti nedostatek levné a čisté energie. Kdyby syntetické palivo ze vzdušného CO2 nebo vodík z elektrolýzy byly prakticky “zdarma”, tak se dá plýtvat na podobné projekty.

Určitě si přečtěte

Články odjinud