Po kontinentech ovšem, má budoucnost osobní vlaková doprava. Rychlostí 200 až 300 km/hodinu.
Pochopitelně se to musí líbit každému fandovi techniky, ale tohle nikdy létat nebude.Concorde byl vyvinut v době, kdy vrcholem komunikace na dálku byl telefon. Dnes už rychlý = drahý a energeticky náročný přesun fyzické osoby na dlouhé vzdálenosti, není zdaleka tak potřebný jako kdysi. Svá moudra dnes může každý menežr sdělit přes všemožné komunikační platformy a je to ještě daleko rychlejší a většinou i naprosto dostačujicí varianta.Zároveň časová úspora není kdoví jak velká. I dálkové lety nadzvukovým letounem se totiž počítají na hodiny a poměr cena/výkon přitom rapidně klesá. Nemyslím si, že je tady dnes dostatečná skupina lidí z vyšší střední třídy (potažmo firem), kteří budou ochotni toto platit. A pro opravdové boháče je stále zajímavější soukromé letadlo, byť třeba jen pronajaté, které je zbaví nejhorší letištní odbavovací mašinerie a souvisejících nepříjemností, kde se musí "tlačit spolu s plebsem", přičemž mohou letět a přistát prakticky kdekoliv a kdykoliv.
No nevím nevím. Komunikace na dálku je sice mnohem pokročilejší, ale byznys lidi stále rádi řeší hodně věcí osobně. A velký obchody budou vždycky řešený osobně. A to sou přesně ty lidi, který si rádi zaplatí za business nebo první třídu, což sou opět přesně ty lidi, který si koupí letenku právě do tohohle letadla. V dnešní době je mnohem více bohatých lidí a kopa mnohem větších korporátů, který na to prostředky rozhodně mají. Obecně si nemyslím, že bude s poptávkou tak velký problém, když nebude těch letů zbytečně moc. Proto mi přijde trochu zvláštní, že hned objednali tolik letadel. Přijde mi to trochu neopatrný...No a k tomu poslednímu argumentu. Časová úspora bude dost velká, když to letadlo poletí až dvakrát rychleji než běžný letadla. Když to bude pak třeba 6 místo 10 hodin, rozdíl je to obrovský, i kdybyste takhle letěli jen párkrát do roka. Přece jen čas sou peníze. A ty zákazníci se podle mého nebudou muset tlačit s plebs, jelikož s takovou cenou budou stopro mít priority pass přesně jako s business nebo první třídou. Tím pádem budou všude krátkých prioritních frontách a budou se tak maximálně tlačit s další smetánkou společnosti 😀
Najednou uhlíková stopa už nevadí.... 😀
Tryskový motor bez CO2? DOLETI jen málo. Co s tím? Hoax
Co je s tryskovým motorem bez CO2?Ano, to tam píšou, že doletí jen málo.Co s tím? No prachy, co jiného.
Cože? Dolet je v pohodě. Málokteré letadlo má větší. Na tak malé letadlo nedává větší dolet ani moc smysl. Zbytečně by nádrže omezovali maximální počet pasažérů. Palivo patrně bude vyráběné z CO2, tedy uhlíkově neutrální.
Kamarád co je leteckej mechanik mi kdysi řekl, že concordy jednoduše skončily kvůli tomu, že jim skončila životnost. Každé letadlo je stavěné na určitý počet odlétaných hodin a pak se musí kvůli bezpečnosti vyřadit. Jak bylo zmíněno v článku, křídla i trup jsou během letu hodně namáhány a v materiálu vznikají mikroskopické trhliny. Proto ta omezená životnost.
Tak to jsme nevěděli. Mysleli jsme, že letadla létají donekonečna. Máš prudce inteligentního kámoše... :-/:-/
Já slyšel něco jinýho. A to že je prostě odstavili hlavně kvůli tomu, že to bylo neekonomický. Vysoký náklady na údržbu, nedostatečný zisky atd.Jestli se někdo zajímá o letectví, je na netu super podcast Black Box Down o leteckých nehodách a o tom, jak se z každý nehody letecký průmysl poučil. Dozví se tam člověk opravdu hodně zajímavých informací. Odtud mám taky tuhle informaci.
Líbí se mi ten zkreslený mediální obraz co se týče podobných témat..."Budoucnost letectví je nadzvuková, objednáno 20 letadel" , nebo něco jako"Obrovský problém pro "Airbus a Boeing, Čína staví vlastní letadlo a už má 200 objednávek"...Mezi tím se Airbusu potichu nahromadilo přes 6000 nevyřízených objednávek jen na A320 a nevypadá to, že by nějak zpomaloval. 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 8. 2022 14:21
jakej ze je to nejctenejsi cesky dennik?Blesk ...😀
Ono nejde jen o české, je to tak všude ve světě.
Zrovna ta Cina je obrovsky problem, protoze jakmile budou mit vlastni letadlo, tak objednavky od Boeingu a Airbusu pro cinske letecke spolecnosti budou nula, protoze strana naridi a bude vyreseno.
No... v to vůbec nevěřím. Ono čínské letadlo je v prodeji už dost dlouho. Začalo se nabízet zákazníkům ve stejné době jako A320 neo a 737 MAX. Přitom prodeje do Číny Airbusu vůbec neklesají. Boeingu ano, ale to samozřejmě může být způsobeno problémy s letadlem.
To je sice pravda, ale může se to lehko změnit. V Číně může kdykoli přijít třeba ne ani nařízení, ale místo toho nátlak od vlády jinými způsoby. Daňové zvýhodnění, méně inspekcí pro Čínská letadla a tak. Můžou si vymyslet kopu nenápadných způsobů a prodat to veřejnosti jako patriotismus. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to brzy přišlo.
Ať dělaj co dělaj, vždycky jim z toho vyjde Concorde 😀
To nejlepší už bylo vymyšleno. Jako by ti chytří lidé už nežili a lidstvo se jen přehrabávalo ve vylepšování technologií, které vymysleli ti před nimi. Je to důkaz toho, že lidstvo opravdu hloupne?
Já nadzvukovému letectví fandím, ale hlavní problém je atmosféra, ta mu nepřeje. Nadzvukové lety jsou drahé, jak na spotřebu paliva, tak na opotřebení součástek. A v praxi ta úspora času není taková a případný pasažér se musí smířit s velmi omezeným počtem destinací, neflexibilním letovým řádem a velmi drahou letenkou.Dost problémů by se vyřešilo suborbitálními lety, ale přineslo by to i řadu nových. Podle mě je zásadním problémem v současnosti nedostatek levné a čisté energie. Kdyby syntetické palivo ze vzdušného CO2 nebo vodík z elektrolýzy byly prakticky “zdarma”, tak se dá plýtvat na podobné projekty.
"Dost problémů by se vyřešilo suborbitálními lety" Který z nastíněných problémů by se tímto způsobem vyřešil?
Odpor vzduchu klesne, což redukuje spotřebu paliva. A sníží se opotřebení některých součástek.
a oala vesmirny turismus je na svete, jen tak z prstu😀 ostatni to resi leta...
Že ty jsi nečetl o řadě nových problémů, co to přinese?
ano prinese to mnohem vice a hlavne narocnejsich problemu😀
Nové problémy jsou z pohledu uvedeného výroku nedůležité. Ale všechny výše vyjmenované problémy nejenže nebudou odstraněny, ale budou umocněny!-odpor vzduchu (re-entry proces)-spotřeba paliva-opotřebení
Však jo. Lidstvo už nějaký ten pátek ví, že rozvoj civilizace je vázán na množství energie, které má. Celá Římská říše si vystačila zhruba se 100 MW energie. To je desetina výkonu jednoho bloku Temelína. A je v tom započítána všechna energie, nejen (hehe) elektrická.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.