Budoucnost letectví je nadzvuková. American Airlines objednaly dvacet letadel Boom Overture

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 26

Názory k článku

03. 01. 2023 23:20

Po kontinentech ovšem, má budoucnost osobní vlaková doprava. Rychlostí 200 až 300 km/hodinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2022 14:23

Pochopitelně se to musí líbit každému fandovi techniky, ale tohle nikdy létat nebude.Concorde byl vyvinut v době, kdy vrcholem komunikace na dálku byl telefon. Dnes už rychlý = drahý a energeticky náročný přesun fyzické osoby na dlouhé vzdálenosti, není zdaleka tak potřebný jako kdysi. Svá moudra dnes může každý menežr sdělit přes všemožné komunikační platformy a je to ještě daleko rychlejší a většinou i naprosto dostačujicí varianta.Zároveň časová úspora není kdoví jak velká. I dálkové lety nadzvukovým letounem se totiž počítají na hodiny a poměr cena/výkon přitom rapidně klesá. Nemyslím si, že je tady dnes dostatečná skupina lidí z vyšší střední třídy (potažmo firem), kteří budou ochotni toto platit. A pro opravdové boháče je stále zajímavější soukromé letadlo, byť třeba jen pronajaté, které je zbaví nejhorší letištní odbavovací mašinerie a souvisejících nepříjemností, kde se musí "tlačit spolu s plebsem", přičemž mohou letět a přistát prakticky kdekoliv a kdykoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 08. 2022 12:21

Najednou uhlíková stopa už nevadí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2022 15:40

Tryskový motor bez CO2? DOLETI jen málo. Co s tím? Hoax

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 07:14

Kamarád co je leteckej mechanik mi kdysi řekl, že concordy jednoduše skončily kvůli tomu, že jim skončila životnost. Každé letadlo je stavěné na určitý počet odlétaných hodin a pak se musí kvůli bezpečnosti vyřadit. Jak bylo zmíněno v článku, křídla i trup jsou během letu hodně namáhány a v materiálu vznikají mikroskopické trhliny. Proto ta omezená životnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2022 14:21

Líbí se mi ten zkreslený mediální obraz co se týče podobných témat..."Budoucnost letectví je nadzvuková, objednáno 20 letadel" , nebo něco jako
"Obrovský problém pro "Airbus a Boeing, Čína staví vlastní letadlo a už má 200 objednávek"...Mezi tím se Airbusu potichu nahromadilo přes 6000 nevyřízených objednávek jen na A320 a nevypadá to, že by nějak zpomaloval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2022 13:15

Ať dělaj co dělaj, vždycky jim z toho vyjde Concorde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2022 08:37

Já nadzvukovému letectví fandím, ale hlavní problém je atmosféra, ta mu nepřeje. Nadzvukové lety jsou drahé, jak na spotřebu paliva, tak na opotřebení součástek. A v praxi ta úspora času není taková a případný pasažér se musí smířit s velmi omezeným počtem destinací, neflexibilním letovým řádem a velmi drahou letenkou.
Dost problémů by se vyřešilo suborbitálními lety, ale přineslo by to i řadu nových. Podle mě je zásadním problémem v současnosti nedostatek levné a čisté energie. Kdyby syntetické palivo ze vzdušného CO2 nebo vodík z elektrolýzy byly prakticky “zdarma”, tak se dá plýtvat na podobné projekty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor