Jasně, obnovitelný zdroje docela jedou, takovej kamion v noci, bezvětří je rozhodně poháněnej obnovitelnými zdrojy z velké části. Nebo v bouři, to soláry taky nejedou a větrníky jsou zabržděné. Nebo v Německu stačí, když kamiony jezdí, jen když je pěkně? V automotive průmyslu těžko můžou čekat, až vykoukne slunce.Účinnost je vyšší? Vezměte si kalkulačku a počítejte. Nejen že máte účinnost elektrárny, pak máte ještě účinnost přenosové soustavy. Pokud se do procesu zařadí baterie, už v účinnosti nemá elektřina šanci. Bez baterie je to ~plichta. Jenže kamion má jednak motor optimalizovaný právě pro účinnost (ne z ekologických ale ekonomických důvodů, takže to opravdu musí fungovat) a k tomu ze zákonných důvodů hromadu různých ekofičurek.
Takže zase taková výhra to nebude. Pochopil bych to v zemi, kde je elektřiny přebytek. Pochopil bych to v zemi, kde jedou na jádro. Ale v Německu je to absurdní.