Budoucnost náklaďáků nesmrdí: Siemens postavil troleje, Scania nasadila kamionům „tykadla“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 49

Názory k článku

12. 05. 2019 13:09

Už to tady někdo psal - jenom připomenu:
Proč nejde naložit ten náklad na vagony a rozvést pomocí (elektrifikované) železnice?
ČR mělo jednu z nejhustších sítí železničních tratí v Evropě, o kterou z velké části vlastní blbostí přišlo - stačí jen elektrifikovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 05. 2019 09:39

Gratuluju. Zhruba po 130 letech jste opět vynalezli trolej. Teď už jenom objevit kolo a bude to nepřekonatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 05. 2019 07:29

Jako dočasné řešení by to šlo, ale mnohem praktičtější by byly troleje "upside-down" a mít to v silnici. Pak se nemusí řešit rozdílná výška kamionů, autobusů a osobních aut.
Je pravda, že kdyby se na to měli napojit všechna auta tak to bude odběr jako krava, ale doufám, že technický a technologický pokrok to brzy zvládne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2019 17:50

"Troleje také eliminují ne právě levné budování a udržování sítě nabíjecích stanic."
Nerozumiem ako toto moze byt lacnejsie ako postavit jednu stanicu na 50-100km, ak sa ma pokryt nie len jedna cesta ale cela siet, aspon dialnic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 05. 2019 17:34

toto ale neni zadna budoucnost.
jinak samozrejme smrdi, jen o kus vedle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2019 17:26

Stačilo by přestat vozit zboží přes několik hranic, aby se vydělalo na dotacích a DPH. Přestat vozit místní produkty tisíc km daleko a totéž, vyprodukované levněji jinde zpět. Tisíce kamionů denně by vůbec nemusely vyjet, respektive být vyrobeny. A troleje patří nad koleje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2019 16:24

Mě se takový hybrid líbí. Osadil bych tím všechny dálnice a některé úseky silnic 1. třídy. V případě elektráren je to efektivnější využití proudu než přes samotné baterie, baterie nemusejí být tak velké. Hlavní ale je omezit dopravu se spalovacím i elektrickým motorem, nežrat banány místo jablek, nepít vodu dováženou náklaďákem a celkově si trošku všímat odkud to je a kolik toho je. Největší spotřebu v dopravě dělá voda a další pití, protože se toho na váhu spotřebuje nejvíc, další asi bude ovoce a zelenina z větších dálek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Bezkontaktni nabijeni ze silnice prijde mnohem vic praktickejsi, nemusi byt ani vsude, staci v mestach a na parkovistich. Pred 5 lety davali dokument a chvalili se, ze to stoji jen par centu na 100km, pochopitelne, protoze je to zatim dotovane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 05. 2019 15:30

Z Jalty do Simferopolu jezdil ( a možná ještě jezdí) trolejbus. 86 km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2019 15:21

Jeden Temelín se projektuje a staví 30 let, vidím to tak na rok 2080.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 05. 2019 14:38

Kdy už se jim tyhle pikačoviny zarazí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2019 14:24

"Tudy ne, pratele."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2019 13:25

Jako kluk jsem v Moskvě viděl nákladní trolejbusy. Teď, v posledních letech už ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 05. 2019 12:49

Takže zatímco dřív jezdily kamiony v Německu na kapalná fosilní paliva, teď budou jezdit na tuhá a plynná. Tomu říkám revoluce.
Protože elektřina se v Německu bere kde? Něco málo ze sluníčka a větru, nejvíc z uhlí a plynu, a co chybí, to se doveze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor