Budoucnost náklaďáků nesmrdí: Siemens postavil troleje, Scania nasadila kamionům „tykadla“

Názory k článku

Bzuci  |  11. 05. 2019 12:49  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Takže zatímco dřív jezdily kamiony v Německu na kapalná fosilní paliva, teď budou jezdit na tuhá a plynná. Tomu říkám revoluce.
Protože elektřina se v Německu bere kde? Něco málo ze sluníčka a větru, nejvíc z uhlí a plynu, a co chybí, to se doveze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  11. 05. 2019 13:25  |  Android Chrome 74.0

Jako kluk jsem v Moskvě viděl nákladní trolejbusy. Teď, v posledních letech už ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  11. 05. 2019 14:24  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

"Tudy ne, pratele."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vilik  |  11. 05. 2019 14:38  |  Microsoft Windows Vista Firefox 56.0

Kdy už se jim tyhle pikačoviny zarazí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat5a  |  11. 05. 2019 15:21  |  Microsoft Windows XP Firefox 52.0

Jeden Temelín se projektuje a staví 30 let, vidím to tak na rok 2080.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Highlander61  |  11. 05. 2019 15:30  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Z Jalty do Simferopolu jezdil ( a možná ještě jezdí) trolejbus. 86 km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2019 16:08 | Microsoft Windows 10 AppleMAC-Safari 5.0

Bezkontaktni nabijeni ze silnice prijde mnohem vic praktickejsi, nemusi byt ani vsude, staci v mestach a na parkovistich. Pred 5 lety davali dokument a chvalili se, ze to stoji jen par centu na 100km, pochopitelne, protoze je to zatim dotovane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JP77  |  11. 05. 2019 16:24  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

Mě se takový hybrid líbí. Osadil bych tím všechny dálnice a některé úseky silnic 1. třídy. V případě elektráren je to efektivnější využití proudu než přes samotné baterie, baterie nemusejí být tak velké. Hlavní ale je omezit dopravu se spalovacím i elektrickým motorem, nežrat banány místo jablek, nepít vodu dováženou náklaďákem a celkově si trošku všímat odkud to je a kolik toho je. Největší spotřebu v dopravě dělá voda a další pití, protože se toho na váhu spotřebuje nejvíc, další asi bude ovoce a zelenina z větších dálek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drood  |  11. 05. 2019 17:26  |  Android Chrome 74.0

Stačilo by přestat vozit zboží přes několik hranic, aby se vydělalo na dotacích a DPH. Přestat vozit místní produkty tisíc km daleko a totéž, vyprodukované levněji jinde zpět. Tisíce kamionů denně by vůbec nemusely vyjet, respektive být vyrobeny. A troleje patří nad koleje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  11. 05. 2019 17:34  |  Android Chrome 71.0

toto ale neni zadna budoucnost.
jinak samozrejme smrdi, jen o kus vedle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mattthew  |  11. 05. 2019 17:50  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

"Troleje také eliminují ne právě levné budování a udržování sítě nabíjecích stanic."
Nerozumiem ako toto moze byt lacnejsie ako postavit jednu stanicu na 50-100km, ak sa ma pokryt nie len jedna cesta ale cela siet, aspon dialnic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 05. 2019 07:29 | Android Chrome 74.0

Jako dočasné řešení by to šlo, ale mnohem praktičtější by byly troleje "upside-down" a mít to v silnici. Pak se nemusí řešit rozdílná výška kamionů, autobusů a osobních aut.
Je pravda, že kdyby se na to měli napojit všechna auta tak to bude odběr jako krava, ale doufám, že technický a technologický pokrok to brzy zvládne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
None (novy)  |  12. 05. 2019 09:39  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.134

Gratuluju. Zhruba po 130 letech jste opět vynalezli trolej. Teď už jenom objevit kolo a bude to nepřekonatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mungo  |  12. 05. 2019 13:09  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.134

Už to tady někdo psal - jenom připomenu:
Proč nejde naložit ten náklad na vagony a rozvést pomocí (elektrifikované) železnice?
ČR mělo jednu z nejhustších sítí železničních tratí v Evropě, o kterou z velké části vlastní blbostí přišlo - stačí jen elektrifikovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor