Budoucnost pohonu satelitů a kosmických lodí? NASA chce otestovat novou solární plachtu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

04. 05. 2020 07:41

Teda nechci se hádat s odborníkama, ale zrovna pro dopravu vytěžených surovin z asteroidů sluneční plachta nebude vhodná. Jedna věc je že tlak slunečního záření je sice trvalý, ale velmi slabý. Proto se nehodí k pohonu těžkých lodí, a vytěžené suroviny těžké jsou. A za druhé, asteroidy se převážně nachází na oběžné dráze vzdálenější od Slunce než je Země. Doprava surovin tedy bude probíhat převážně v opačném směru, proti slunečnímu záření. Jedině snad kde by se to dalo jakž takž použít by byla doprava vytěžených surovin z Merkuru, ale ten má nezanedbatelnou gravitaci takže start by stejně musel proběhnout za pomoci klasických motorů.

04. 05. 2020 06:38

Jak popisuji, ze ji pouzili ke zvyseni orbity, mozna by slo takhle pouzivat minirobota, ktery by shazoval satelity a pak vysplhal zas zpet na orbitu.
A taky bych to videl jako levny zpusob k vyslani sondy k planetam ci mesicum, treba k venusi, kde by takhle mohl operovat satelit i desitky let. Navic, kdyby plachta dodavala i solarni energii, tak u venuse je ji dostatek.

04. 05. 2020 00:22

Plachta? Navrhuji parní pohon Na ponorkách mají atomový zdroj a ve Vesmíru jsou v pravěku ...

03. 05. 2020 18:53

Jestli astronomům vadí Starlink, tak z tohohle pohonu musí mít noční můry

03. 05. 2020 18:03

"na podobné plachty by jednoho dne mohly spoléhat ... i kosmické lodě určené pro přepravu surovin vytěžených na asteroidech v hlubokém vesmíru."
S tou plachtou se mohu pohybovat v zásadě jen od Slunce, ne? Takže bych mohl s plachtou mohl doletět od Země k asteroidu, ale nazpátek už ne. Leda že bych využil šíleným způsobem gravitaci planet... Nebo se pletu?