Vesmír | Japonsko | Roboti

Budoucnost výzkumu vesmíru? Japonci chtějí nahradit lidské astronauty roboty

Japonský startup Gitai má velké ambice. Jeho zakladatelé se domnívají, že na různých orbitálních stanicích by mohli místo lidských astronautů působit humanoidní roboti... a rádi by svou vizi uvedli v život.

Výchozí myšlenka je jednoduchá: vysílat do vesmíru lidi je nejen riskantní, ale také drahé. Kdyby japonská kosmická agentura začala využívat roboty, podle Bloomberg News by ušetřila až 90 % nákladů potřebných na dopravu jedné osoby ze Země na vybranou stanici.

Největší výzvu pochopitelně představuje vývoj robotů, kteří budou natolik sofistikovaní, že člověka skutečně dokážou nahradit – a to třeba i v oblasti vědeckého bádání.

Levněji i bezpečněji

Z dostupných informací plyne, že tyto stroje by měly fungovat podobně jako drony, tzn. budou dálkově ovládané kvalifikovanými operátory. Díky tomu by výzkum vesmíru mohl být levnější i bezpečnější.

Gitai již loni představil robota, který sice zvládal plnit určité zajímavé úkoly, ale neobešlo se to bez občasných zadrhelů. CEO startupu Sho Nakanose nicméně zůstává optimistou.

„Uvidíme éru, v níž lidé ve vesmíru budou pracovat, nejen do něj létat. Chceme, aby naši roboti vytvořili základny pro Blue Origin and SpaceX,“ konstatoval v rozhovoru pro Bloomberg News.

Diskuze (9) Další článek: Chrome bude výrazně bezpečnější a chystá nový domov pro doplňky