Automobilka BYD představila platformu Super E, která má opravdu působivé parametry. Zatímco současné pokročilejší elektromobily přechází na 800V architekturu, BYD má rovnou 1000 V. Když k tomu přidáme 1000 A, je výsledkem nabíjecí výkon milión wattů, neboli 1 MW (nabíjení třídy 10C). I ty nejrychlejší nabíječky jsou dnes na třetině této hodnoty (350 kW), v realitě se setkáváme s hodnotami kolem 200 kW a i takovým nabíječkám říkáme superrychlé.
Výsledkem je, že za sekundu lze dobít energii na 2 km jízdy, za 5 minut na 400 km. Aby bylo možné dosáhnout těchto rekordních rychlostí, bude nutné postavit rekordní nabíječky. BYD jich slíbil vybudovat čtyři tisíce po celé Číně, ale časový rámec plánu není jasný.

BYD má v autech tak rychlé nabíjení, že musí postavit vlastní nabíječky.
První auta v dubnu
Super E-Platform se prvně objeví v modelech Han L a Tang L, které automobilka bez technických detailů představila už v lednu.
Sedan Han L má v základu výkon 580 kW, ale BYD se chlubí zejména čtyřkolkou, která dostala dokonce 810 kW. Ta akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy. To je zrychlení ještě nedávno vyhrazené pouze pro nejdražší supersporty. Na dvoustovku to trvá dalších 4,7 sekund a maximální rychlost přesahuje 300 km/h. Baterie má kapacitu 83,2 kWh a z 10 na 60 % se při prezentaci dostala za 4 minuty.

Vlevo sedan Han L, vpravo SUV Tang L.
Těžší SUV Tang L je na stovce za 3,6 s, na dvoustovce za dalších 6,2 s, maximum je 287 km/h. Délka auta je 5040 mm, takže je trochu větší než BMW X5. Baterie má 100,5 kWh, což by mělo stačit na dojezd 670 kilometrů (ale je to měřené až příliš optimistickou čínskou metodikou, tedy ve skutečnosti méně).
V Číně stojí základní sedan v přepočtu 856 000 Kč, silná čtyřkolka 1,1 miliónu. SUV začíná na 888 000 Kč, čtyřkolka s 810 kW je za 1 142 000 Kč. Obě novinky se začnou prodávat hned během dubna. Zatím jen v domovské Číně, ale BYD působí i v Evropě, tak se snad jednou také dočkáme.
Zdroj: BYD Weibo