ja osobne bych podobny vykon vyuzil tak 2x rocne, kdyz jedu nekam dale nez 400km. takze ano, ma to smysl, ale ne, nebude se to nejak masivne casto pouzivat
China Delays BYD Factory in Mexico Over Concerns Tech Will Leak to American Rivalshttps://gizmodo.com/china-delays-b...2000578281
Ta zrychlení a maximálky - k čemu to je? Na ohrožování jiných na dálnici? Na pálení gum ve městě? S SUV na ozavřený okruh stejně nikdo nepojede. Běžný člověk takový výkon nevyužije a maximálně se zvýší šance na nebezpečné situace v dopravě. Chápu jen to, že marketingově to vypadá dobře. Ale už dávno se to posunulo mimo nějakou užitečnost.S megawattovou nabíječkou by mohla být standa žádat u nás distributora o povolení a realizaci. Fakt bych u toho jako pozorovatel chtěl být.A poslední věc, uvedli někde životnost akumulátorů při častém využívání plného nabíjecího proudu? Začínám si říkat, že výkon toho motoru je skrytá past na řidiče, užívá si dynamiku a musí častěji nabíjet.
Takovéto zrychlení je v běžném provozu nevyužitelné (a bez dokonalé stabilizace ani použitelné), ale na druhou stranu, jedná se o výrazné posílení aktivní bezpečnosti, kdy se zejména z předjíždění nestává adrenalinová záležitost.Nabíjení 1MW si myslím, že ani v Číně není přímo za sítě, ale vždy jen s využitím ohromného bateriového úložiště, které je trvale nabíjeno třeba i jen "rozumnými" 200-400kW.
Zrychlení je dobrá věc a rychlé předjetí a na machrování. Ne každý si to může dovolit. Jen speciální pneumatiky stojí majlant.
presne, taky nechapu, proc do supersportu davaji silne motory, nebo proc treba audi S4 nebo S6 ma tak silne motory, k cemu to je dobre? 😃
Celkem slušnej příkon, teda především pokud jde o www.byd.de - Buy Your Dildo.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 3. 2025 06:08
Umíte si představit mít rezervovaný takový příkon? A je jedno, zdali v jedné v podobě domova, nebo deseti v podobě stanice? Krácná cena a to jste ještě nic neodebrali.
Kde žijete? Fakt si myslíte, že 1MW nabíječka potřebuje 1MW příkon ze sítě? To by se budovalo asi dost těžko. 😃 Bude mít samozřejmě bateriový buffer a nabíjet se bude poměrně pomalu, protože nikdy nebude vytížená ze 100% času.
nevim, cirou nahodou jsem videl cerstve zadratovany tesla nabijecky u olympie brno. Velikostne neco mezi rozvodem odpadu a tlakove vody a to v solidni medi. Vubec netusim jak se takovy kabely ohybaji, jestli to neprijde predohybany z fabriky. Rozvodna skrin ani nemluvit.Privod kopaly extra mimo celou olympii.Jak si prestavujete bateriovy buffer na 1MW??? 1MWh baterka bude mit kolem 15-30 m3 s cenou od 200 000USD ...
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 3. 2025 09:21
proboha...pokud baterie v tom aute zvladne nabijet rychlosti 1MW, nechapu, proc by jina baterie nezvladla stejnou rychlosti se vybijet. liion maji typicky vyrazne vyssi vybijeci vykony nez nabijeni
No, tam musi bejt baterek ... :) https://www.youtube.com/watch?v=235iqr5ngRg
1MW fake kabel z Ali za třetinku. To bude záře.
Vzhledem k tomu, že v ČR je registrováno 5 milionů osobních automobilů, zdá se, že přechod na elektřinu nebude zas tak rychlý. Natožpak dobíjení megawattem, což je srovnatelné s příkonem elektrické lokomotivy...
Zbytečné starosti. Za prvé, přechod bude postupný. Všichni nezačnou hned nabíjet 1MW. Za druhé, většina bude stejně primárně nabíjet doma nebo v práci na pomalé AC nabíječce. No a za třetí, dnes už je poměrně časté, že na nemovitostech vznikají FVE. Těch už teď není málo a dá se z nich po většinu roku nabíjet taktéž.
Presne tak. Kdyby dnes kazdy vyrazil na benzinku s prazdnou nadrzi, tak to zvladne obslouzit kolik? 1/2 aut? Jasne, tady se to od revoluje jeste nestalo, takze se tim kluci porad ohanej, ale v usa je to jednou za par let celkem bezny a neprijde mi, ze by to zeme co sama tezi zvladala.
1MW je cca 500-1000 zapnutých rychlovarných konvic v jeden okamžik.
Dělají se i 3000W konvice, takže spíš 333-500.
Dejme tomu, že by to někdo udělal a zvládl provozovat. Ale potřebuje to někdo? Nepotřebuje. Dejte mi efektivní EV s 60 kWh baterkou a naprosto plochou nabíjecí křivkou s nabíjením na 200 kW. Nikdo nepotřebuje takový proudy a megabaterky, je to naprosto k ničemu. Místo toho všichni zůstávají na 400 V technologii a snaží se dohnat problémy velkou baterkou, která znamená váhu auta 2.5 t. Místo toho aby tam dali menší, lehčí a nabíjeli ji rychleji. Je to celý ujetý
Při jízdách okolo komína to skutečně nevadí, jenže když vjedeš na dálnici, tak ta malá baterka hodí ručník do ringu ani ne po 200 km, a to pojedeš jen tzv. "podle předpisů."Z toho plyne, že to lidi potřebují. Problém je v tom, že zvětšující se kapacita baterie zvyšuje hmotnost vozu exponenciálně, takže třítunová SUV nedojedou zase dále, než 400 km... jen se do nich vejde víc lidí a nákladu. A to zase ukazuje na tragickou efektivitu elektrického pohonu, kterému chybí použitelná baterie.
Asi to skončí na tom, že elektromobily budou mít nakonec převodovku, aby se na dálnici tak nevytáčely.A nebo nějaké smart řízení výkonu.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2025 18:40
Už sa stalo.
Převodovka nebo "smart řízení výkonu" nijak neřeší vyšší energetickou náročnost rychlé jízdy a ani to, že velká baterie váží stovky kilogramů. Chce to trochu elementárních znalostí fyziky.
Ohledně těch 400 V je to spíš tak, že tohle je asi ještě napětí, které vás na místě nespálí na uhel, když to probije.Když vezmente v úvahu, že auto přichází do kontaktu s vodou, rozbředlou prosolenou sněhevou břečkou, nebo v případě havárie se může dostat do rybníka, tak zvyšování napětí asi nebude ta správná cesta. Trolejbusy mají ze stejných důvodů maximální napětí 800 V a stejně to v zimě občas někoho chytne.
Nespálí, 400 V je totiž skoro jistá smrt 😀Záleží jak vlhké budou prsty = jak nadšený kutil to bude.
Těch 400 V se ještě dá, když máte štěstí.Zatím asi není evidován žádný případ usmrcení proudem. Ale pokud budete zvyšovat napětí, je jasné, že se bude zvyšovat i riziko.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2025 19:00
Určitě, ono si auto vůbec nekontroluje izolační odpory, stejně jako nabíječky, takže je smrťák každý týden alespoň 10x. 😃
Problém je v tom, že jak se to blíží 1000 Voltů, tak vzniká v případě zkratu oblouk, který nezhasne ani po oddálení těch drátů od sebe. Prostě přes 800V to v případě havárie smrdí průšvihem, který je horší než že chytne baterie.OK, v batterypacku jsou pojistky, které se odpalují stejně jako airbagy a odpojí batterypack od zbytku vozidla. Ale pak i při malé havárii samozřejmě přijdete o celou baterii v ceně půl mega (cena baterie+výměna+recyklace).
Souhlas, jen EV nemaji 2,4 tuny. Tedy maji, ale nemuze za to primarne baterka. Automobilky delaji podobne tezka i spalovaci auta a kdyz to nekomu vyhovuje, tak v tom nevidim vubec problem. Nekdo chce nabuseny obrovsky suv s kolama jak od traktoru. Ja mam radeji efektivitu s malou baterku a extremni nabijeci vykony dohanim malou spotrebou.Tyhle vykony a velke baterky jsou jen pro lajckou verejnost.
moje Tesla model S váží 2,2t. Model 3 se vejde do 1,85t, což je srovnatelné s podobně výkonnými spalováky.
No a jelikož Číňani šetří kde se dá - hlavně teda na antikorozních úpravách a elektronice, kde se nepoužívají automotive-grade čipy, ale consumer grade čipy - tak takovýhle auto si ve finále koupí fakt jenom hlupák.BYD = Bring Your Dough.
Pro kupce v eu taky proběhlo upozornění na zamlžená okna a mokré sedačky- kontrola při přebírání vozu. Čínské elektromobily stojí dlouhé týdny v eu přístavech, prý hrozí plíseň.
Fakt by me zajimalo jak to ve skutečnosti je a bude za par let. Chtel bych znat nekoho, kdo to koupi a bude mi o tom referovat. Treba nejaky youtuber…
Nechci ti kazit naladu, ale vzhledem k tomu, ze elektroniku pro prumysl vyrabime, tak vim, ze sehnat ne-automotive nebo ne-industrial cipy dnes prakticky nejde. Vse je dnes standardne minimalne v I verzi, bezne ale v E verzi, cili -40 az +85 (+105) stupnu Celsia. Mluvim o cipech s vyssi integraci, ARMy, pameti flese, ... :)
My, co jsme v hodinách fyziky alespoň trochu dávali pozor, se nad tím pouze pochechtáváme. Ale jako marketing je to fajn, to zas jo...
Ale zase nebude potřeba solit chodníky. Tam, kde povedou dráty k nabíječkám, bude suchý asfalt. JOKE :)Si představuju sídliště s pár sty auty a JE v sousedství :)
Ty sa naozaj domnievaš, že obyvatelia na sídliskách majú v byte megawattové prípojky? Asi si nedával na hodinách fyziky pozor.
Proc v byte ?
Ono na sídliskách nebývajú DC nabíjačky ale AC.
Pro chudý proletariát jen to nejlepší 🙂
Tak u sídliště je to možná vtipné, ale u datacenter už provozovatelé cloudu typu Microsoft/Amazon/Alphabet chtěli investovat peníze do energetických firem a zajistit si vlastní zdroje, třeba jaderné reaktory...
Ale zatím to na bázi jádra stejně nikdo neudělal.
Pointa je taková, že datacentra žerou spoustu energie a tak už se snaží je budovat i přímo u zdroje (nebo zdroje u DC) a investovat do energetických společností. Nebo znovu rozjet ty staré bloky, aby bylo dost energie.
No, ještě by to chtělo pár MW přidat, kapacitu baterií zdvojnásobit a cenu nechat na čínské úrovni. Pak bude o čem uvažovat.
Předělat na benzín a jdu do toho.
To je uplna blbost, ale to nevadi. Taky jsem byl pred tremi lety nepoliben.Proc blbost? Predstav si, ze si chudej a pujdes si jednou za 3 roky koupit poradnej steak. Stoji te to hromadu penez a tak nechces platit za neco co nesnis. Ale ty ne, ty si koupis kilovej, pulku uriznes a hodis do kose. Auto je hodne draha vec pro vetsinu z nas. Ja treba praktikuju, ze te muze stat maximalne 6 mesicnich platu. Takze si sakra rozmyslis, za co ty penize utratis a takovy nabijeci vykon a baterku nepotrebujes. Radeji usetri a za usetrene penize kup lepsi auto.
Díky za radu. Nejsem chudej a mám auto, jaké jsem chtěl. Tohle pro mne nemá smysl. Ani za ten mega by nebylo zdaleka tak dobré, co mám. ;)
Takze Temelin utahne nekde 2000 takovych aut nabijejicich se najednou. Husty.
Minireaktor do každé nabíječky!
Neutáhne. celá kapacita Temelína je vyprodaná...
Při těchto proudech se objevují výzvy úplně všude. Přechoďák na konektoru x 1000^2Co to udělá v prašném prostředí ten konektor.Jakej bude průřez vedení v autě? 250mm2?Ztráty na baterce v řádu desítek kW.Kopance do sítě jak kráva.Jako marketingově supr, ale nevím jestli bych to reálně chtěl.
Čína je v tomhle o dost dál než my. Ne, že bych tomu nějak rozumněl, ale ta její dálková stejnosměrná vedení působí dost high-tech. Věřím, že ví, co dělají.Jestli je to aplikovatelné u nás, nebo dokonce v Německu, případně na Ukrajině, to už je jiná.Konektor je chlazený vodou (spolu s kabelem). Přechodový odpor si to bude určitě hlídat. Jo, je těch výzev je tam hromada, pro mě nepředstavitelné.
Stejnosměrné vedení se vyplatí při vzdálenosti asi přes 800 kilometrů, jinak je to nesmysl. Dálkové stejnosměrné vedení nemá s nabíječkami žádnou souvislost, protože místní rozvody jsou stejně střídavé (kvůli snadné transformaci napětí na nižší úroveň). Dálkové vedení stejnosměrného proudu musí mít vysoké napětí, aby to mělo smysl (kvůli ztrátám), jenže to vyžaduje speciální obrovské izolátory, které se nedají koupit, proto se to stejnosměrné napětí nedá dostat bez střídače k nabíječce. Napětí přes 1000 Voltů vytváří v normální atmosféře při zkratu self-sustained oblouk, což je megaprůser. Prostě, kdo dával na ZŠ/SŠ pozor ve fyzice, má z toho v lepším případě srandu, v horším případě depku, jak jsou lidé naivní.
Hlavně doufat, aby se na tebe dostalo, aby ten před tebou nepřivařil nabíjecí kabel k autu 😀
Stačí zvednou napětí, pak stačí i relativně tenký kabel, kdo by to ale obsluhoval netuším, musela by to být automatika
Nabíječky budou přímo pod vedením VVN :) Pak se může nabíjet i UTPéčkem.
Paráda. Škoda že bydlím v paneláku. Natáhnout megawatovovou prodlužovacku z kuchyňského okna je trochu problém ...😁
No z vyšších pater je to už pár tun mědi :)
ani benzin/naftu nečerpáš doma. 5minút na elektro-čerpačke zvládneš
To s tou benzínkou je snad nejdementnější pokus o "argumentaci" v souvislosti s tématem nabíjení EV. A ne, za 5 minut to nebude ani náhodou.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2025 13:07
Áno nebude. Viac stráviš v rade na pokladni.
Neblábol. Nikdy jsem u pokladny nestál víc než minutu.
Naftu si muzu vzit do kanystru a razem mam dojezd 2x tolik. A to můžu dotankovat kdekoliv...
5 deka deka uranu taky 🙂
Ale smrdíš na celé sídliště a ještě ho ráno budíš startováním.
Současná spalovací auta nesmrdí, vypouští čistší vzduch než nasávají a nejsou prakticky slyšet. To samozřejmě neplatí pro tydýty s "laděnými" SUV, kteří to v zimě tůrujou a odmražují.
V celý republice boudou pouze 2 nabíječky. Jedna v Temelíně a druhá v Dukovanech :)
Z okna to problem nebude, ale tahat z5 bych to teda nechtel. 😃
Asi to lze takto vyrobit i k tomu postavit infrastrukturu, je otázka zda se to vyplatí, ale budiž. Spíše si poslední dobou všímám jiného faktu. Zatímco ještě před 10-15 lety byli číňani vydření, jen aby tu mohli něco prodávat, tak poslední dobou u čím dál tím více špičkových produktu se člověk dočte: V Evropě, možná někdy.... Krásně jsme to dopracovali 🙂
Legislativa...
Tady nejde o legislativu, malé prodeje, rozdrobený trh či cokoliv dalšího, ale to, že už jim často za to ani nestojíme a špičkové technologie zůstávají tam. To není o tom, že bych nějak toužil po čínském autě, ale že Evropa ty technologie nemá nemá, každý týden se člověk dočte o nějakém jejich pokroku v AI, autech, solárech, mobilech či čemkoliv dalším a evropě se nic takového nedočteš (pár vlaštovek jaro nedělá). Ale máme 150 pohlaví, GD a denně pořádáme nějaké sumity.
Ale tu nejde o to, že Čína nabrala vysokú rýchlosť vývoja. To len Európa sa vo vývoji zastavila a vracia sa späť.
Důležité z toho příspěvku je slovo "dočte". Ono hromada těch čínských věcí funguje jen na papíře. Když už jsme u toho nabíjení, třeba telefony, ty čínské mají ve specifikacích super husté hodnoty, jako 100 W a výše, ale pak si člověk může sám změřit, že tuhle hodnotu udrží jen omezenou dobu a pak to jde rychle dolů. Zatímco konkurence těch svých nuzných 45 nebo 25 W udrží spolehlivě od 0 do 80 %.
No neviem. Posledny telefon s 25W nabijanim som mal Note 10 + a do 80% to teda spolahlivo neudrzalo ani nahodou. Aktualne mam Redmi 13 PRO a nepredpokladam, ze tam mam 0-80% cely cas 120W, ale ak by som to meral, prekvapil by ma dramaticky prepad nakolko to nabija ako z praku. Dokonca ani 80% + to vobec nejde blbo.
A nabíjecí obvod se kroutí jak žížala ve vodě. Uvidíme, jaká bude životnost a bezpečnost. Určité jistoty neopustím.
V Číně začali na férovku EV před 20 lety, protože se v jejich městech nedalo dýchat kvůli průmyslu. Auta byl menší problém, ale komunistické strana rozhodla jinak.
K ničemu.
Nechtěl bych být poblíž, až to začne hořet.
A u hořícího spalováku být chceš?
Oheň je to nejmenší ale mohli by tam bejt krásný oblouky.
Selfsustained oblouk je něco, co jsem vždycky chtěl vidět naživo. Dřív bych kvůli tomu musel do rozvodny, dnes to bude v každé ulici! 🤣
Hlavně ty nabíječky nepřipojujte v ČR k ele síti. Už to úplně vidím že vybudování opatření na vyrovnání takto nepředvídatelných odběrů bude extrémně drahé. Ale co, když to zaplatíme všichni v regulované složce která se tím pádem zase zvedne.
Tyhle nabíječky mají vlastní bateriová úložiště, protože přes síť se to nevyplatí. Ale ty baterie nejsou nesmrtelný a někdo to bude muset zaplatit... V ČR mají dneska 100 kW a vyšší nabíječky rezervovaný příkon roven maximálnímu pro 1 auto, takže se o něj stejně dělíte s dalšími auty.
"je výsledkem nabíjecí výkon milión kilowattů, neboli 1 MW" - asi "preklep", predpokladam, ze melo bejt "milion wattu"
Na živě detail
Ještě vo víc je to víc. A navíc, ty kw nesouhlasí.
Wow jsme zachráněni tedy zase.... :) hnedka všichni rozbijí prasátko , nebo vyndají peníze ze slamníku už hopkají pro nové EV .
Ironie neni na miste. Normalni i se spalovakama. Nova auta si kupuje vyssi trida, zbytek porizuje starsi a levnejsi vozitka podle svych moznosti. Za 10 let budou i ti chudi porizovat obehana EV za smesne ceny.
Nebudou. Nebudou totiž mít na novou baterku v ceně poloviny nového vozu, a po deseti letech "nabíjení MW" bude ta stará leda tak na houno. 😉
Za deset let takové baterky řešit nebudou. Budou si kupovat současné Tesly / Škodovky atd. A životnost baterie s největší pravděpodobností stále ještě řešit taky nebudou.
Stejně jako dneska jsou v bazarech zejména auta, která mají nějaký skrytý problém, budou taková v budoucnu i EV. Čili koupě EV v bazaru bude sázka do loterie. Aneb každý šmudla bude umět vymazat chyby baterie z řídící jednotky, aby to v bazaru vypadalo na testovací jízdě OK.
Věřím tomu že takovou nabíječku lze vyrobit ale co baterie, co ta tomu bude říkat? 😉
Samozřejmě že fyzikální zákony a ekonomika stále platí. A nikdo nikdy neříkal, že baterie nejde nabít za extrémně krátkou dobu. Jde o to jak a za kolik . Samo opotřebení takový baterky bude znát.....Na konci osmdesátek a začátku devadesátek jsme dobíjely aku do "elektroletů" ,nebo bugin za krátký čas . Muselo se to chladit, ale bylo to rychlé. Jen ty aku dlouho nevydrželi a většina lidí stejně měla jen na pístovou klasiku, co byla dostupná, levná a vydržela relativně dlouho.
Ja nie som expert na baterky, ale nie je toto jedna z tych veci kde sa neda uplne vychadzat z 30-40 rokov starej skusenosti a skor ci neskor dospejeme k technologii ktora umozni stavat baterky na ktore nebude mat rychlost nabijania, resp nabijanie takmer ziadny, alebo vobec ziadny vplyv ?
Takove baterky uz mame, jsou to lipolky typu LTO. Extremne rychle dobijeni a vybijeni, pricemz cyklicka zivotnost je takrka neomezena; navic je to docela ekologicke a bezpecne.Akorat to ma malou kapacitu a casovou zivotnost 10 let.Jinak co se tyka konstrukce elektrod vuci rychlosti nabijeni, tam ty zkusenosti mame, jsou prenositelne. Ve zkratce, cim vetsi elektroda, tim vyssi proud (merny proud na plochu elektrody je stejny). Jenze vetsi elektroda znamena obet na kapacite, je to otazka kompromisu. Je to videt i z datasheetu kvalitnich clanku, ty s vysokou kapacitou neumi moc velke proudy, ty (kvalitni) s nizkou zase velke proudy zvladaji.Ruzne typy chemie pak maji ruzne moznosti v tom mernem proudu na plochu, typicky LFP davaji mensi proudy, NMC vysoke (oboji se pouziva v autech).
Hm, to můžete rovnou vzít kondenzátor. 😉
Ani ne, ten má totiž tu hmotnostní i objemovou hustotu energie ještě o hodně horší. LTO jsou někde třeba na třetině vůči NMC, kondenzátory řádově na padesátině.
Ano, nejste expert na baterky. Je to vidět. A za posledních 30 let nebyl na poli akumulace elektrické energie učiněn žádný zásadní objev. Ani se po těch 30 letech neukázaly v regálech žádné zázračné akumulátory, které by byli nějak zásadně odlišné od těch před 30 lety. 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2025 11:42
Paradoxně podle mediálních zkratek objev tu je co chvíli. Kdyby tam nebylo drobné ale....
Já teda za těch 30 let vidím obrovský pokrok, co se týká akumulátorů. Možná vám to nepřijde, ale zkuste si srovnat situaci teď a 30 let zpátky, napřímo.A kromě proudů, životnosti nebo hustoty energie nezapomeňte na to nejdůležitější, cenu. Ta šla dolů brutálně.Je to vidět na společnosti; vzpomeňte si, kolik akumulátorů běžně člověk používal před třiceti lety, a k čemu vlastně. A dneska 🙂Rád takové srovnání prodiskutuji.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2025 14:18
Jenže tohle potřebite l vidí stejně ? on kupuje holý aku a ještě za ceny koncernů jako třeba samsung nebo tesla?Telefony zásadně nezlevnili, EV také ne, stejně pná funkčnost opět zásadně nestoupla.
No před třiceti lety byly v mobilech NiMh a v nářadí NiCd. Akušroubovák byl poměrně luxusní zboží a jiné nářadí na aku nebylo skoro vůbec. Nabíjecí tužkové baterie taky nebyly nic levného.Dneska je nějaká Li-ion/Li-pol baterka skoro všude, akušroubovák je běžná a dostupná věc, baterky jsou v holicích strojkách, sluchátkách, kdejakém jezdícím elektrokrámu od hooverboardu po auta.Nepovažuji to všude za pokrok nehledě na generování elektrobordelu po planetě, ale je to levné, dostupné a výkonnné. p.s. telefon před třiceti lety měl kolem 800mAh, srovnejte to s dnešníma.nehledě na to, že tehdy to byl telefon a dnes je to spíš kapesní počítač. Věc, která tehdy stála 2-3 platy máte dneska za půlden na brigádě a ten (průměrný) kapesní počítač za pár dnů.
Souhlasím s Afrin Eizra.Telefony zlevnily zásadně. To, co kdysi umělo pět řádek displaye a 50 kontaktu, nestojí dneska výplatu, ale pár stovek v Alze.Stejně jako to nářadí, kde dneska je na akumulátor leccos včetně bouracího kladiva, zatímco dříve jste byl rád za akušroubovák. Přičemž Ni-Cd jste mohl sice vybít do mrtě a dlouhodobě přebíjet, ale kapacita byla oproti současnosti mizerná.
Průměrně se prý zlepšují akumulátory o 4% ročně. To by tak odpovídalo, protože za 18 let si tak sáhnete na dvojnásobnou kapacitu ve stejném prostoru.
Ja bych rekl, ze to bude stale stejny nebo podobny vykon, jen paralelne rozlozeny do vetsiho poctu bateriovych packu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.