Walkeer_CZ
20. 3. 2025 • 22:43

ja osobne bych podobny vykon vyuzil tak 2x rocne, kdyz jedu nekam dale nez 400km. takze ano, ma to smysl, ale ne, nebude se to nejak masivne casto pouzivat

mdgarf
20. 3. 2025 • 9:01

China Delays BYD Factory in Mexico Over Concerns Tech Will Leak to American Rivalshttps://gizmodo.com/china-delays-b...2000578281

Brutus099
Brutus099
20. 3. 2025 • 7:44

Ta zrychlení a maximálky - k čemu to je? Na ohrožování jiných na dálnici? Na pálení gum ve městě? S SUV na ozavřený okruh stejně nikdo nepojede. Běžný člověk takový výkon nevyužije a maximálně se zvýší šance na nebezpečné situace v dopravě. Chápu jen to, že marketingově to vypadá dobře. Ale už dávno se to posunulo mimo nějakou užitečnost.S megawattovou nabíječkou by mohla být standa žádat u nás distributora o povolení a realizaci. Fakt bych u toho jako pozorovatel chtěl být.A poslední věc, uvedli někde životnost akumulátorů při častém využívání plného nabíjecího proudu? Začínám si říkat, že výkon toho motoru je skrytá past na řidiče, užívá si dynamiku a musí častěji nabíjet.

SpoonMan
20. 3. 2025 • 6:07

Celkem slušnej příkon, teda především pokud jde o www.byd.de - Buy Your Dildo.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 3. 2025 06:08

Mispulda
20. 3. 2025 • 6:02

Umíte si představit mít rezervovaný takový příkon? A je jedno, zdali v jedné v podobě domova, nebo deseti v podobě stanice? Krácná cena a to jste ještě nic neodebrali.

Skipper007
20. 3. 2025 • 2:12
thegrid
thegrid
19. 3. 2025 • 21:39

1MW fake kabel z Ali za třetinku. To bude záře.

vransen
19. 3. 2025 • 16:17

Vzhledem k tomu, že v ČR je registrováno 5 milionů osobních automobilů, zdá se, že přechod na elektřinu nebude zas tak rychlý. Natožpak dobíjení megawattem, což je srovnatelné s příkonem elektrické lokomotivy...

Marek Hrabalu
Marek Hrabalu
19. 3. 2025 • 15:23

1MW je cca 500-1000 zapnutých rychlovarných konvic v jeden okamžik.

Pantani
19. 3. 2025 • 12:47

Dejme tomu, že by to někdo udělal a zvládl provozovat.
Ale potřebuje to někdo? Nepotřebuje. Dejte mi efektivní EV s 60 kWh baterkou a naprosto plochou nabíjecí křivkou s nabíjením na 200 kW. Nikdo nepotřebuje takový proudy a megabaterky, je to naprosto k ničemu. Místo toho všichni zůstávají na 400 V technologii a snaží se dohnat problémy velkou baterkou, která znamená váhu auta 2.5 t. Místo toho aby tam dali menší, lehčí a nabíjeli ji rychleji. Je to celý ujetý

Michal Milsimr
Michal Milsimr
19. 3. 2025 • 11:34

No a jelikož Číňani šetří kde se dá - hlavně teda na antikorozních úpravách a elektronice, kde se nepoužívají automotive-grade čipy, ale consumer grade čipy - tak takovýhle auto si ve finále koupí fakt jenom hlupák.BYD = Bring Your Dough.

Katikakus
Katikakus
19. 3. 2025 • 11:25

My, co jsme v hodinách fyziky alespoň trochu dávali pozor, se nad tím pouze pochechtáváme. Ale jako marketing je to fajn, to zas jo...

Michal Ježek (Mike174)
19. 3. 2025 • 11:22

No, ještě by to chtělo pár MW přidat, kapacitu baterií zdvojnásobit a cenu nechat na čínské úrovni. Pak bude o čem uvažovat.

Petr Urban
19. 3. 2025 • 11:10

Takze Temelin utahne nekde 2000 takovych aut nabijejicich se najednou. Husty.

Jan Nohejl (Grol23)
19. 3. 2025 • 10:49

Při těchto proudech se objevují výzvy úplně všude.
Přechoďák na konektoru x 1000^2
Co to udělá v prašném prostředí ten konektor.
Jakej bude průřez vedení v autě? 250mm2?
Ztráty na baterce v řádu desítek kW.
Kopance do sítě jak kráva.Jako marketingově supr, ale nevím jestli bych to reálně chtěl.

radon2
19. 3. 2025 • 10:43

Paráda. Škoda že bydlím v paneláku. Natáhnout megawatovovou prodlužovacku z kuchyňského okna je trochu problém ...😁

mepp
19. 3. 2025 • 10:40

Asi to lze takto vyrobit i k tomu postavit infrastrukturu, je otázka zda se to vyplatí, ale budiž. Spíše si poslední dobou všímám jiného faktu. Zatímco ještě před 10-15 lety byli číňani vydření, jen aby tu mohli něco prodávat, tak poslední dobou u čím dál tím více špičkových produktu se člověk dočte: V Evropě, možná někdy.... Krásně jsme to dopracovali 🙂

Petr Vojvo
19. 3. 2025 • 10:39

K ničemu.

Aleš Jirásek
19. 3. 2025 • 10:33

Nechtěl bych být poblíž, až to začne hořet.

pjotr
19. 3. 2025 • 10:27

Hlavně ty nabíječky nepřipojujte v ČR k ele síti. Už to úplně vidím že vybudování opatření na vyrovnání takto nepředvídatelných odběrů bude extrémně drahé. Ale co, když to zaplatíme všichni v regulované složce která se tím pádem zase zvedne.

Sislik
19. 3. 2025 • 10:18

"je výsledkem nabíjecí výkon milión kilowattů, neboli 1 MW" - asi "preklep", predpokladam, ze melo bejt "milion wattu"

Martin Prokop
Martin Prokop
19. 3. 2025 • 10:03

Wow jsme zachráněni tedy zase.... :) hnedka všichni rozbijí prasátko , nebo vyndají peníze ze slamníku už hopkají pro nové EV .

jirik66
19. 3. 2025 • 9:59

Věřím tomu že takovou nabíječku lze vyrobit ale co baterie, co ta tomu bude říkat? 😉

Určitě si přečtěte

Články odjinud