Nemohl bych si koupit vůz vyrobený za otrockých podmínek urgujskými kojenci...!!! 🙁(((
Vyrobí ještě někdo jednoduché auto jako byly Fabie před 20 lety? S tlačítkovým ovládáním, bez dotykového nesmyslu, s mechanickými budíky a vyměnitelným rádiem?
Jako masové sériové auto určitě ne - posunula se legislativa ,technologie i očekávání uživatelů.
vyměnitelný rádio neměly některý auta už před 20 lety (např. Mazda 6 1. gen.)
Pokročilé technologie?Třeba Xiaomi a ostaní mají Qualcommy a Nvidie?
Jedno vim jiste, majitele EV jsou horsi nez vegetariany nebo Linuxaci.. a to jsem clovek co ma na osobnim laptopu Kubuntu a omezuje maso ve svem jidelnicku.. jo a jeste mam Ing z VUT v elektrotechnice, takze elektro veci mam celkem i rad.Pochopte ze je znacne procento lidi kterym je UPLNE jedno co jste si koupili za auto na baterky. Je nam UPLNE jedno jakou Schrodingerovou kvantne mechanickou kalkulaci ktera nepodleha pravidlum obycejnych smrtelniku jste pouzili aby vam to elektro auto vyslo levneji na km (po zapocitani nakladu na nakup auta a jeho 80%ni odpis po par letech) nez bezny spalovak. Proste si s tim autem jezdete a neotravujte. Dekuji. Az ja pojedu do Italie zase toto leto vam tam nekde u Villach na tankovani zamavam, ja budu mit hotovo za 3 minuty vy tam budete trcet s celou rodinou hodinu. Kazdy rok vas tam vidim a moc HAPPY v 5 rano u nabijecky nevypadate 😃
Jezdím k moři ve špičkách, kdy budou nabíječky obsazené.
Jedno vím jistě, že Evel Meckarov má jasno v tom, co má vědět. Jsem taky absolventem VUT, jsem Ing. a nikomu to necpu. Mně je úplně jedno, co si myslíš o EV. Stejně, jako je tobě jedno co si já myslím o spalovácích. Tak proč to sem píšeš? Užij si ten svůj smradlák a dej nám uživatelům EV pokoj.
1. Spalovaci auta jsou ojeta levnejsi a rychleji ztraci na cene - ale zalezi samohrejme jaky typ auta to je.2. K mori stejne jako vetsina majitelu EV letam, v dojezdove vzdalenosti jsou jen nehezke destinace. Presto letos hodlame jet na sicilii a cestou se stavit na zajimavych destinacich. Pokud tvuj kukuc potkam na benzince (ano, i my chytrejsi potrebujeme curat), rad ti zamavam zpet.
e-vozítko má smysl tam, kde je levná elektřina. V EU, kde je elektřina nejdražší ve vesmíru a kde stojí "pohonná" elektřina stejně jako nafta se všemi daněmi se jedná o ekonomický nesmysl.
Jak se to vezme. Dneska me cesta do Prahy (cca 150km) s BEV vysla na 75CZK, stacilo nabit behem "nocniho proudu". Mala benzinova, celkem usporna, mrcha co mam, by to dala tak 300CZK. Takze elektrina dava smysl, nehlede na vetsi komfort, ale jsou to auta z jine cenove relace.
Vice jak pulku z tech 300Kc byste dal na spotrebni dani a DPH z te dane. Tudiz, aby to bylo dlouhodobe udrzitelne, musite tu castku pripocitat.V tehle chvili je to pro vas levnejsi proto, ze lidi se spalovakem ty dane plati. Az jej platit nebudou, ty penize se vezmou odjinud, a stejne je zaplatite.
Prestan bejt tak zabejcenej a zacni to delat taky. Ty ne, ty si myslis, ze ted je to bez dane levny a bude to drahy, ale abys vyuzil toho, ze se vam vsem ve spalovacich autech smejeme, jak nam platite dane, to ne. Nepripadas si blbe? Nebo radeji ne. Cim vic podobne smyslejicich, tim delsi ulevy na danich. Mimochodem tento rok je treti, diky kteremu nemusim platit dalnicni znamku, nemusim platit parkovani v praze, nemusil jsem platit registraci auta a jen diky tomuto jsem usetril necelých 30 tisic (pro rypaly mene, protoze se to plati pomerove a ja cely rok EV nemel… ale pocita se to lip).
Ja uz to delam, to citigo je ve firme minimalne 5 let. Setri to zhruba 80 tisic rocne. Mozna je skoda, ze jsme koupili jen jedno.Osobne autem nejezdim, jsem dost vypasenej, takze chodim pesky, jak to jen jde. To ovsem nemeni nic na to, jak amoralni takovy system je.Mozna byste nemel delat zavery na zaklade vlastnich domnenek, a ridit se fakty.
Zavery delam na zaklade toho co tu pises. Citygo je spalovaci auto s elektromotorem s tam je opravdu jedina prijata hodnota uspora a komfort jizdy.Proc tak nejezdis i hlavním autem v elektrice, kdyz vis, ze je to tak levne?
Protože nejezdím autem. Má to dva důvody, jednak jsem vyžranej jako prase, takže chodit pěšky mi neškodí, a jednak mi řízení přijde jako ztráta času.Řídit auto tak potřebuji třeba jednou za tři měsíce, a v takovém případě je zbytečné mít "hlavní auto". Zbytek pokryje Uber, který i když s ním pojedu dvakrát denně, vyjde pořád mnohem levněji než mít auto vyhrazené pro sebe.Čas je to nejdražší, co mám, a trávit ho za volantem už mě hezkých pár let nebaví. Kde jsou ty časy, kdy jsem vzal auto a jel se jen tak projet... dávno už nemám ten pocit svobody, který jsem z toho dříve míval, teď se cítím daleko svobodnější s batůžkem na zádech.A co mi vadí na tom všem je ta reprezentace ega; sám jste toho příkladem. Auto slouží, často, k vyjádření nějaké pozice, moci, postavení, a bohužel tak ti lidi i řídí. To není nic pro mě, raději si posedím na zadní sedadle a udělám třeba nějakou práci.Auto má přítelkyně, ta ho potřebuje, snad to do budoucna pokryje i děti.
Chcete mi tvrdit, že 18Kč/kWh je běžná cena za el., že si uživatel elektra nic nepřiplácí? 😃Tvl, sorry, ale rychlonabíječky jsou pěkná dojná, za kterou uživatel EV platí víc, jak kdyby jezdil spalovákem.Ano, nyní to asi ve větším požírají firmy, ale časem se ten poměr asi dost změní.Zdar Max
Zatím to vypadá, že to žádná dojná není a rychlo-nabíječky se stavět vyplatí jen někde a jen někomu.Za tak vysokou cenou, kterou opravu nikdo neplatí (možná tak novinář kterému nedali kartu a on je novinář a neví - ale i ti už dneska ví) stojí několik věcí. Drahá výstavba a drahý provoz, zaháčkování si klienta na jejich paušální program a konkurenční výhoda při spojením s automobilkou. Když jedu někam daleko, platím kolem 10.5 Kč/kWh a většina lidí to má taky tak. Proč platit víc?
Chci tvrdit, ze z toho stat nic nema.
Je třeba započítat i nepřímé výdaje. Bavíme se např. o zdraví obyvatelstva, hlavně tedy toho, co žije ve městech. Spalovací auta mají podíl na různých alergiích a respiračních nemocech. Možná tam budou i další nemoci, jako větší šance na raka apod., ale tam asi nebude ta míra tak velká.Z pohledu běžného uživatele záleží jen na celkové ceně včetně daně. A pokud onen uživatel nebude neustále nabíjet na rychlonabíječkách, tak tam má minimálně 50% úsporu a lidé s FVE možnost ještě větší nezávislosti a nižší ceny.Pokud jsem stát, tak mi jde o snížení právě i těch vedlejších nákladů. Pokud se mi nasazením EV sníží nemocnost a různé zdravotní komplikace obyvatelstva, tak jedině dobře, navíc zdravotnictví je obor, který není nafukovací a má hodně omezené zdroje.Šlo by brát do úvahu mnohem více věcí, ale pro ukázku, jak to celé cenově vnímat z různých stran, to snad stačí.Jinak souhlasím, pokud člověk nabíjí na rychlonabíječkách a jezdí za 24, tak ho to v palivu může vycházet i dráž, než jezdit se spalovákem. Ty cenové rozdíly jsou velké, něco jako:"18Kč/kWh a spotřeba 24kWh/100km" vs "6Kč/kWh a spotřeba 16kWh/100km". Což je u 100km rozdíl 432Kč vs 96KčZdar Max
Bývávalo. Dnešní auta už žádné splodiny nevypouští - mnohem víc kouří tepelná elektrárna, kde se vyrábí ta elektřina (případně kde se vyrobila proto, aby se mohla vyrobit vrtule). Když už připočítávat externality, tak důsledně - ta elektřina totiž zatěžuje stejně, ne-li víc.K ceně elektřiny si ještě připočtěte výrazně vyšší pořizovací cenu auta a hlavně výměnu baterie po cca 5 letech, což je dalších 50% ceny vozu. Pak už ekonomicky nevychází ani když je elektřina téměř zadarmo.
Čas shortovat Teslu, keďže baterky majú 8rokov záruku. Tie výmeny po 5 zničia firmu skôr ako Elon.
Nevypouští? Takže když si natáhnete výfuk do kabiny, tak budete v pohodě? 😃 Aneb další člověk s VŠŽ a selským rozumem, co tvrdí, že spalováním benzinu a nafty zvniká čistý vzduch? 😃To, že nevidíte dým, nebo saze, neznamená, že to nic nevypouští. Navíc převládají teorie, že současný stav je horší, než kdyby z nich lítaly saze jako v dobách minulých, jelikož současná auta vypouštějí spoustu bordelu, který je ale tak malý, že ho plíce neodflitrují a dostává se lépe přímo do těla. Pokud vás problematika zajímá, tak to celkem dobře rozebírali zde:https://youtu.be/H_lJ_a_lJoI?si...Ylhd3ayOT5Zdar MaxPS: je to tak, každému odchází baterie po pěti letech, píše se o tom všude.... počkat, vlastně ne, divný, asi kouzlo 😃
Názor byl 3× upraven, naposled 31. 3. 2025 14:17
snad nejake clo z Bruselu pride
Pro BYD platí 27 procent a staví továrnu v Maďarsku, tak to padne na nulu. Tedy pokud tou dobou bude ještě Maďarsko v EU :).
ja som to pisal sarkasticky. to co predvadza brusel nazyvam salto mortale.
Já nejsem zrovna fanda cel, ale tyhle jsou nastavené relativně rozumně dle toho, k čemu cla jsou. Aneb vyvážení dumpingu. Prostě dokaž, jak moc tě podporuje čínská vláda. Dostaneš dodatečná cla od 0 do 37 procent. Nemám rád ten styl ala Biden, kde dali rovnou 100 procent na čínské auta, takže v USA prakticky neexistují.
Těžko, když se začínají budovat fabriky v EU. Takže Číňan bude vyrábět EV tady podobně jako to dělá Tesla.Zdar Max
Tesla v EU vyrábí jen Y. S a X vozí z USA (10 procent cla) a 3 vozí z Číny (17 procent cla).
Vtipné jak hlupakům nevadí degenrovat nesmysly (fotky, videa) přes AI, ale elektroauta to je zlo. Mentalitu těchto individui prostě nechápu.Prostě jednou zcela jistě dojde ropa a nebude nic jiného než alternativní technologie - elektřina. Každý je s tím spoky, jen IQ tykve s elektroauty má problém.
jednoho dne dojde ropa ale to ty už tady nebudeš a jestli budou auta na baterky a nebo na něco jiného tak to fakt ví Bůh ne ty 🤔
Kde blb, tam nebezpečno. To je zcela jistá předpověď.
Jak nemile, ze urazite sve oponenty.Jeden z pouzitych argumentacnich faulu je zatajeni skutecnosti, ze baterky nejsou jedina alternativa.Dalsi vec, kterou jste zamlcel, je, ze baterkovozy jsou protlacovany nasilim, a ja myslel, ze nasili je fuj.No a v neposledni rade je treba upozornit, ze tvrzeni, ze "jednou zcela jiste dojde ropa" je extremne zjedodusujici nekam na uroven materske skoly. Ve skutecnosti, pokud je jeji zdroj omezeny, coz dodnes neni potvrzeno, bude dochazet pomalu a postupne s tim, ze se bude zvedat jeji cena. Ropa jako takova nedojde nikdy, jen bude draha na ziskani; uz ted ji umime vyrabet umele, takze dojit ani nemuze.Chapu, ze se snazite pochopit mentalitu "tech lidi", a nejde vam to. Doporucil bych zacit i sebe, pochopit argumenty, ktere pouzivate, naucit se neco o diskuzich, a vyvarovat se argumentacnim faulum nebo urazkam. Pak se vam bude mnohem lepe diskutovat s nazorovymi oponenty, a to vam pomuze pochopit, co je k zastavani takoveho nazoru vede.V opacnem pripade pusobite jako priklad dunning-kruger efektu se vsim, co k tomu patri. Urazky, neznalost, nepochopeni, argumentacni fauly, a pocit, ze vsichni ostatni jsou idioti.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 3. 2025 17:46
Tobě někdo drží zbraň u hlavy nebo jak jsi to myslel s tím násilím? Jinak samozřejmě to jediná alternativa je. Vodík v současnosti smysl nedává, zemní plyn v autech už je na pokraji vyhynutí. Tak o jakých alternativách je řeč? Elektřina je navíc zavedená skoro všdue, takže je to naprosto logická volba.
Vicemene ano. Staty maji veskerou svou moc diky monopolu na nasili. Stat, ktery takovy monopol ztrati, nefunguje. Dane tak vymaha pomoci nasili, a naklada s nimi podle sveho uvazeni. Kazda regulace, kterou prosazuje, musi byt prosazovana pomoci nasili.Ale neni to pistole u hlavy, spise skoncite nakonec za mrizemi.Za me je tech alternativ vice. Stlaceny vzduch ci biopaliva. Elektrina se da uchovavat nejen v akumulatorech, ale i ve vodiku nebo kondenzatorech. I ten bioethanol se da na elektrinu menit pomoci palivovych clanku.Osobne mi krome toho naseho nasili vadi jeste nasili v Cine. Tam se vyrabi drtiva vetsina akumulatoru, a taky je to totalitni stat okupujici vojensky jiny stat, a pachajici genocidu. To je dost naprd zavislost, kterou si budujeme.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 3. 2025 19:00
Víceméně ne. Stlačený vzduch, to snad ne. Jakože použiji energii na stlačení vzduchu a pak ho za ztrát opět získám zpět? Pitomost už z principu. Biopaliva, to do auta nahážu odpad a pojede stejně jak v Back to the future. Tak určitě. Superkondenzátory jsou super, ale na uchování elektřiny mají v porovnání s akumulátory hooodně co dohánět (a v nejbližší době ani nedoženou). Takže ano, EV je jediná alternativa.
Mym cilem nebylo vyresit problem tranzice z fosilnich paliv, ale upozornit na pristup k diskuzi.Je hezke, ze se tocite ja tomhle, jestli chcete s nekym na tema tranzice diskutovat, tak se mnou to nema uplne smysl, protoze tomu nerozumim. Jako panak na trenink pocitu vyhry vam poslouzin dobre Vidim ale ty veci kolem, jako je treba otazka etiky prosazovani neceho pomoci nasili. I tom diskutovat muzeme.Pro me je treba eticky neprijatelne, aby se takova vec prosazovala na urovni statu nasilim, protoze to povazuji za naruseni dulezitejsich hodnot, nez co se tim ziska.
Máš šanci projevit násilí ve volbách. Nevol ty, co ti něco tlačí násilím. Vlastně... 🙂
> Staty maji veskerou svou moc diky monopolu na nasili. Stat, ktery takovy monopol ztrati, nefunguje.Tak to je dobře že ropný průmysl nemá žádný vliv na státy, takže násilím tlačený není. Třeba USA by nikdy nenapadlo použít násilí ve jménu ropného průmyslu, nikoho by nenapadlo dát fosilnímu průmyslu větší dotace než OZE... Oh wait.
Rozdil mezi ropnym prumyslem a staty je v tom, ze ropny prumysl se ridi trhem. Plati tam tedy ty principy, ze si kazdy muze zvolit, co bude spalovat, podle toho, jak se sam rozhodne.Chapu argument "statni nasili... ale porad lepsi nez jine nasili!", ale neuznavam ho. Mne nikdy nikdo nenutil jezdit na ropu. Za to me nuti platit dane, a z tech dotuje Pindulinum a mnoha dalsim provoz jejich luxusnich vozu, a jeste se tvari, ze je to pro dobro vsech.Zatimco ten ropnej sejk to prodava tak draze, jak muze, komukoli, kdo to chce koupit, nikoho k tomu nenuti nasilim, a uz vubec se netvari, ze to dela pro vyssi dobro.To se dostavate k moci, kterou kdyz nekdo ma, tak je na nem, jak ji vyuzije. Souhlasim s tim, ze soustredit velkou moc do nekolika malo subjektu neni dobry napad, a je jedno, jestli je to stat nebo fyzicka osoba. Ale to je uplne jiny problem, a proti tomu OZE vubec nebojuje. Naopak, OZE zvysuje zavislost na Cine; totalitnim state vojensky okupujici cizi stat a pachajici genocidu.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2025 10:17
prirovnava k "iphonu medzi nokiami".well, iphone vas aspon neupali zaziva, ako to rady robia cinske elektromobily..
BYD, BYD... to je takova ta cinska blbost, ktera ma nosne prvky z papiru? :) Beze srandy, na tohle bacha... cinani delaji auta tak aby na pohled vypadala pekne, elektronika (pokud zrovna funguje) je vetsinou nacpana vselijakyma novyma featurama ktere zapadni auta vetsinou nemivaji, jenze musite si uvedomit ze nizka cena ma svuj duvod. A ten je, ze se setri na vecech ktere uz tak dobre nevidite, resp. jejichz slabiny se projevi az za provozu. Kdyztak si dejte na YT vyhledat "BYD problems", tady treba jedno videjko ktere natocili samotni cinsti majitele ruznych BYD vozidel... obrazek o kvalite si udelejte sami - https://www.youtube.com/watch?v=IInTanHjnK0
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 3. 2025 11:53
Kludne si vyhladajte video Tesla problems, VW QI problems a zistite, ze je to vsetko rovnake. A potom plati stare zname pravidlo, ty spokojny si uzivaju produkt a ty nespokojny kricia na internete.
ten "spokojný" , tí "spokojní" .... nerob zo seba kkta.
číňanům je jasný že dobrá pověst se buduje dlouho a zničit se dá rychle - jinak by nemělo smysl to tady rozjíždět, tak jistě nabídnou nadstandardní záruku a dostatečnej servis. Problémy budou, stejně jakou jsou u ostatnmích výrobců - to si taky můžete vyhledat na YT.A např. u čínských u nás prodávaných motorek CFMoto nebo Voge máte záruku 4roky / 40.000km - tohle moc tradičních značek nenabízí (asi žádná).
BYD je tusim nejvetsi cinsky vyrobce automobilu. Jeho nejlevnejsi model zacina, tusim, pod 50 tisici korunami. Za to v EU nekoupim zadne nove auto. S velkymi obtizemi za petinasobek.Nejhorsi chyba je podcenit nepritele.
Nemel bys verit vsem ticktockum co vidis… nerikam, ze to nemusi byt real, ale pak tu pisou o panovi na ytb, co se snazil demonstrovat neschopnost tesly projizdenim namalovane silnice na zdi a lidi jako ty u toho bekali, jak jsou ty kamery spatny… ale ono vubec.Priste si radeji overuj zdroje, nez sirit takovy hovadini
To srovnávání s telefony je úplně mimo. Pořád jde o to jet odněkud někam.
Ja toho najezdím celkem dost. A záleží mi i na tom jak jedu.
To mně taky. Proto používám auto se spalovacím motorem. Nicméně asi to neřeší hloupé srovnávní s telefony, kdy iphone dělá skoro vše jinak, než Nokie. BEV i ICEV pořád jen jezdí.
Já myslel, že to je spíš šmírovací Huawei mezi iPhony:p
To je fakt, ale pro nasicne staci dobra cena a zvladnou jezdit v čemkoliv. Kdyz jde o neco tak draheho jako auto, tak jdou zabrany stranou
Oproti staré Nokii je iPhone mnohem větší šmírák než Huawei oproti iPhone.Ta stará Nokie neodesílala totiž vůbec nic, a její podmínky byly čitelné. Zajímalo by mě, kolik uživatelů iPhone někdy četlo tu šílenost, kterou je nutné potvrdit při spuštění, pořízení Apple ID a tak dále.To, že ten telefon neustále poslouchá, je taky bonus, který Nokia neměla.Ne, že by se v tom od Androidu lišil. Ale když už zmiňujete u Nokie soukromí a přirovnáváte to k iPhone...
U Huhlavého šlo o ústředny, routery , switche pro firmy a instituce . Napadá vás nějaký ,takový hardware made in Apple ? Případně jinak myslíte, že BYD by dostali místo škodovek úředníci? :)
Může mířit až do...Pro EU je zásadní pro zachování obecně osobní mobility segment vozů C. A tam se ukazuje, že i před uválením cla na vozy z Asie, chybí onen lidový vůz. Tedy žádná nákupní tašky segmentu a nebo b. Ale Focus, Golf, Megan a podobně a v elektrice, jenže to se zatím v ceně akceptovatelné za hotové, bez dotací a né pro firmy nekoná. A ani BYD I bez cla to nezmění.
Tzn, že bude mít pořád prasklý sklo, nebude nic umět a dovolit si ho bude moct jenom ten co má známý na vysokých místech?
Mám řidičák přes ,50 let a dělal jsem ve výzkumaku motorovych vozidel.El.auto pro mne nemá žádnou výhodu. Jen nevýhody A řeší klimatickou katastrofu? Tonoucí se stébla chytá
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2025 20:50
No jo, ale to byla auta minulého staletí. Spalovák má jen dvě výhody. Když zapomenu natankovat, můžu natankovat i v den odjezdu a nijak zásadně mě to neomezí. Druhá je pak cena ojetiny.Ve všem ostatním je elektro lepší.
To teda není. I ta cena nového je vysoká. A není kde nabíjet
Cena už není argument. EV ve stejné třídě jsou už téměř na cenové paritě s podobně vybavenými spalováky. Když člověk nemůže nabíjet doma, tak zcela určitě občas zajede na nákup. Veřejných nabíječek je plno a jsou i u mnoha řetězců.
Jak to vite? Vzhledem k regulaci evropskeho trhu se takove srovnani da udelat jen extremne obtizne. Jak jste napriklad eliminoval vliv fleetovych emisi?
Mám C3 za 330 000. Jaký El. Je za tuhle cenu?A abych u nabíječky strávil hodinu nechci. A u našeho nákupního centra je nabíječka jen jedna
Skoda Citigo v elektrice jsme koupili tusim za 240 tisic bez DPH. Nove.Parkovani stoji 40k za rok, letos uz je teda zpoplatnene, ale to auto se zaplatilo za ty roky uz jenom na parkovani.Jinak je to vtipne reseni problemu, jak automobilka snizovala emise. Postavili baterkovuz tak, ze do nej dali misto motoru baterku. Ma to halogenove zarovky a topi to topnou spiralou.Ale parkuje to zadarmo, silnicni dan to snad vubec nema, spotrebni dan to nema, a jeste vam to dela reklamu. A do mesta ie to super vuz.Skoda to s ohledem na regulace prodavala pod vyrobnimi naklady, aby si zlevnila jina auta. Dneska uz to dikybohu nemaji za potrebi.A kouknete se na cinska nebo indicka auta. Cena novych spalovaku zacina na $1000 USD. Jen pro zajimavost.
To auto se už dávno neprodává. A parkování v Praze mám jako důchodce levné Je to marné Elektro ani zadara
My prave elektro dostali nejen zadara, my na tom jeste vydelali. Za me uplne super kup. Ta firma ma za cil vydelavat penize, a vuz, ktery zaplati nekdo jiny, je docela snadna cesta, jak toho docilit. Jasne, clovek se musi zbavit predsudku.Skvele se s tim jezdi v zime do prace. Topi to hned, sklo to rozmrazi ihned samo, pohodicka.Za me at si kazdy vybere, co chce. Ale bez nasili. BEV jsou aktualne protlacovana statem organizovanym nasilim, takze jejich ekonomicka vyhodnost uz se neda ani spocitat. A tak, jak je to aktualne vymyslene, na to doplaci ti nejchudsi.
Je i neni to pravda. Pro me je dulezitejsi cena za km a ne kolik auto stoji. Kdyz do toho zapoctu, co za tu cenu dostanu, vychazi mi, ze by spalovak musel byt o hodne lejvnejsi, aby se mi to vyplatilo.
Jo a přípočti cenu elektrárny na střeše + baterioveho úložiště ať je to komplet a vyhni se veřejným nabíječkam tam je cena často horší než kdyby si jezdil na benzín
A kdyz si uvedomite, kolik stat pak neziska na spotrebni dani, DPH ze spotrebni dane nebo ze silnicni dane, tak zjistite, ze v teto podobe neni elektromobilita dlouhodobe udrzitelna.Ironicke vzhledem k tomu, ze prave k dlouhodobe udrzitelnosti to ma slouzit 🙂
Přesně tak, jednoho pěkného dne to elektronické mýto na osobáky přijde.
Na Islandu mají 1 Kč/ km za provoz elektromobilu a peníze ze spotřební daně tak vyberou jinak.
To je hezké, že to na Islandu počítají v korunách, ale my to jinak nevybíráme. Pindulinova cena za kilometr tak není dlouhodobě udržitelná pro všechny. Pindulin získává jen na tom, že jeho způsob přepravy zatím takhle v rámci násilného vnucování zdaněn není.
Presne. Ja fakt nechapu, proc tu argumentujete stylem “tamhle” nebo “mozna”. Opravdu se me ted tady vyplati jezdit EV. Vyplati se to i ostatnim, ale oni to proste nevidi.Mimochodem zadne bateriove uloziste ani FVE do toho nepocitam. Mit kvuli EV vlastni FVE a jeji super vyhodnost je jen dalsi z hoaxu, kteri siri lide bez toho aby meli bud EV nebo FVEo.Je pravda, ze nabijim doma a kazdy rok usetrim za palivo neskutecnou dardu. Ale i kdybych nabijel mimo domov, tak to o tolik drazsi neni. Novinari pri vypoctu totiz zasadne pocitaji s rychlonabijeckama, kde clovek travi snad nejmin casu. Kazdopadne u nas ve meste bych EV bez vlastni nabijecky vlastnit nemohl, poku bych jezdil jen po meste. Infrastruktura nabijeni je nula. Ale staci dvakrat tydne zajet do prace nebo na nakup a nabijeni je vyreseno.
Jj, a to je to, co kritizuji.Zatímco vy si luxusní vůz můžete dovolit, je tahle vaše legrace dotovaná ze státních nebo výrobcových peněz. Ten je pak bere na daních, ať už spotřební nebo DPH, zatímco výrobci díky fleetovým emisím zdražují ta auta pro chudé.Neboli těžíte ze státního násilí na méně mocných lidech než jste vy. Ironické mi přijde, že se tím ještě chlubíte, ale chápu. Hloupý, kdo nebere.To ale nemění nic na tom, že takový systém je morálně zvrácený.
A otázka za 10 bludišťáků. Co udělá stát, až zjistí, že mu vypadlo 80mld ročně na spotřební dani z paliv, v případě, že všichni přesedláme na EV?a,propustí kus státní správyb,napálí stejnou daň na elektřinu nebo něco jiného.
Obávám se, že ze současným propojením aut s mobilními sítěmi se nabízí jednoduché řešení. Budete platit podle toho, kolik najezdíte.V Evropě se snad neprodává BEV bez připojení k Internetu, takže to bude jen otázka aktualizace firmware.Momentálně se ty peníze dohání fleetovými emisemi, což ale v důsledku zdražuje spalováky.
Cena za kilometr bez započtení vstupních nákladů je nesmysl. To je jako kdybych si předem koupil vlak benzínu a pak tvrdil, že do konce života jezdim za 0,- na km.
Coze? To si nikdy nepocital cenu za km? Amortizace+pojisteni+palivo+servis+gumy+dalsi poplatky a to cele vydelis poctem ujetych kilometru. Jaky vagon?Me je v uvozovkach jedno, jestli auto stoji 950 tisic nebo 1.2 milionu. Zas takovy rozdil to neni. Zajima me, kolik penez budu rocne platit pri stejnem najezdu a stejne mire uzitelnosti porovnavanych aut. Hyundai i20 vyjde asi super levne, ale co z toho, kdyz je to maly, nepohodlny, umi to jen tocit kolama a to jeste ne moc rychle
Elektrokárky jsou stejně slepá větev. Ve všem horší než spalováky a ještě dražší.
Benzínokáry byly v počátcích ve všem horší než koně a kde jsou dneska. 😝Ty jsi věštec že víš přesně jaké technologie ještě nebyly vyvinuty, co ještě skrývá fyzika a kvanta, co ještě můžou objevit materiáloví vědci atd. atd. atd.? 🤔😏Slepou větví jsou tak jedině spalováky, protože množství ropy na zemi je konečný a jednou dojít musí, nová z nebe pršet nebude, ty chytráku. 😆✌️
Až budou o řád lepší baterie pak ano. Dřív ne
Uz jsou o rad lepsi. O dva rady ve srovnani s prvnimi elektromobily. Prinejmensim co se tyka energeticke hustoty a ceny.Muzete to specifikovat v nejakych pevnych parametrech? Kapacita, napeti, proud, vnitrni odpor, cyklicka zivotnost, casova zivotnost, cena, efektivita...?
Maji takový dojezd jako spalovaky?Nabíjí se za dvě minuty ?
Takze to je vas pozadavek. Vyrovnat se fosilnim palivum v jeho vyhodach, zatimco to nesmi mit jeho nevyhody. Chapu to spravne?V tom pripade nejsou odpovedi baterky, ale obnovitelna paliva, napriklad bioethanol. V Evrope ne moc vyhodna cesta, protoze to zdrazuje potraviny. Ale je to uhlikove neutralni. V Brazilii na to jedou uz skoro 100 let.Ocekavam od vas konkretne kvantifikovane podminky. Zda se, ze je znate. A vy ni misto toho polozite otazky.Ano, jsou BEV, co maji dojezd jako spalovaky.Ano, jsou baterky, co se nabiji za dve minuty, ale v BEV se nepouzivaji, protoze maji jine nevyhody. Hledejte pod heslem LTO. Jezdi na to treba nektere autobusy MHD. Aktualne jsme nekde kolem 10 minut, tedy 6C, u NMC akumulatoru, pri zhruba 1000 cyklech a 10 letech zivotnosti.
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 3. 2025 15:40
Zatím to není a jen tak nebude.Tedy mě to nezajímá
Kdyz to nejste schopen definovat, tak to opravdu nikdy nebude.Neverim, ze sam nevidite, jakou pitomost jste vymyslel. Mate pozadavky, ktere neexistuji, a presto jste schopen tvrdit, ze nekdo jiny nez vy muze zpusobit, ze budou splneny.Tak sileny nejste, abyste tohle byl schopen tvrdit.
Logika vám chybí. Je pro mne EV výhodné? Neni.A tím to hasne Třeba někdy bude ale pochybuju
To síce boli, ale presadili sa organicky, a nie že by štát dotoval benzínokáry, obmedzoval kone, stanovoval, iba aké plemená sa smú chovať (podľa toho, koľko ktoré žerie a prdí), a stanovil, že od roku 1935 sa nebudú smieť predávať nijaké kone určené na ťahanie osobných kočov...
Kdyby jste dělal ve výzkumu, nenapsal by jste nikdy takovou hloupost! Protože by jste věděl, že elektromotor má mnohem lepší účinnost.I když, pokud jste tam vytíral podlahy, tak se nedivím, že nevíte o čem píšete.
Účinnost není to hlavní To ví i dítě?
Výhodou je jednoznačně tišší provoz a hlavně nízké náklady na provoz, pokud tedy můžete dobíjet doma za levný tarif a nemusíte nabíjet na drahých veřejných nabíječkách.
Tichý provoz není důležitý
Čo je dôležité? 1000km bez prestávky?Pre mňa ma EV nasledujúce výhody:- viac vnutorneho priestoru- výkon- jazda jedným pedálom- diaľková klimatizácia- žiadna výmena oleja alebo sviečok
Dojezd je daleko důležitější než tohle. A rychlost naplnění
Pro intago.Ktery sice nevi, co chce, ale zato vi, ze to baterkovozy nikdy nemuzou splnit.Argumenty si nasledne vytahne, jak se to bude hodit. Jak je videt o vlakno vyse.Co mi to jen pripomina? Ach, jeho diskuze o vakcinach. Tam taky vidi jen to, co videt chce, a zaklina se terminy.
Jak to že nevím? Velmi přesně. Řada parametrů.A to není splněno tak ať si to nechaji
Každý čo potrebuje. 1000km bez prestávky nejazdím, takže by som diesel nikdy nevyužil.
Jestli tankujete nebo dobijite rád tak já ne. Žádná radost z toho neni
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 4. 2025 21:04
Nabijat doma je jednoduchsie ako tankovat na pumpe.Par krat do roka sa zastavit na SC je uz potom zanedbatelne.
Komentare od negramotu na tema nutnosti tlustych kabelu a MW nabijecek na sídlišti za 3 2 1 😄😄😄 Za me je to parada a tesim se, jak to tu rozjedou. Plne souhlasim, ze evropske automobilky delaji stare hloupe nokie a maximum na co se zmuzou je symbian
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2025 19:33
Za tenhle komentář vám bylo přičteno 15 sociálních kreditů.
Spletl jsi si to s kreditním skóre, které máš i ty. Sociální kredit bych bral, alespoň by bylo na ulicích bezpečno. V Číně ho nemají a stejně se tam nekrade. Asi je to spíš o výchově. Je fakt smutný sledovat ten rozpad západní civilizace a demokracie.
Jeste par takovych a bude mu povolena dovolena v Chorvatsku. Samozrejme pod podminkou, ze tam pojede EV.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.