Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

• Sonda LRO pořídila z oběžné dráhy Měsíce zajímavé snímky
  • Jsou na nich vidět artefakty všech misí programu Apolla, které přistály na povrchu Měsíce
  • Jde například o části lunárních modulů, rovery a dokonce i vlajky

Někteří zastánci konspiračních teorií věří, že lidská noha na povrch Měsíce nikdy nevkročila. Důkazy přitom existují. Patři mezi ně vzorky, které astronauti z programu Apollo dovezli. Bylo jich přes 380 kg.

Na povrchu Měsíce pak astronauti zanechali vědecké přístroje, vybavení i své stopy.

Artefakty programu Apollo

Některé artefakty programu Apollo zachytila sonda LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter), která k Měsíci odstartovala v roce 2009. Na fotografiích je vidět přistávací část lunárního modulu, stopy astronautů, lunární rovery, vědecké přístroje a dokonce i vlajky.

Sovětský svaz na přelomu 60. a 70. let sice souboj o Měsíc prohrál, ale jeho program Luna byl velmi úspěšný. Kromě několika milníků (první snímky odvrácené strany Měsíce apod.) dopravily Luny na Měsíc slavné vozítka Lunochod, nebo dopravily zpět na Zemi vzorky.

Sondě LRO se podařilo Lunochody i některé další sondy Luna na povrchu Měsíce najít.

Tip: Další fotografie ze sondy LRO

Tento článek vyšel již dříve. Nyní jsme jej aktualizovali, doplnili o několik dalších snímků a v souvislosti s 50. výročím prvního letu člověka na Měsíc znovu vydáváme.

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (34) Další článek: Mapy Bingu vylepšují informace o hromadné dopravě a výpočet alternativních tras

Témata článku: Vesmír, Z vesmíru, Země, USA, Měsíc, Čína, Apollo, Zajímavosti, Sovětský svaz, Povrch Měsíce, Zajímavý snímek, ALD, První snímek, Reconnaissance Orbiter, Lidská noha, Lunar, LRO, Rover, Lunochod, Lunární rover, Povrch, Vědecký přístroj, Program apollo, Duka, Odvrácená strana

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů