Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

• Sonda LRO pořídila z oběžné dráhy Měsíce zajímavé snímky
  • Jsou na nich vidět artefakty všech misí programu Apolla, které přistály na povrchu Měsíce
  • Jde například o části lunárních modulů, rovery a dokonce i vlajky

Zastánci konspiračních teorií věří, že lidská noha na povrch Měsíce nikdy nevkročila. Důkazy přitom existují. Třeba více než 380 kg vzorků, které astronauti z programu Apollo dovezli. Na povrchu Měsíce zanechali vědecké přístroje, vybavení i své stopy.

Jsou příliš malé na to, abychom je viděli ze Země. Ale z oběžné dráhy Měsíce je lze vyfotit. Některé artefakty nejen z programu Apollo zachytila sonda LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter), která k Měsíci odstartovala v roce 2009. Kromě Apolla se podíváme také na pozůstatky sovětského programu Luna a čínskou Čchang-e 3.

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (34) Další článek: Mapy Bingu vylepšují informace o hromadné dopravě a výpočet alternativních tras

Témata článku: Vesmír, Z vesmíru, Země, USA, Čína, Měsíc, Apollo, Sovětský svaz, Zajímavosti, Vid, První snímek, Rover, Lunar Rover, Lunární modul, Aldrin, LRO, Program apollo, Lunar, Luna, Přistání, Lunochod, Čínská sonda, Povrch Měsíce, Konspirační teorie, Modul st

Recenze hry Choo-Choo Charles. Hororovka o pavoučím vlaku, která neumí pořádně postrašit

Charles přinesl neokoukané téma a zajímavý gameplay v otevřeném světě. Na druhou stranu, se ale nedá zbavit pocitu, že hra postrádá hloubku, pocit strachu nebo dokonce samotného Charlese.

Matouš Sychra