Bývalá velitelka Mezinárodní vesmírné stanice: „Poslat ženu na Měsíc zní jako propagační tah.“

Administrátor NASA Jim Bridestine během březnového vystoupení v jisté rozhlasové talk show prohlásil, že dalším člověkem na Měsíci bude „pravděpodobně žena“.

Tento plán nyní zkritizovala bývalá astronautka a velitelka Mezinárodní vesmírné stanice Peggy Whitson. Ta je přesvědčena, že pohlaví by v této oblasti určitě nemělo hrát hlavní roli.

V nedávném rozhovoru pro The Washington Times dala Whitson jasně najevo, že se s podobnými záměry NASA rozhodně nemůže ztotožnit. Jaké k tomu má důvody?

Hlavní je kvalifikace

Podle Peggy by mohla mít veřejnost velký problém s pochopením situace, kdy by výše jmenovaná kosmická agentura vybrala pro misi astronautku právě kvůli tomu, že je to žena – nikoliv kvůli tomu, že jde o nejvhodnějšího kandidáta.

Pokud by se ovšem jednalo jak o ženu, tak o nejvhodnějšího kandidáta… pak už by to bylo o něčem úplně jiném. A na takové prvenství by jistě byla mnohem hrdější i dotyčná astronautka.

„Myslím, že je to důležité, stejně jako když jsem se já stala první ženskou velitelkou – když jsem byla kvalifikovaná,“ konstatovala Whitson. „Jsem si jistá, že tam bude kvalifikovaná žena, která bude odvádět fenomenální práci, ale nelíbí se mi, jak je to prezentováno v tom smyslu, že to vyznívá jako propagace.“

Diskuze (10) Další článek: Tesla získá aplikace YouTube a Netflixu. Přehrávat videa ale půjde, jen když bude auto stát

Témata článku: Vesmír, NASA, Měsíc, Mezinárodní vesmírná stanice, Ženy, Nejvhodnější kandidát, Velitelka, Jim Bridenstine, The Washington Times, Tah, Astronautka, Žena, Zen +, Making, Velitel, Whitson, Jessica Meir, Jak

Jak fungují pravidelné updaty Androidů a proč je vhodné instalovat záplaty co nejdříve

** Na updaty systému Android jsme si už zvykli ** Aktualizace zabezpečení však uživatelé stále dost často ignorují ** K čemu slouží, a proč na nás v liště vyskakují každý měsíc?

AktualizaceZabezpečeníAndroid