Americká automobilka Cadillac, spadající pod křídla General Motors, představila svůj první elektromobil. SUV Lyriq nabídne dojezd kolem 500 kilometrů a bude jedním z prvních vozidel s novou škálovatelnou architekturou baterií Ultium. Novinka je součástí plánu GM představit do roku 2023 dvacet nových elektrických vozidel.

Americká automobilka Cadillac, spadající pod křídla General Motors, představila svůj první elektromobil. SUV Lyriq nabídne dojezd kolem 500 kilometrů a bude jedním z prvních vozidel s novou škálovatelnou architekturou baterií Ultium. Novinka je součástí plánu GM představit do roku 2023 dvacet nových elektrických vozidel.

Hned na začátek je vhodné podotknout, že od okamžiku představení k sériové výrobě uplyne ještě hodně vody – zahájení prodejů je totiž plánováno až na konec roku 2022. Novinka měla být odhalena 2. dubna, ale celá akce byla odložena z důvodu pandemie čínského koronaviru. Protože se COVID-19 zjevně nemá k odchodu, rozhodla se automobilka představit vůz prostřednictvím virtuální akce ve čtvrtek večer.

Hned na začátek je vhodné podotknout, že od okamžiku představení k sériové výrobě uplyne ještě hodně vody – zahájení prodejů je totiž plánováno až na konec roku 2022. Novinka měla být odhalena 2. dubna, ale celá akce byla odložena z důvodu pandemie čínského koronaviru. Protože se COVID-19 zjevně nemá k odchodu, rozhodla se automobilka představit vůz prostřednictvím virtuální akce ve čtvrtek večer.

Hlavním cílem Lyriqu bude přilákat nové zákazníky ke značce Cadillac. Jeho největšími konkurenty budou Audi E-Tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X, jakož i řada připravovaných elektrických SUV německých značek BMW a Mercedes.

Hlavním cílem Lyriqu bude přilákat nové zákazníky ke značce Cadillac. Jeho největšími konkurenty budou Audi E-Tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X, jakož i řada připravovaných elektrických SUV německých značek BMW a Mercedes.

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Média také zaujala deklarovaná dojezdová vzdálenost „nad 300 mil“, tedy více než 480 kilometrů. Pohon mají zajišťovat akumulátory s kapacitou 100 kilowatthodin, které jsou srovnatelné s bateriemi Tesly Model X a S. Díky podpoře rychlého nabíjení potrvá doplnění 80 % energie pouhou půlhodinu.

Média také zaujala deklarovaná dojezdová vzdálenost „nad 300 mil“, tedy více než 480 kilometrů. Pohon mají zajišťovat akumulátory s kapacitou 100 kilowatthodin, které jsou srovnatelné s bateriemi Tesly Model X a S. Díky podpoře rychlého nabíjení potrvá doplnění 80 % energie pouhou půlhodinu.

Firma změnila chemické složení svých bateriových článků, jež jsou odlišné od většiny akumulátorů používaných v elektromobilech. Většina baterií je vyrobena z niklu, kobaltu a hořčíku. Baterie Ultium přidávají hliník a snižují obsah kobaltu o 70 %. Kromě toho bude elektronika baterií začleněna přímo do modulů, čímž se eliminuje téměř 90 % kabeláže.

Firma změnila chemické složení svých bateriových článků, jež jsou odlišné od většiny akumulátorů používaných v elektromobilech. Většina baterií je vyrobena z niklu, kobaltu a hořčíku. Baterie Ultium přidávají hliník a snižují obsah kobaltu o 70 %. Kromě toho bude elektronika baterií začleněna přímo do modulů, čímž se eliminuje téměř 90 % kabeláže.

Výrobce zatím neinformoval o tom, jak rychle se Cadillac Lyriq dokáže rozjet z 0 na 100 km/h, ani o dalších výkonnostních parametrech. Určitě ale nebudou chybět nejrůznější asistenční systémy v čele s technologií Super Cruise. K dispozici tak bude autonomní řízení včetně automatické změny jízdního pruhu.

Výrobce zatím neinformoval o tom, jak rychle se Cadillac Lyriq dokáže rozjet z 0 na 100 km/h, ani o dalších výkonnostních parametrech. Určitě ale nebudou chybět nejrůznější asistenční systémy v čele s technologií Super Cruise. K dispozici tak bude autonomní řízení včetně automatické změny jízdního pruhu.

Lyriq bude mít funkci automatického dálkového parkování, které používá ultrazvukové senzory. Vozidlo má umět samo zaparkovat buď v paralelním nebo kolmém prostoru, a to bez ohledu na to, zda je řidič na palubě, nebo ne. Další zajímavosti bude head-up displej s rozšířenou realitou, který využívá dvě roviny.

Lyriq bude mít funkci automatického dálkového parkování, které používá ultrazvukové senzory. Vozidlo má umět samo zaparkovat buď v paralelním nebo kolmém prostoru, a to bez ohledu na to, zda je řidič na palubě, nebo ne. Další zajímavosti bude head-up displej s rozšířenou realitou, který využívá dvě roviny.

Cadillac Lyriq se bude vyrábět ve dvou variantách: s jedním motorem a pohonem zadních kol, nebo se dvěma motory a pohonem všech kol. Firma zatím neodhalila ceny, za které míní tento model prodávat, zahraniční média však spekulují o rozmezí mezi 75 000 a 90 000 dolary (cca 2 až 2,4 milionů korun vč. DPH). Výroba začne nejprve v Číně a poté v USA.

Cadillac Lyriq se bude vyrábět ve dvou variantách: s jedním motorem a pohonem zadních kol, nebo se dvěma motory a pohonem všech kol. Firma zatím neodhalila ceny, za které míní tento model prodávat, zahraniční média však spekulují o rozmezí mezi 75 000 a 90 000 dolary (cca 2 až 2,4 milionů korun vč. DPH). Výroba začne nejprve v Číně a poté v USA.

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Hned na začátek je vhodné podotknout, že od okamžiku představení k sériové výrobě uplyne ještě hodně vody – zahájení prodejů je totiž plánováno až na konec roku 2022. Novinka měla být odhalena 2. dubna, ale celá akce byla odložena z důvodu pandemie čínského koronaviru. Protože se COVID-19 zjevně nemá k odchodu, rozhodla se automobilka představit vůz prostřednictvím virtuální akce ve čtvrtek večer.
Hlavním cílem Lyriqu bude přilákat nové zákazníky ke značce Cadillac. Jeho největšími konkurenty budou Audi E-Tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X, jakož i řada připravovaných elektrických SUV německých značek BMW a Mercedes.
Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“
Média také zaujala deklarovaná dojezdová vzdálenost „nad 300 mil“, tedy více než 480 kilometrů. Pohon mají zajišťovat akumulátory s kapacitou 100 kilowatthodin, které jsou srovnatelné s bateriemi Tesly Model X a S. Díky podpoře rychlého nabíjení potrvá doplnění 80 % energie pouhou půlhodinu.
21
Fotogalerie

Cadillac představil svůj první elektromobil. SUV Lyriq zaujme dojezdem i technickými vychytávkami

Americká automobilka Cadillac, spadající pod křídla General Motors, představila svůj první elektromobil. SUV Lyriq nabídne dojezd kolem 500 kilometrů a bude jedním z prvních vozidel s novou škálovatelnou architekturou baterií Ultium. Novinka je součástí plánu GM představit do roku 2023 dvacet nových elektrických vozidel.

Hned na začátek je vhodné podotknout, že od okamžiku představení k sériové výrobě uplyne ještě hodně vody – zahájení prodejů je totiž plánováno až na konec roku 2022. Novinka měla být odhalena 2. dubna, ale celá akce byla odložena z důvodu pandemie čínského koronaviru. Protože se COVID-19 zjevně nemá k odchodu, rozhodla se automobilka představit vůz prostřednictvím virtuální akce ve čtvrtek večer.

Cadillac Lyriq

Hlavním cílem Lyriqu bude přilákat nové zákazníky ke značce Cadillac. Jeho největšími konkurenty budou Audi E-Tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X, jakož i řada připravovaných elektrických SUV německých značek BMW a Mercedes.

Jedním z nejvíce propíraných parametrů nového Cadillacu Lyriq je obrovská zakřivená OLED obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 33 palců (cca 84 centimetrů).  Cadillac tvrdí, že displej má „nejvyšší hustotu obrazových bodů, která je dnes v automobilovém průmyslu k dispozici, a dokáže zobrazit více než miliardu barev.“

Média také zaujala deklarovaná dojezdová vzdálenost „nad 300 mil“, tedy více než 480 kilometrů. Pohon mají zajišťovat akumulátory s kapacitou 100 kilowatthodin, které jsou srovnatelné s bateriemi Tesly Model X a S. Díky podpoře rychlého nabíjení potrvá doplnění 80 % energie pouhou půlhodinu.

Firma změnila chemické složení svých bateriových článků, jež jsou odlišné od většiny akumulátorů používaných v elektromobilech. Většina baterií je vyrobena z niklu, kobaltu a hořčíku. Baterie Ultium přidávají hliník a snižují obsah kobaltu o 70 %. Kromě toho bude elektronika baterií začleněna přímo do modulů, čímž se eliminuje téměř 90 % kabeláže.

Našlapaný asistenty

Výrobce zatím neinformoval o tom, jak rychle se Cadillac Lyriq dokáže rozjet z 0 na 100 km/h, ani o dalších výkonnostních parametrech. Určitě ale nebudou chybět nejrůznější asistenční systémy v čele s technologií Super Cruise. K dispozici tak bude autonomní řízení včetně automatické změny jízdního pruhu.

Lyriq bude mít funkci automatického dálkového parkování, které používá ultrazvukové senzory. Vozidlo má umět samo zaparkovat buď v paralelním nebo kolmém prostoru, a to bez ohledu na to, zda je řidič na palubě, nebo ne. Další zajímavosti bude head-up displej s rozšířenou realitou, který využívá dvě roviny.

Cadillac Lyriq se bude vyrábět ve dvou variantách: s jedním motorem a pohonem zadních kol, nebo se dvěma motory a pohonem všech kol. Firma zatím neodhalila ceny, za které míní tento model prodávat, zahraniční média však spekulují o rozmezí mezi 75 000 a 90 000 dolary (cca 2 až 2,4 milionů korun vč. DPH). Výroba začne nejprve v Číně a poté v USA.

Určitě si přečtěte

Články odjinud