Čas trávený před obrazovkami doslova mění mozky dětí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 21

Názory k článku

10. 03. 2019 13:15

Odstavec 1:
Kritická poznámka k zájmu dnešních dětí.
Moje poznámka: Asi aby nebyl článek moc krátký a nebylo příliš nápadné, že nemá žádnou hodnotu.
Odstavec 2:
Tuto studii vypracovali odborníci z NIH. Testováno bylo 11'000 dětí z 21 zemí světa a u 4'500 se ukázaly „různé vzorce“ lišící se v zájmu na počtu hodin trávených před obrazovkou.
Má poznámka: takže bez ohledu na to, zda to byla obrazovka PC nebo obrazovka ČT Déčka?
Odstavec 3:
Studie trvala 10 let...
Má poznámka: moment, to jako že někde byli ty děti unesení a pak někde držené a zkoumané? Nebo byli od rodičů posílány výsledky školního prospěchu a jednou za rok CT snímek? Pokud by to bylo podle té druhé teze, pak je průzkum bezcenný, jelikož vývoj mozku může ovlivnit plno jiných věcí se kterými se dítě setkává.
Odstavec 5:
Nemá smysl to citovat.
Má poznámka: V překladu to znamená, že Gaya ví velký kulový, ale určitě je prokazatelné, že dvě hodiny denně u obrazovek poškozuje mozek.
To mě toho zase někdo vysvětlil. Nicméně já jsem přesvědčen o tom, že sledování ČT Déčka dětem poškozuje mozek. Nemyslím si, že to způsobuje obrazovka, myslím si, že to způsobuje obsah kanálu. Doporučuji zaměřit výzkum vlivu na děti spíše na televizní kanály než na zobrazovací nástroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 12. 2018 08:14

Kdybych měl brát titulek článku doslova, pak už tady dávno žijí nejméně dvě generace se změněnými mozky. Já jsem zatím zaregistroval jedinou změnu. Vysedáváním u TV nebo PC se nám zaoblují jisté tělesné partie a úspěšně přibýváme na váze. Málo pohybu a nadváha je mnohem větší problém, než jakési teoretické poškození mozku. K čemu mozek když vás brzo klepne pepka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2018 15:01

Taky jsem v mládí trávil dost času před obrazovkou počítače. Zejména čekáním než se to z té kazety konečně nahraje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 12. 2018 09:48

Ono taky záleží, co na mobilech dělají. Je úplně něco jiného sledování televize, kde je nějakej příběh, postavy spolu mluví atd. a něco jiného je hraní na mobilu a klepání jedním prstem na displeji mobilu a opakování stále té stejné monotóni činnosti dokola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2018 08:21

No to je překvapení. Když vyvíjející se mozek stimulujeme různými způsoby, tak se i různými způsoby vyvíjí. Kdo by to čekal? No alespoň že ta činnost na počítači existuje jen jedna, takže není potřeba se zabývat jestli náhodou nezáleží i na tom co to dítě dělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 12. 2018 07:24

Zvláštní. Jakpak asi mění mozek čas strávený před stránkami knih? Hádejte, můžete třikrát...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2018 00:42

Celkem by mě zajímalo, jestli v tom průzkumu nějak zohledňují i inteligenci rodičů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 12. 2018 22:38

To je článek, jako by to tu bylo chvíli, ale mě bude zanedlouho 50 a v dětství jsem to měl s televizí úplně stejný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 12. 2018 20:18

Jistěže to vadí a má v důsledku neblahé následky na mozek. Jazykové schopnosti jsou pouze jednou z věcí, komunikaci s rodiči, především s matkou, dítěti počítač nevynahradí. Zhorší se také komunikace s ostatními lidmi, přístup k nim, dítě najednou neví, jak s druhým komunikovat, spřátelit se, o něco požádat nebo naopak nabídnout pomoc, má potíže číst v mimice druhého. Dlouho se prokazatelně ví, že lidský mozek potřebuje stále poznávat nové prostředí, i kdyby se mělo jednat pouze o jízdu na kole či procházku novou krajinou, místem, PC nic takového neposkytne, ani když zobrazuje obsah, pro mozek není monitor (obraz a zvuk) dostatečnou náhradou - chybí všechny ostatní vjemy. Dále je důležité poznávání nových lidí, pozorování jejich přirozeného chování face to face (nutnost rychlých reakcí na změnu), které je na mnohem vyšší úrovni a více působí na mozek než komunikace na sociální síti. Nedávno vyšly série článků o tom, jak několik odborníků z IT varuje, že hraní si dětí s mobily a PC není vlastně učení, oni při tom zakrňují, konzumují obsah, ale neučí se logickému uvažování, matematice a dalším oborům, nezískávají znalosti jak v budoucnu tvořit obsah, prostě neví jak věci (aplikace, HW) ve skutečnosti fungují. Pár jich je, mají od rodičů správné vedení, věnují se jim, ale není jich pro budoucí společnost dost. Možná už zde dávno začalo „hloupnutí” společnosti, mně by se třeba nemohlo stát, abych si na FB něco přečetl a automaticky to považoval za fakt, bez náležitého prověření. Zrovna nedávno vyšel článek, jak je ve školám dětem nucena jediná pravda a ještě ke všemu pokřivená předchozí totalitou:
Na školách se učí sovětský výklad moderních dějin, varuje zpráva BIS
https://zpravy.idnes.cz/bis-skolstvi-dejepis-skol... ...
chyba, na školách se mají překládat fakta (učit jak je dohledat, uspořádat), názor je na dětech. Kdo se tohle nenaučí jako dítě, pak už věří všemu, co mu jednou nějaká instituce nebo internet nabulíkuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor