Časosběrné video pořízené z Crew Dragonu ukazuje Zemi tak, jak ji může na vlastní oči vidět jen hrstka vyvolených

Astronaut NASA Mike Hopkins, který v současné době pobývá na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), na Twitteru zveřejnil úžasné časosběrné video. To natočil jeho kamarád a kolega Sóiči Noguči.

Dotyčné video bylo pořízeno z kosmické lodi Crew Dragon přezdívané Resilience a ukazuje planetu Zemi tak, jak ji může na vlastní oči vidět jen hrstka vyvolených lidí.

Sám Noguči od svého příletu na ISS již publikoval celou řadu povedených snímků. Jedním z nich je i následující záběr Mléčné dráhy:

Připomeňme, že ve čtvrtek 22. dubna by měl v rámci mise Crew-2 na ISS vyrazit další Crew Dragon – Endeavour. Počátkem tohoto měsíce pro něj čtyři astronauti uvolnili místo.

Loď Resilience se tak přesunula na mezinárodní dokovací adaptér 3 (IDA-3), který byl v roce 2019 nainstalován na port modulu Harmony. Průběh výše zmíněné mise Crew-2 samozřejmě budeme sledovat živě.

Zajímavost: Na ISS se brzy vydá i evropská astronautka Samantha Cristoforett