Časosběrné video pořízené z Mezinárodní vesmírné stanice ukazuje nádhernou polární záři

NASA zveřejnila časosběrné video natočené z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). To zachycuje úžasnou polární záři, která vznikla díky masivní sluneční bouři.

Když se Slunce ocitne v nejturbulentnějším období svého jedenáctiletého cyklu, naši planetu bombardují vysoce nabité částice, které interagují s její magnetosférou a uvolňují energii ve formě světla.

Některé z polárních září se vyskytují v přibližně stejné nadmořské výšce jako ISS, takže členové její posádky občas mohou zaznamenat, že prolétají přímo skrz tuto světelnou show.

„Děkuji za nedávnou sluneční aktivitu, která vyústila v tuhle nádhernou podívanou!“ uvedl na Twitteru minulý měsíc astronaut Bob Hines a přidal několik povedených snímků.

A co rozhoduje o tom, jakou barvu bude polární záře mít? „Když se sluneční částice srazí s atmosférickým kyslíkem, vydávají bohaté červené a zelené odstíny, jak je vidět na tomto obrázku,“ vysvětlila NASA nedávno na Instagramu

„Naopak, pokud se ty stejné částice srazí v naší atmosféře s dusíkem, osvětlí oblohu modrou a fialovou září,“ dodala.

Váš názor Další článek: Microsoft je expert přes stupidní názvy produktů, ale má v tom silnou konkurenci (Podcast Živě)