Když se šikovně napíše článek, je to jako hodit kost hladovým psům ;)
Tak ono rychlonabíjení má být jen nouzovka. 90+% nabíjení se má odehrávat někde přes noc, pomalu. Ideálně v garáži. Jsem příznivce EV, ale nic se nemá uspěchat a nic se nesmí tlačít silou. Například aby "lidi z paneláku" museli veškeré nabíjení provádět na rychlonabíječkách po cestě z práce je neskutečná blbost.
A prečo by museli?
nemuseli, jen clanek resp. spise titulek se snazi navodit dojem ze ano :)
Prostě EV dělá všechno pro to, aby bylo oblíbené.
No a tohle mrcasení s baterkou odradilo po dvou letech od ev mě. Prostě jsem zvyklý se o auto trochu starat, nedělat mu zle - takže to bylo pořád lavírování - nabít nebo nechat na 70% nebo jet a nabít na rychlonab. Pak mi někde chybělo protože jsem zapomněl že jedu odpoledne štreku, s kolika to nechat na letišti.. atp. Navíc rozdíly v ceně nabíjení. Nejde o nic než jen o ten vnitřní pocit to nehuntovat a kdo ho má to pak znamená že nemůže mít baterku v aute.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 5. 2025 08:52
A aké EV si mal?
Byla to Tesla a psal se rok 2021, což není tak dávno, ale z pohledu EV to byl pravěk..hotely se předháněly, kdo mi dá nabíjení zadax a o baterce jsme nikdo pořádně nic nevěděli...dnes jedine LFP.
Přitom kdybyste se na to vykašlal a nabíjel si jak se vám zlíbí, uděláte pro baterií to nejlepší co můžete.I doporučení mít baterií v rozmezí 20 - 80 procent je totální kravina,jen idiot bude využívat jen 60 procent kapacity baterie. Mobily mám od roku 1998, každý jsem vždy měl celou noc na té nejrychlejší nabíječce a třeba poslední S20+ jsem po 3,5 roce prodával po 2000 připojení na nabíječku. Stejně tak nedávno proběhla informace, že vědci zjistili, že chaoticky nabíjené baterie vydrží více.
Je to kravina, protoze se i jasne rika, nevadi ji pod 20 nebo nad 80, ale vadi ji to pokud budou v tomhle stavu fakt delsi dobu. A to uz jsou opravdu 2 ruzne veci.
No nemáš pravdu...ale na to si musí každý přijít sám. Moje ID.4 a bráchova měla opravdu dramatický rozdíl v kondici baterie. On se choval jako vy..ALE - prodali jsme to stejně draho dál 😁)
A to ještě ta cena nabití co to u nás majitele auta na baterky stojí
Je to samozrejme manipulace. U drtive vetsiny modernich aut toto proste neplati, a pokud u nejakych starych ano, coz je mozne, tak by bylo fajn to napsat a nedelat manipulativni titulky. Uroven znalosti a zkusenosti diskutujicich je pak stejna jako titulkare. Btw na youtube uz se mnozej reportaze ala tesla z nemecka po taxikari s najezdem 400tkm a stavem baterie treba 94% to se bavime o celkove zivotnosti 1,5 moderniho turbem nafoukaneho eko fosila 😀😀
Tak pokud jste si to video o tesla taxi poslechl pořádně, pak byste věděl, že o tu baterku se nebáli PRÁVĚ proto že šlo o taxi - tedy o vozidlo, co se pravidelně dobíjelo, bylo v podstatě pořád v provozu a nikde nestálo, narozdíl od rodinných vozidel, kterým se dovezete do práce, 9 hodin to stojí, aby vás to odvezdlo domů a zas 9 hodin čekalo. Zapojte mozek než začnete psát domněnky.
A pokud jste si komentare a clanek cetl poradne Vy, tak zjistite ze se bavime o rychlem nabijeni. A mimochodem baterka na tom nebyla tak dobre kvuli tomu ze to nestalo (to mozna tak, ze to nestalo plny ci prazdny) ale kvuli mlademu veku, se kterym degraduje taky. A co se ukazuje, tak ze ten bude mit nakonec nejvetsi vliv, pokud se k ni majitel nechova jak prase. A za ten muze najet takovych km, o kterych se modernimu fosilu ani nezdalo.
U taxíků je to o dvou věcech: ta auta najezdila nejvíc km po městech, kde se dá velmi dobře rekuperovat - a to bych viděl jako prostředí optimální pro dlouhověkost baterie (baterie tráví nejvíce času nabitá někde napůl, stejně tak pro úsporu času se nabíjí jen do 80%). Ta druhá věc je správně v tom, že baterie nestihla zestárnout.Nicméně: ty "fosily" běžně natočí půl milionu, ty udržované nemají problémy s milionem km a většinou končí ne proto, že by už nemohl motor, ale proto, že je majitel během těch stovek tisíc km vybydlel, nebo je sežrala rez. A takové kilometry autíčko na baterky nedá bez výměny baterie zcela spolehlivě.
Šárka, prakticky každý fosil, který má najeto víc jak 300000km je už neprodejný šrot za pár desítek tisíc. Nikdo normální pokud není automechanik a má to jako hobby si to nekoupi. Panika, že elektromobil po 300000km ujede místo 500 už jen 350km,tzn třeba 65 procent kapacity je pro mě fakt úsměvná a spíš na úrovni paranoi. Pokud se takové auto objeví v bazaru třeba za 250k,tak okamžitě zmizí jako druhé auto do rodiny a chtěl bych vidět jakýkoliv benzín, který se za takové peníze s takovým nájezdem prodá normálnímu člověku.
A proč bych měl prodávat auto, které jezdí, prakticky nic nestojí z pohledu provozu a stále jen jezdí, jezdí a jezdí? 🙂Vaše poněkud chaotické myšlenkové procesy evidentně nepočítají se základní ekonomikou: účetně odepsané vybavení je to nejlevnější možné a zásadně se ho nezbavujeme!A co se týká dojezdu, tak já jsem si zvykl na reálný 900 až 1000 km dojezd a tankování za 3 minuty, tudíž mě EV s TEORETICKÝM dojezdem směšných 500 km neuspokojuje, natož pak ojetina co ujede s bídou 200 km a každé prudší šlápnutí na plyn hrozí rizikem že to baterie nedá. Elektromobilů za 250 tisíc s legračním nájezdem okolo 100 tis. km jsou plné bazary a nikdo soudný je nechce, protože se jedná o klasické pastičky. Skutečně normální člověk EV nekupuje. 🙂
😀😀
Plné bazary?😀😀 Podívejte se aspoň nejdřív... Z 55000 aut jich je pod 250 tisic 24😀😀 Z toho s dojezdem 300km přesně 0 (ano,nula). A ten kdo má elektromobil, má velmi často rodinný dům a každé ráno když vyjede, má "plnou nádrž", nemusí řešit nějakou benzinku. A lidí, kteří denně najedou nonstop bez zastavení víc jak 500km,tak ti se nejspíš znají i osobně...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 5. 2025 21:29
A kolik byste si jich představoval, že jich tam bude, když se EV vyrábí tak mizivé množství, poměrně krátce, a skoro nikdo je nechce? 😂 Stačí se podívat na statistiky prodejů nových EV.Co se týká "lidí, kteří najedou nonstop víc jak 500 km", tak těch je poměrně dost. Ale k nim se připočítají i lidé, kteří jedou jen 250 km daleko a ještě týž den se vracejí. Například Ostrava - Praha, Břeclav - Praha, Brno - UnL apod., jinak by ty naše dálnice zely prázdnotou. Zcela rozumím vašemu biasovému argumentování - máte něco, co jste zvolil a obhajujete si to. Ale to neznamená, že tu budete lhát jak Rus a sugerovat, že máte cosi lepšího, když ve skutečnosti v prakticky všech ohledech jde o objektivně horší variantu.
Pobavilo. Argumenty nula ale niekto druhý si to obhajuje. “Tých je pomerne dosť” - odborný odhad?“ jinak by ty naše dálnice zely prázdnotou.”-To potom človek môže napísať. V Prahe je problém zaparkovať, všetky auta len stoja a nikam nejazdia.
Argumenty odpovídají protiargumentům a myslím si, že každý lucidní jedinec vidí, kolik těch aut na dálnicích je. U vás elektrofanatiků však o lucidnosti lze velmi úspěšně pochybovat, ostatně ten váš pražský strawman to dokladuje velmi dobře.
No já teda nevím jak vy, ale já jezdím dálnici několikrát týdně, předpisově 136km na tachometru (ono to bud zhruba těch 130-132) a Tesly mě předjíždějí zcela běžně. A co se vytápění a chlazení týče... Ano je to peklo u elektromobilu, na dálku si zapnout vyhřívání nebo chlazení a dojít do auta, ve kterém je 20 a je uplně jedno jestli je venku -5 nebo 35.... Zlatý spalovák, to by se mi v něm nestalo.... A co se týče dálkových cest, mám Evropu projetou autem, jen v Itálii jsem byl asi 20x, včetně cesty na Sicílii a zpět dohromady asi 6000km a pozor - spalovákem, tak moc dobře vímjak dlouhé přestávky si dělám a že když bych na nich dobíjel, tak ta cesta nejspíš bude stejně dlouhá. Nejsem totiž exot, který soutěží o to, že dá Chorvatsko na jednu 15minut přestávku po 4 hodinách, ale normálně po 2,5 hodině zastavím, najím se, protáhnu, zajdu na záchod a dám si kafe.... Za tu dobu bych dnešní EV bez problémů dobil.
Hlupaky bohuzel nepresvedcite, myslej si ze ze jste zaplacenej a budou papouskovat ropnou lobby a tvarit se u toho jak nejsou chytry. Nejvic nespokojeny s EV jsou lidi, co ho videli max na obrazku. Ti maji taky nejvetsi starosti o dojezd, nejmensi starost maj pak majitele EV.
Já jezdím každý den a Tesly mě nepředjíždějí. Když už někdo s EV jede rychle, tak jen k dalšímu sjezdu, jinak všichni jezdí 80 - 120 km/h, a to platí pro ČR i všechny sousední země.Cestování na delší vzdálenosti mi problém nedělá, běžně jedu 4 - 5 hodin a pak si udělám přestávku na jídlo (oběd/večeře), dnešní moderní auta jsou velmi prostorná a pohodlná. Ale rozumím tomu, že třeba ten kdo musí jet třeba Fabií, musí dělat přestávky častěji. Váš problém s EV tkví v diskrepanci nabíječek a vhodných míst k odpočinku. Exoti s EV totiž (nevím proč) staví na benzinkách a tam tráví na sluníčku (nebo v zimě) dlouhé desítky minut. Někteří, navzdory vašim tvrzením, sedí v oněch Teslách a hrají si na infotainmentu..Tak až budete mít reálné zkušenosti (které podle toho, že používáte podmiňovací způsob a podle toho, že teoretizujete o tom, že si můžete auto kdekoli předklimovat, nemáte), můžeme o praktických dopadech dálkového cestování s EV hodit řeč.
🤣🤣🤣 V životě jsem neviděl jet na dálnici žádný elektromobil pod 100, Tesly mne předjíždí zcela běžně. A fakt blabolite nesmysly typu, že 3x šlápnout na plyn vybije baterii,pak že ani nedosahují dálničních rychlosti (kterou Tesla dosáhne za 5 sekund) a další nesmysly. Pak že má slabou klimu (te vašem aute asi jede na plyn jak stare lednice, u většiny aut na elektřinu,tajze6je to úplně stejné, dražší EV maji navíc vyhřívání a větrání všech sedadel,i vzadu) To je fakt zbytečné, jste úplně mimo, nevěřím že jste vůbec v elektromobilu jel🤣🤣 Možná fakt v tom Springu.
Tak to jste toho zřejmě neviděl hodně, nebo spíše jste to nechtěl vidět. 😂Já můžu jen zopakovat to, že EV jezdí po dálnici rychle jen v tom případě, že jedou pár desítek kilometrů - pak ano, jsou z nich závodníci, ale takových je jen pár. Většina jede pomalu a typicky jsou brzdou provozu, a protože toho zřejmě najezdím více než vy, dovolím si tvrdit, že lžete.K těm vašim blábolům můžu říct jen jedno: je z nich vidět, že v EV jste možná tak seděl, ale nikdy jste ho neřídil. A fakt, že má auto vyhřívání/chlazení sedadel jde přesně za tím, o čem píšu - místo poctivého vyklimování celého prostoru se výrobci EV omezují na malé zóny, a tím tak optimalizují spotřebu energie, které EV nemá nikdy nazbyt. Podobně nejde o to dosáhnout nějaké rychlosti, ale tuto rychlost udržet. Naložené EV se kterým pojedu normální pohodovou jízdou okolo 140 km/h (tj. kolik běžně jezdí ostatní řidiči) bude mít spotřebu přes 25 kWh/100 km, když budu klimovat tak jak jsem zvyklý, bude to už k 30 kWh - ona totiž fyzika je neúprosná, milý pane, a 5 lidí v horkém prostředí bude mít tepelný výkon přes kilowatt, takže se ztrátami klimatizace v létě dojedete tak 250 km a budete zase nabíjet. A to je důvod, proč prakticky všechna EV na delších tratích jezdí pomalu - aby vůbec někam rozumně dojela.
Ja mohu taky jen zopakovat, ze jste totalne mimo. V tom pripade muzu tvrdit ja ze spalovaci se bojej dojezdu, protoze jich predjizdim desitky co jedou max kilem. S tou klimou to je blabol jak Brno 😃 Zkuste selsky rozum, na ktery se urcite odvolavate, ale moc ho ocividne nemate. Tepelko v tesle zere cca 500W a pri udrzovani teploty i min, ovsem motor(y) si umi brat tezce prez 300KW. Mimo jine ma tesla taky docela dukladnou analyzu spotreby, ve ktere docela jasne vyplynulo ze na dalnicni trase v zime Hk -Praha - Pisek slo na klimu 1,7% baterie. Myslim, ze bych jeste vyhrabal i fotku. Jo a samozrejme budete urcite i ten druh komedianta, co bude tvrdit ze v zacpe EV dojde baterka 😃 Tak samozrejme ne, pokazde kdyz vlitnu do zacpy a kolon, tak dojezd naopak citelne stoupa se snizenim prumerne rychlosti. To bych v te zacpe musel byt den a to bych zas mel uplne stejne problemy, jak majitel spalovaku. Mimochodem dalnici z Pragl - Pce se 140tachometr jezdi T3 s prumernou spotrebou 15,5KWh v realnem provozu, ok v lete. v zime je to kolem 18ti.
Ještě by mě zajímalo, kde ta auta jezdí "maximálně kilem", protože na dálnicích v ČR platí, že pravý pruh jede s kamiony 80 km/h a levý 130-140, takže bych rád věděl, kde jste zaznamenal to "kilo"? To bude zřejmě opět další lež od člověka, který ty dálnice viděl jen na fotce. 😂Na téma chlazení: děkuji za (nechtěné) potvrzení toho, že kvalita klimatizace v EV je suboptimální. 😂0,5kW příkon je při EER (typicky) 3-3,5 "výkon" chlazení někde na 1,5-1,7 kW, když běžné auto má minimálně jednotky kW. Ohledně spotřeby: vy budete asi z těch, co mají spotřebu nízko, že? Proč tedy spritmonitor.de ukazuje průměry spotřeby T3 od 17 kWh a končí nad 30? 🙂
To jsou strašné blaboly, což vám tu kolega jakožto majitel Tesly opakovaně vysvětluje. Jak víte že jedou pár desítek kilometrů? Vy je pronasledujete?🤣 A jinak mě více EV když jedu 130 dle GPS předjíždí než obráceně. Naopak ja předjíždím.nejmene polovinu spalovaku. A v takové Italii nejméně 80 procent a to je pro Itala vzdálenost Praha Brno směšná,tam maji dálniční ukazatele, které zacinaji vzdálenosti 5,6 a 8,ne trapných 195km jak u nás. A btw průměrný nájezd českého řidiče je 15000km ročně. A víme jak funguje průměr, takže 60 procent lido najede denne méně než 45km. Kolik jich asi tak ujede denně vice jak 250 km,aby vubec řešili nějaký dojezd? 3 procenta? To totiž znamená asi 3 až 4 hodiny za volantem a to už nikdo jiny než obchoďák nemá. Zbylých vysoce nad 90 procent lidí nějaký dojezd trápit nemusí, dojedou domů a nabiji.si za 5Kc na kwh,zadara ze solaru atd a každé rano mají plnou, žádné zajíždění na benzinku, zadna výměna oleje atd. Už proboha neblabolte blbosti. Jedinou jste předjel Teslu a už se vám o tom zdá. Ja předjel x Tesel,Ferrari, dokonce Bugatti Chiron a nepisu blaboly,jak supersporty jsou brzdy provozu🤣 S argumentem, že když na to dupnou, maji prázdnou nádrž za půl hodiny...
Já nikoho nepronásleduji, já si jedu svou cestou a na rozdíl od mnoha řidičů sleduju co se na silnici děje, zejména si pak dávám pozor na závodníky, kteří jedou stejně rychle, nebo ještě rychleji než já, protože má jízda je rychlostně na hranici bezpečné jízdy. Stejně tak mám záběry z onboard kamery. Můj denní nájezd je minimálně 150 km (cesta do/z práce) plus případné cesty služební. A vy si stále neuvědomujete zásadní fakt: když pojedu rychle, jak jsem zvyklý, nebude dojezd 400 km, ale půlka, to nedám ani těch 189 km Praha - Brno a zpět. Jak jsem už psal, stačí si to reálně vyzkoušet, ne jen plácat nesmysly a lhát o tom, jak se s EV dá jezdit stejně jako se spalovákem. My jsme si to ve firmě reálně vyzkoušeli a dopadlo to jak jsem psal. Stejně tak jsem vám už psal, že mě cena nabíjení "doma" nezajímá - jednak jste opomněl zmínit cenu takového nabíjení, tedy že to auto doma napíchnete a 8-10 hodin s ním nemůžete jezdit, jednak u služebáku je to o 5 Kč víc, než platím teď. 😎 Podobně mě vůbec nezajímá nějaký průměr ročního nájezdu, to je klasická demagogie a další argumentační faul, kdy si ze statistického průměru odvodíte, že mně musí přece EV taky stačit...No a že vy máte frustraci z toho, že každý den předjíždím Tesly... to mě skutečně nenapadlo. 🤣🤣🤣Myslím si, že už asi nemá smysl dál reagovat na tyhle vaše mindráky a nesmysly...
No mindrak a schopnost chápat máte hlavně vy. Ale potěším vás - ano,elekromobil pro to 1 procento.ridicu, kteří najedou denně 400km (Praha Brno a zpět) a chtějí nutně jet 140kmh v zimě za protivětru ooravdu jeste tak 5 let nebude. Aktuálně uz je v Číně v prodeji auto, které těch 400km dojezd natoci myslim za 8 minut. I to by byl pro vás problém? A nabijecky rostou jako houby po dešti a jsou všude možně vcetne snad kazdeho Lidlu. Problém je, že se moc neuživí,ne proto že jsou drahé, pořád s nimi vyjde 1km asi 1,5Kc a který spalovak na benzín to ma? Musel by na dálnici jezdit za 4,5litru. Jenže ono když 99 procent lidí najede min jak ta vaše mantra 400km,tak si v klidu nabije doma za poloviční cenu a ráno má zase plnou.... BtW prozradte mi,co mate za zázračné auto, které zere na 100km stejně při 80 jako při 140? Já bych tak nějak řekl, že na jednu nádrž ujede taky o 20-30 procent méně jako EV. Ona je to totiž prostá fyzika která plati u EV jako u spalovaku, množství energie je stejné co se musi na ten pohyb vynaložit...
Vidite a pritom z Ruska nejvic fici radoby nevyhody a anti-EV propaganda. Za jedno, kdyz nam jeste tahali ropu ve velkym a za druhy cokoliv je anti-EU. Teslu jsem si koupil az asi po roce studovani vsech dostupnych info a videi a jestli me neco prekvapilo nejvic pak v realu, tak prave jak nulovy problem je nejaky dojezd a nabijeni i cestou k mori (tam jsme jeli jako uplne prvni). Lhat fakt nemam duvod, zadny prospech z toho. A napr z cela nerozumim Vasemu argumentovani, nevim jak se tomuhle odborne rika, ale lidove asi vareni z vody. Predpokladam ze realnou zkusenost, nad kterou by se dalo diskutovat, nemate . Tj pouze kognitivni zkresleni zalozene na cisilkach na papire (monitoru), ktere se snazite naroubovat na scenar benzinka, protoze jiny logicky nemuzete znat a tam je prave ten problem s intuici.
Z Ruska toho fičí víc a propaganda elektrofanatiků je v tomto ohledu srovnatelná (jen s opačným znaménkem, rudozeleně zabarveným, ale stejně falešným.) Elektromobily jsem si vyzkoušel, a to co tvrdíte, není pravda. Doba cestování se prodlužuje, ta auta mají problém dosahovat dálničních rychlostí, nabíjení na cestách je všechno, jen ne pohodlné a rychlé. V naší firmě s EV nechtěl nikdo jezdit a vracela se leasingovce, místo nich se pořizovaly spalováky. A jestliže je u spalováků vopruz používání firemních tankovacích karet, tak u EV je to vopruz na kvadrát.Dále nechápu, nad čím chcete diskutovat, vám cestování s podřadným EV nevadí - ok, to chápu. Co nechápu, je proč se snažíte ostatním nutit své subjektivní názory? Objektivně totiž EV nemají oproti spalovákům co nabídnout.Závěrem si odpovězte na elementární otázky (všechny mají fakticky jasnou odpověď "Ne"):- je cestování s EV rychlejší?- je cestování s EV pohodlnější (klima, topení)?- je cestování s EV levnější?Takže si nejprve ujasněte SVÉ kognitivní zkreslení. 😉
Co to blabolite o Rusku pořád 😀😀😀. A že jste ve firmě dostali Dacia Spring a ještě k tomu tu levnější verzí mě mrzí. Protože zmínka o té dálniční rychlosti vážně pobavila. Můžete mi prozradit, které auto,co nakupují firmy má 450 koní jako obyčejná Tesla Model 3😀😀😀. Žádný spalobak běžně dostupný se tomu ani neblíží a to jsou EV v ceně Superbu ještě mnohem výkonnější. Než by zaradite trojku,tak ty EV už těch 130 jedou😀😀. A schválně, nabídla ta vaše firma, že když si budeme dobijet doma, dá vám 8-10Kc za kwh, takže by se dalo privydelat pár tisíc měsíčně. Asi ne, že... Pak to holt dopadlo podobně jako s CNG (což by vám nemělo vadit ne, milovaný spalovak)
Já o Rusku neblábolím, to váš kamarád Linhart. 🙂Ve firmě je nejmenší auto Octavia, takže podle toho si můžete udělat obrázek, že to Spring zřejmě nebyl.Dále vám řeknu malé tajemství: "koně" u aut nikoho nezajímají a fleeťáci mají naopak osypky objednávat výkonnější motorizace, protože se to negativně projevuje na nákladech (vyšší spotřeba pneu, brzd, vyšší riziko havárek), které pak leasingovky promítají do operáku. U běžného auta stačí vrchovatě 100 kW, u těch větších pak 140 kW. A těch vašich 450 koní stejně nemáte jak využít, protože když to zkusíte 2x nebo 3x za sebou, klesne vám znatelně dojezd. Kdybyste s EV skutečně jezdil, tohle byste věděl. Jinak všechna má auta mají automat, takže já neřadím a rozhodně nejezdím nebezpečně tak, že akceleruji na třistazmísta - jezdím rychle, ale bezpečně. Pak se taky nedivím, že si musíte po dvou hodinách takto bezhlavé jízdy dávat pauzu.. 😂 (kdyby to byla pravda, jako že není)A co se týká peněz, já mám služebák zdarma i k soukromým jízdám (jako benefit), takže proč bych měl nabíjet doma EV? Pro pár tisíc? 😂
Tak vy mate hodne dost. Cestivani s EV k mori bylo srovnatelne s fosilem (vlastne bylo rychlejsi ale rekneme ze stejne, tohle byl spec pripad) a na dalsi 2 otazky je to jasny ANO ... mate dobre vypnuto ... popisoval sem svoji osobni zkusenost coz bude asi s tezi propaganda kdyz je to pravda.
Dost tu máte jen vy. Cestování k moři jsme zkoušeli minulý rok. Kamarád, podobný EVmaniak, dojel 3 hodiny po nás. 😂A to "jasný ANO" mě fakt baví. 😂😂😂Klimatizace VŠECH EV ve kterých jsem dosud jezdil, byla na úrovni klimatizace staré Fabie, takové "foukátko", které stěží vyklimuje místo řidiče a spolujezdce, totéž platí pro topení. Zkuste si někdy sednout do velkého spalováku (v ceně toho EV), abyste viděl, jak dokáže během 2 minut vyklimovat auto co stálo na sluníčku.Co se nákladů týká, běžná cena na rychlonabíječkách je 15-20 Kč/kWh. Při dálniční spotřebě 25-30 kWh/100 km (standardní rychlost okolo 145-150 km/h komfortní prostředí) máte kilometr v palivu za cca >4 Kč/km, já jezdím totéž za 2,30-3 Kč/km (aktuálně nafta je za 30 Kč/litr, spotřeba 7,5 litru/100 km) a nepotřebuju k tomu žádné zákaznické karty, appky a podobné nesmysly. Píšu to tu proto, abyste ani nezkoušel argumentovat levnějšími "pomalými" nabíječkami a vzápětí byste demagogicky prohlásil, že na superchargeru to trvá jen 20 minut (což jsou procesy navzájem se vylučující)Vaší roční "osobní zkušenosti" jsem se už jednou vysmál, nyní to dělám znova.Vtip tohoto týdne: Pojedeme elektromobilem; je to sice horší, zato dražší vozidlo. 🤣
Aké EV ten kamarát mal?
To budete asi chtit od pana, mam silny nazor, moc
Výše máte fakta - s těmi můžete polemizovat, pokud máte jak. Ale to je pro fanatiky vašeho ražení asi moc složitý úkol, není-liž pravda?
Jelikoz teslu vlatnim jiz rok a u more jsme s ni byl, tak rozhodne polemizovat muzu s cisilkama vycucanyma z prstu :) Ale strasne me bavi, jak mi cizi lide bez zkusenosti vypravi, jak vedi lepe nez ja, jak jezdim a kolik dojedu :) Mimochodem i expert Pepa Vrtal dojel na jednu nadrz do Chorvatska myslim o 20min driv nez electrodad s teslou ? Jeho asi z EV fanatismu podezirat opravdu nemuzete. Delali o tom reportaz, mozna byste se mohl podivat.
EV6, nechápu proč je to tak důležité? 😁 Hodláte hledat pihy?
Lebo s Teslou mám trocha inú skúsenosť. SC stojí okolo 10Kc a určite oproti spaľovaku neprídem o 3h neskôr. Koľko km by človek musel ísť aby nabíjal 3h plus ešte nejaká ta hodina na obed/prestavku?
SC je Teslácký, že? A co ty ostatní?Ten rozdíl v čase není přece jen v době nabíjení, ale taky kvůli zajíždění jinam, čekání na volno nebo vyšší příkon a v neposlední řadě taky kvůli nižší rychlosti jízdy. Zkuste si spočíst křivku dojezdu/času cestování v závislosti na rychlosti jízdy, zjistíte, že optimum je někde u 80-100 km/h (podle auta) a rychlá jízda se časově nevyplatí ani v případě že budete používat ty nejrychlejší nabíječky a budete čekat jen na 75-80% nabití. Long story short, vyšší rychlost o 30 km/h vám sice za hodinu přidá 30 km, ale zároveň zkrátí dojezd o minimálně 30 %, takže sice ujedete cca 60 km více, ale ztratíte 30 minut na nabíječce o hodinu dřív, než kdybyste jel tři hodiny stovkou a na delší vzdálenosti se pak tyhle "půlhodinky navíc" nastřádají. Nakonec s EV skončíte u teze, že "po dvou hodinách stejně potřebuju pauzu a kafe" a "já nikam nespěchám." 🤣
Zaujímavé. Za tie 4 roky som absolvoval s rodinou okolo 30 diaľkových ciest (1000km) a 3h mi nikdy cesta dlhšie netrvala.Viem si samozrejme prestaviť taký scenar, keď sú povedzme dvaja vodiči a valia, hlava nehlava v noci na striedačku.My cestujeme cez deň a iba jeden šofér a deti.
Tak to jste zamrzl hodne v minulosti... Nerikam ze par aut i dnes nema potencial, ale obecne casy starych mazd a jednickovych skodovek jsou opravdu uz davno pryc.
U těch mazd a "jedničkových škodovek" (což samo o sobě o vás dost vypovídá) jste zřejmě zamrzl vy sám.A když si projdu zbytek vašich názorů, dochází mi, že jste jen jeden z fanatiků.
:) to je od vas mile. Mozna bych to formuloval spise ze nejdu s davem nebo ze vyhledavam pokud mozno realne info. Ktere mam navic navic podporenym realnym vlastnictvim jak ev tak spousty fosilu predtim vc ted. Degradaci osobne samozrejme po roce overit nemohu ale pokud mi nekdo 9x lze tak podesate mu verit fakt nebudu. Samozrejme jsem to popsal pokud mizno objektivne ve svym origo prispevku. Zda se, ze tesle rychlonabijeni proste nevadi a soudoba konkurence na tom nebude moc jinak. Alespon jeji vetsina a stavet senza clanek na vic jak 10let starych prvnich ev, aniz by to tam treba explicitne zminili, je proste manipulativni. Holt to dnes tahne.
Tak to jste mě přesvědčil, po roce vlastnictví EV je naprosto jasné, že to máte v malíku. 😀 😀
Nechtěl byste vaše progresivní myšlenky přednášet u nás na ČVUT elektro. Přeci jenom bychom si rádi poslechli někoho, kdo dokázal popřít tyto vlastnosti a konečně tento letitý problém vyřešil. Myslím, že to bude na Nobelovu cenu. Zatím jsme si jen četli marketingové žvásty, kterým někdo mimo obor bez vzdělání uvěřil a šířil to dál.
Ano, degradují, ale tak, že už je to v podstatě jedno.V článku se píše, že "Některé značky dokonce omezují záruku, pokud použijete dobíjení vysokým výkonem víc než 200× za rok."200x ročně nabít na SC, to je skutečně extrémní provoz, nějakých 100 000 km. Kdo to má?
A nebo je to taky uplna hovadina:https://www.garaz.cz/clanek/testy-o...e-21011612
To platí i pro tankování benzínu. Proto nádrž plním jenom čůrkem, aby se naplnila až za dvě hodiny. Tím prodloužím životnost auta, ze kterého se takto alespoň v něčem přiblížím vlastnostem elektromobilu.
Wow to je objev, že pro něco co je trendy platí fyzika a chemie stejně jako pro věci co tu máme i xx let.
Ano platí, proto vývoj jde dopředu. A dnešní batterypack doznal hodně zásadních vylepšení oproti batterypackům které se používaly před xx lety. Takže dnešní BEV snese mnohem rychlejší nabíjení bez zásadního poklesu životnosti než staré BEV...
Rád počkám, až se tyto vylepšené vlastnosti ověří v praxi po x letech provozu. Do té doby jsou to jenom teorie, odhady a marketing.
Už teď máte běžně 8-10 let staré Tesly a žádná katastrofa se nekoná... Problém měly hlavně první elektromobily bez termomanagementu jako např Nissan Leaf a to hlavně první generace....
Názor byl 2× upraven, naposled 11. 5. 2025 20:59
To je pravda na deset let staré Tesle (2015) byly a jsou jiné problémy . Třeba kvalita výroby ala stará Dacia což z pohledu maga amíka je ok, jen ten Evropan je desně rozmazlený že ? :) Případně se Emánek špatně vyspí a vypne patřičné služby. Ale vyloženě to bude obchodní trhák....
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 5. 2025 20:09
Tak to jste na dost velkém omylu. "Běžně" se 8-10 let staré Tesly stávají neprodejným zbožím a velká část z nich mají už buď novou/opravenou baterii, nebo baterii v katastrofálním stavu.A že to tak je, dokládají prosperující neautorizované servisy specializované na Tesly a srdceryvné příběhy o totálkových ojetinách. Mimochodem, já osobně bych třeba auto s "amatérsky" otevřeným a repasovaným battery packem plným prismatických článků nechtěl - ale to je samozřejmě otázkou víry v bezpečnost takových baterií. Já ji nemám.
Jaka fyzika a chemie?Ja jen ze startovaci baterie v aute zvlada stovky amper uz sto let...Jde mi o to, jestli je to jen ta urban legend, nebo opravdu vite, jak ta fyzika a chemie u NMC a NCO clanku funguje 🙂
ty stovky ampér platí ale jen po velmi krátkou dobu...
Proto se ptám, o jakou fyziku a chemii tedy jde.Protože se tu šíří urban legend, že čím pomalji baterie nabíjíte, tím déle vám vydrží. Přičemž ideál je někde u 0,05C, protože pak už je to nesnesitelně dlouhé.Většinou ti lidé ale netuší, proč si to vlastně myslí, nebo to nepřiznají.A jako obvykle, žádná odpověď.Mám teorii, kde že se tahle urban legend vzala, ale nedaří se mi ji potvrdit 😀 nikdo nechce říct, kde tu informaci vzal.
A přitom rychlonabíječka je jediná varianta kdy elektromobil dává smysl. Auto s dojezdem 300 km kterému bude jedno nabíjení trvat hodinu opravdu nepotřebuji, radši zůstávám u benzínu.
Pro spoustu lidí a hlavně firem to naopak dává smysl při pomalém levném nabíjení. Pro všechny, kteří přes den nenajedou víc, než je dojezd auta a přes noc ho mohou zaparkovat k nabíječce. Lidi, co najedou víc, než dokáže EV na jedno nabití by si měli pořídit spíš diesel, při ceně elektřiny z rychlonabíječek už se stejně EV nevyplatí.
Ano, to je rozumný názor. Ale vypadá to tak, že brzy si už žádný diesel nikdo nekoupí.
Nestrašte, už i Němci upouštějí od svých nerealistických eko očekávání, takže zbývá už jen poslat ekoteroristy tam, kam patří a nechat vývoji volný průběh. Ale když jsem viděla novou generaci Jeep Compass, tak se mi chce nad tím zmrzačeným chudáčkem brečet. A o to víc si považuji svého dvoulitru 170 kW s parádním zvukem a zabudovaným "popcornovačem" 🙂
Ne, je to právě naopak. Smysl to nedává ani trochu. Pokud nechám přes den nabíjet auta, musí čas člověka někdo zaplatit. To, že tam bude dřepět a čekat než se auto nabije. Takže to sezení zaplatí zákazník. Když ho nechám nabíjet přes noc z běžné zásuvky, tak se auto nabíjí cca 30 hodin. Takže to tak trochu nestíhá. Takže si tam dát nabíječku, což je dnes nejběžnější 11kW. Ty lepší umí regulaci, takže při cca 7kW nabíjíte 11 hodin. Při teoretickém dojezdu 350 km u pracovního auta v podstatě nabíjíte obden, nebo spíš každý den. To znamená, že vám docela rychle naskakuje počet dobíjecích cyklů. Ale zpět k nabíjení, takže skočíte dle počtu aut u adekvátního počtu nabíječek. To ovšem i při nejslabších 11kW bude pěkná rána za rezervovaný příkon na jističích, který dokonce nemusíte ani dostat.
Nemáte pravdu. V jedné pobočce naší firmy máme dvě EV. Běžný nájezd je 100-150 km denně, takže auto s papírovým dojem 400 km je naprosto dostačující když dobíjí obden - mají jedno dobíjecí místo na kterém se střídají. Nevím, jakou tam mají nabíječku, ale přes noc nabije auto v pohodě a cena je 2.80 Kč. To je cca 0.50 Kč na km. S dieselem se nedostaneme při popojíždění po městě pod 5l, to je 1.60-1.90 na km. Jeden kamarád, který má dům a fotovoltaiku zase koupil EV manželce na vložení dětí do školy. Ona pracuje z domova, takže většinu dne je doma a může nabíjet z té fotovoltaiky, takže jezdí vlastně zadarmo.
Na popojíždění po městě nebo vození dětí do školy EV stačí a ani tolik neobtěžuje, že ho nabíjíte doma přes noc (tedy pokud bydlíte v domku, v paneláku nebo obecně v domě hromadného bydlení to možné není). Jenže s tím dieselem máte výhodu, že když potřebujete jen z ničeho nic místo 150 km desetinásobek, tak to prostě jde. S EV to za rozumnou dobu nejde.Mimochodem fotovoltaika je pro EV stejně zbytečná jako pro TČ, protože prostě vyrábí jindy, než potřebujete. Bylo by super, kdyby nám FVE přes zimu vyrobila tolik, kolik zbaští TČ, což dokáže od dubna do října. Tedy v době, kdy netopíme nebo jen naprosto minimálně (i když letos na sebe dává globální oteplování čekat hodně dlouho, už je druhá třetina května a stále topíme a stále mrzne, jsme v polabské nížině). No a FVE nabije v noci EV stejně, jako v zimě nakrmí TČ. Tím neříkám, že FVE je k ničemu, to ne, ale ten blábol, jak se FVE a EV a TČ perfektně doplňují je prostě lež.
Jak říkám, EV je vhodné pouze pro někoho - rozvážky, opraváři, jako druhé auto do rodiny na každodenní popojíždění po okolí... Ale to není důvod je zatracovat, ovšem ani adorovat a nutit pomocí různých nařízení a dotací.
Již šestým rokem je to naše primární, a jediné auto v rodině.Co tam máte dál?
U mňa iba 4 roky a vždy sa smejem, keď niekto tvrdí podobne veci.To iste švagor. Pridá k tomu ešte obligatórne, EV sú drahé.Pretože jeho auto stalo polovicu. Nato, že to bola 5rocna jazdenka a ako nove by bolo ešte drahšie, vždy nejako pozabudne.
Pokud vám to vyhovuje, proč ne... Mně by se to taky líbilo, mít EV, je to pohodlné, ale bydlím v paneláku a nabíjení z veřejných nabíječek vyjde prakticky stejně draho jako u spalováku a k tomu vyšší pořizovací cena, nižší prodejní cena a omezení na dlouhých cestách, to není pro mě.
Ne každý jezdí do práce. Spousta lidí pracuje z domu, za zábavou, nebo sportem odjíždí odpoledne/večer, tam EV + FVE smysl dává.
A aká je návratnosť investície?
To jste rekl totalni nesmysl. Tohle plati pouze pri ceste 1000km+ a tu prumerny cech dela 1-2x za rok. Zbyly cas je to jedno resp pomaljsi je nasobne levnejsi.
Jenom je otázka kolik nám na benzín napaří zelení fašisti daň.
není to daň. Je to pokuta.Za smrad a věci s tím související.
To je ale nesmysl, rychlonabíjení DC vůbec nepoužívám, nabíjím jen na pomalých AC nabíječkách za 8 Kč/kWh, při spotřebě aktuálně kolem 13 kWh/100 km. (=1 Kč na kilometr)Veřejné AC 22 kW nabíječky mám pár minut pěšky od domu, nabíjím cca 1x za 7-10 dní. Můžu sledovat online v aplikaci zda na nich je zrovna volno.
no kdo by to byl čekal
By ma zaujímalo koľko priemerný taxikár najazdí za deň po meste aby musel nabíjať na rychlonabijacke.
Průměrný výdělek taxikáře je cca 50 tisíc hrubého, musí tedy měsíčně odvést práci tak za 100 tisíc, spíše i víc. Pokud je sazba 20 Kč/km, najezdí minimálně 5000 km/měsíc, denně (20 prac. dní měsíčně) tedy minimálně 250 km.U klasických taxislužeb (nemyslím tím franšízy typu Bolt) se ale auta sdílí, s jedním autem jezdí 3-4 lidi.
Tak sa bude auto používať 2-3 dni a potom na aspoň 6h do nab., čo pri 100kWh batérii zn. cca 17 kW nabíjačka (plus straty), čo je celkom ďaleko od superchargera.
To může napadnout jenom ekonomického analfabeta.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2025 15:46
Pokud má někdo Taxi flotilu a má všechny auta 100% vytížené 24/7, tak mu musí většinu dne auta chybět.
Ne, podle myšlení ekoteroristů má o 1/3 vozů více, aby vykryl dobu, kdy se nabíjí. A nebo používá spalováky.
U klasické taxislužby má řidič své auto. Znám několik taxikářů, denní nájezd 250-400 km, auto musí být vlastní a musí splňovat nějaké parametry, jako třeba že nesmí být starší osmi let, nesmí to být Dacie, musí být bez viditelných poškození atd.
250-400km v meste? Priemerná rychlost je koľko? 30?8-13h plus prestávky, keď sa čaká na zákazníka? Zaujímavé.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.