Miroslav Kašpar (dyckyblues)
16. 6. 2025 • 22:36

No hezký, ale nevím, jak pak budu rychle střídat brejle na dálku (tedy na tzv. objektivní realitu) a na blízko (tedy na malůvky nahejch stopařek na čelním skle) 🙂

Břetislav Černík
16. 6. 2025 • 12:46

A bude tam i fyzické tlačítko na vypnutí napájení do skla až se do infotaimentu nabourá hacker a na německé dálnici při 200km/h vypne průhled čelního skla?

mattthew
mattthew
15. 6. 2025 • 23:11

Rozdiel medzi HUD a tymto panelom v okne je tiez ten, ze HUD sa mi premieta pred auto (vdaka tomu, ze zdroj obrazu je realne asi 30cm od skla, takze ten odraz je akoby az vonku), takze nemusim preostrovat z cesty na info a nazad. Ak to bude zaostrene na skle, bude to velmi neprijemne sa snazit na to zaostrit ked clovek pozera pred auto a zasa nazad, co moze byt potencialne nebezpecne. Alebo to bude clovek vnimat podvedome rozmazane, ale to bude chciet si chvilu na to zvykat.

jvvj
jvvj
15. 6. 2025 • 10:46

Aby to fungovalo tak jako na tej fotce propagandistickej tak by to muselo vyhodnocovat polohu očí řidiče v prostoru a korigovat promítání podle aktuálního stavu spojnice oko, bod promítání na čelním skle a sledovaný objekt.
Aby tohle fungovalo v reálném čase a bez chyb potřebovalo by to hromadu výpočetního výkonu. Drahý HW bude muset zvládat tento výkon vždycky, v rozsahu automotive teplot. Takže jsem poněkud skeptický...... a stačí když si řidič nasadí sluneční brýle a přesnost půjde do háje zelenýho.

Mordred Pendragon
Mordred Pendragon
15. 6. 2025 • 9:23

Jen je to proti vyhlášce. Velmi by mě udivilo kdybyste si mohli nainstalovat průhledový displej přes celou výhledovou plochu když si ani na zrcátko nesmíte pověsit třeba minci pro štěstí.

Názor byl 1× upraven, naposled 15. 6. 2025 09:24

Sislik
15. 6. 2025 • 8:25

Clanek zacina:
“Průhledové displeje jsou stále populárnějším prvkem moderních automobilů, ačkoliv toho vlastně moc neumí.”
s tim nesouhlasim.Ve 3 roky starym aute mam HUD kterej mi staci kompletne na jizdu jiny displeje v aute potrebuju minimalne.
Je tam vsechno od rychlosti, tempomatu, znacek, odstupu, otackomeru az po navigaci vcetne razeni do jizdnich pruhu, kdyz jedu ve spatnym. Muzu si tam i pres tlacitko na volantu vybirat pisnicku z CarPlay.
Jako samozrejme to neni na celou sirku celniho, ale je tam toho dost na to, aby mi to stacilo na ovladani auta za jizdy…

Pindulin
14. 6. 2025 • 21:14

Super to určitě je, ale to pak budeme Huawei platit my nebo oni nám za data?

Jiří Prokop (jiprok)
14. 6. 2025 • 21:02

Aby to bylo skvělé, tak to k termokameře potřebuje ještě 2,0l atmosférický motor.

Ody Odyseus (techmystic)
14. 6. 2025 • 20:17

A bude k tomu mozne doinstalovat bloker na reklamy? Inac ten napad s netflixom sa mi pacil. 😊

vransen
14. 6. 2025 • 18:59

Tak vzhledem k tomu, že auta začnou v dohledné době jezdit úplně samostatně, mi to přijde spíš jako rozloučení s dobou, kdy se ještě muselo řídit...

acx99
14. 6. 2025 • 17:46

Pridej k tomu termokameru a je to naprosto skvele...Chodci v noci, hloupi cykliste bez svetel, zvirata pobliz cesty...

světelná tyč
14. 6. 2025 • 17:41

Zlatej Moskvič

Neurotic
14. 6. 2025 • 15:36

Správně, kdo se potřebuje dívat na cestu že?

Jozef Lenin
14. 6. 2025 • 14:38

A kdyz budete mit stesti na kaminek tak zaplatite 200tis za vymenu... jo, je to megacool az do chvile kdy u stani v kolone uvidite reklamu na nejaky podnik pobliz nebo vam v ramci podprahoveho vysilani budou rikat jak je Cina skvela...

Petr Vojvo
14. 6. 2025 • 14:35

Pokud to nahradí kvanta klasických displejů tak ok.
Viděl jsem na hyundayi, ale klasické displaye tam byly.

blmrtin
blmrtin
14. 6. 2025 • 14:11

Schválně koho prvního napadne přetvořit čelní sklo do podoby velké reklamní plochy, přirozeně provázané a prodejné, s dynamickým zobrazováním (např.: podle polohy). Potíží průhledových panelů zůstávají lidé. I vojenští piloti prochází výcvikem aby se dívali skrze panel, nikoliv na vlastní panel. Studie zabývající se koncentrací a rozptýlení řidičů s různými typy panelů probíhají neustále (potom vznikají řešení jako Peugeot apod.) a prakticky ve všech případech „interaktivity“ se rozptýlení řidiče zvyšuje na úkor sledování vozovky, okolního dění.

Určitě si přečtěte

Články odjinud