Červenec ve znamení cest na Mars: Mise mají naplánované hned tři země

Na tento měsíc jsou naplánovány hned tři mise na Mars. Jednu chtějí realizovat Spojené státy, druhou Čína a třetí Spojené arabské emiráty.

Hlavním důvodem je současné optimální uspořádání obou planet (tedy Země a Marsu). Podle serveru The Hill však všechny výše jmenované státy mají také politické, ekonomické i další motivy.

Například Čína prý doufá, že tato mise jí umožní upevnit její pozici „vesmírné velmoci“. Spojené arabské emiráty zase momentálně procházejí ekonomickou transformací, která samozřejmě ovlivňuje i oblast vědy a techniky.

Hope čili Naděje

O projektech Číny a USA jsme psali již několikrát. Co se týče Spojených arabských emirátů, v rámci jejich mise má být k rudé planetě vyslán orbiter zvaný Hope (Naděje). Jeho úkolem bude studovat marsovskou atmosféru – a to po dobu minimálně dvou let.

Z dostupných informací rovněž plyne, že Hope na místo určení dopraví japonská raketa, přičemž tato cesta potrvá 200 dní.

Přímo na povrchu Marsu by tedy měly pouze přistát pouze dva rovery – Perseverance (NASA) a Tianwen-1 (CNSA). Oba budou provádět různé analýzy a samozřejmě pátrat po stopách života.

Diskuze (3) Další článek: LibreOffice 7.0 se blíží do finále. Bude rychlejší a lépe kompatibilní s MS Office