Vlasta Holeček
Vlasta Holeček
1. 1. 2022 • 22:04

Osm set kilowatt hodin? A není to málo Antone Pavloviči?

Katikakus
Katikakus
26. 11. 2021 • 0:02

Typicke pro tato temata je, ze na tupou nevzdelanou luzu pusobi jako cerveny hadr na byka. Takze se tady po stopetadvacate muzeme od tech samych tupcu docist, ze to nejde,

Mobil_Mobil
25. 11. 2021 • 17:37

Není lepší elektrifikovat tratě? Raději než dávat dotace na nesmysly jako jsou solární panely nebo BIO paliva.
Plus najít způsob jak slevit jízdné na dráze aby bylo levnější než auto nebo taxi. Bohužel poslední dobou jsou vlaky nějaké drahé. Posledně nám ujel vlak a museli jsme vzít taxi. Kupodivu stál méně něž ty čtyři jízdenky dohromady. Docela překvapení.

Názor byl 3× upraven, naposled 25. 11. 2021 17:40

Raven34
25. 11. 2021 • 17:33

Nazev HydrogenShunter 3000 je jak z levnyho beckovyho sci-fi.

pospa58
25. 11. 2021 • 17:19

Až jednou pojedete vlakem z Brna do Jihlavy, možná bude železniční soupravu pohánět ekologická vodíková lokomotiva. Tato trať spojující dvě česká krajská města, se totiž stále nedočkala elektrifikace.
Opravdu česká?

peter.mlich
peter.mlich
25. 11. 2021 • 15:21

(2017) V Německu jezdí první vodíkový vlak na světě - E.ON Energy ...
(2019) Vlaky poháněné vodíkem nastupují. Francouzi je pustí na
2021 Cesko zacina vyvijet prvni vlak na svete, na vodik :)
Trochu ostuda na stred evropy...

Dashiell
25. 11. 2021 • 13:55

Výroba vodíku i následné spálení v motoru nebo článku má celkem dost špatnou účinnost, jako nejlehčí prvek se vodík špatně skladuje a převáží a je poměrně nebezpečný v případě havárie.Sečteno a podtrženo, vodík se hodí tak leda do raket (a v moderních raketách ani to ne). Ekologičtější by bylo tu lokomotivu nacpat lithiovýma baterkama, při posunování by se mohla docela dobře uplatnit i rekuperace při brzdění.

Piju Julo
25. 11. 2021 • 12:40

Česká fabrika chce vyvinout něco co v Nemecku jezdí již pár let …

Bzuci.
25. 11. 2021 • 12:35

Nějak úplně nechápu, k čemu je tam ten vodíkový generátor, když baterky tam budou tak jako tak, a bude se to pohybovat v místech, kde je elektřina dostupná buď neustále, nebo alespoň v některých oblastech.
Proč plýtvat efektivitou na distribuci vodíku, která je jaksi daná stavovou rovnicí, a pak další efektivitu na výrobu elektřiny, když tu elektřinu tam už máme.Pokud to bude bez státních dotací, podpory a regulací, proč ne. Určitě na tom nepracuje banda blbců, kteří by pro to neměli využití. Buď to na trhu uspěje, nebo ne, já můžu jenom držet palce.

Názor byl 1× upraven, naposled 25. 11. 2021 12:36

JP77
JP77
25. 11. 2021 • 11:27

V článku chybí důležitá ekologická informace, že současný vodík se vyrábí převážně ze zemního plynu a tím není moc ekologický, není to obnovitelný zdroj. Ze zemního plynu se odebere nějaký vodík a zbytek se klasicky spálí v síti plynových spotřebičů, jako např nové teplárenské plynové kotle. Je ekologičtější jen emisema jedovatých plynů a pevných částic, proti jiným fosilním palivům. V budoucnosti možná bude převažovat nějaká ekologičtější výroba, ale zatím ne. Takže lokomotiva není špatná, ani to zatím není řešení, ale článek by měl upřesnit tu ekologii.

Nedos.
25. 11. 2021 • 11:13

Šunter, jestli to nebude minimálně u nás hrozně populární lokomotiva, tak nevim.

Určitě si přečtěte

Články odjinud