Jojo, to mě učili ve škole. Prostě nefungují.
Pak mě napadlo, co kdyby přece jenom, tak jsem vyrazil nakouknout do světa a historie, a překvapilo mě to. V cizině to totiž asi neví, takže jim to leckde funguje.
Soukromá infrastruktura samozřejmě fungovala, nechápu, odkud berete tu jistotu, a mimochodem funguje dodnes. Třeba internety jsou veskrze soukromá infrastruktura, a funguje tak dobře právě díky tomu, že od ní dal stát ruce pryč.
Nevím, jestli jste si někdy všiml trustů, ale těm taky nejde nutně o krátkodobý zisk, leckdy uvažují v rámci stovek let, čehož se v demokracii z principu těžko dočkáte.Píšete, že to byla v USA chyba. Přitom nemáte tušení, jaké dopady by to mělo, kdyby tomu tak nebylo. A že lze vrátit železnici jen těžko? No samozřejmě, protože je hrozně těžkopádná.
Jsem ochoten přiznat, že centrální plánování je pro železnici lepší. A že železnice může být podstatně efektivnější než jiné způsoby dopravy. Nicméně je třeba vzpomenout i na neduhy centrálního plánování, a třeba že v ČR je železnice sice úplně všude, ale cena a kvalita je naprostá katastrofa. A to se to dotuje, odkud se dá.Momentálně máme ve skříni příliš mnoho kostlivců na to, abychom se řídili dogmaty nebo platili nesmyslné peníze za železnici. Pokud nemá smysl bez těhle věcí železnici provozovat, pojďme se zeptat trhu, co pro sebe můžeme vzájemně udělat.