vo vsetkych clankoch o tomto na nete splietaju slovo "vysokorychlostny internet", ale ani v jednom vratane VTM som nenasiel zmienku o tom co si pod nim predstavuju nech sa zasmejem co Ceske drahy povazuju v roku 2025 za "vysokorychlostny internet"
Jeden nejmenovany spatne fungujici statni urad pravidelne oficialni definici "vysokorychlostniho internetu" menil. Nikoho krome toho uradu a dalsich byrokratu nikdy nezajimala..V praxi je to jen marketacky blabol. Vypada to prece hezky, ne?
Rychlost cestování se tím nezvýší.Jen bude vlak rychlejší internetová kavárna. Mne překvapilo např. V číně, ze jsem se nepřihlásil ve vlaku k wifi s reklamami, ale přímo šly data jako přes bts.Zpomalení bylo 0.Jak to dělají?Každý vagon je bts?
Kaňon plný tunelů... Tak zrovna v tunelech to asi moc nepomůže. By ta anténa musela být na konci tunelu a do tunelu vyzařovací drát jako v metru
Coze? Antena na konci tunelu? Drat...?
Co myslíte, že je v metru, aby fungovala vysílačka?
Jaka vysilacka? Mate aspon priblizne predstavu o tom, jak funguje Starlink?
Ne, nemám představu, jak funguje Starlink v tunelu, předpokládám, že moc dobře to nebude. A byla tu diskuze o vysílačce a drátu...
OK boomer 😀
Taktak. Ale je to resitelne, jak pises, a stejnectak i pro operatory. Ale to by nesmeli byt ti manageri zidoskoti ..
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 7. 2025 18:58
Snad to ty vlaky zrychlí
Jeste nastavit smysluplnejsi neprepalene ceny, aby me presvedcili, ze nemam jezdit radeji RJ, Flix, LE.Ale hlavni reseni by preci mel byt tlak CTU na pokryti mob. sig. (ten bohuzel zacal tak z 10tiletym zpozdenym, kdy uz bylo jasne, jak jsou tam zkorumpovani) a ta uprava oken.Kdo potrebuje jejich mizernou wifi? Pubertaci zavisly na mobilech, co nemaj data? To prezijou ..
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2025 13:57
Nemám moc času a dost cestuji, tak právě jezdím vlakem. Zatímco v autě bych strávil dvě hodiny řízením, ve vlaku jsou to 4 hodiny volna, které mohu strávit užitečněji než točením volantem.K tomu je dobré připojení k Internetu ve vlaku. Jako puberťák bych si vymyslel bambilion důvodů, proč mít internet, a jako dospělého mě jich taky pár napadne.A není to o tom, že bych bez Internetu zemřel. Teda samozřejmě že bych zemřel, ale ty 4 hodiny bych ještě jakž tak přežil. Je to o tom, že by to nebyly 4 hodiny užitečně stráveného času, ale 4 hodiny čučení z okna, a to už jsem mohl 2 hodiny řídit 🙂Kdysi v dávných časech, když nebyly ve vlaku internety, okna se daly otevřít a vystrčit z nich hlavu nebo existovaly kuřácké vozy, tak jsme si ve vlaku taky povídali. Ale to všechno odvál čas, dneska když promluvíte na cizího člověka, tak ho nejspíš docela vyděsíte. Natož pak vytáhnout kytaru.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2025 14:27
Není pro mě problém si 4 hodiny v kuse číst :)
Chápu, pro mě taky ne 🙂
Mysleno to bylo tak, ze gro by melo byt to pokryti mob. sig - kazdy dospely clovek, ktery to potrebuje k praci pak jiste ma nejaky neomezeny tarif a pubosi ty chvilky bez FB, WA a podobnych nastroju zkazy, preziji ..Tohle reseni je zase mimoznost, ktera jen prodrazi jizdne ..
Hele nenapadlo te nekdy, ze to pokryt nejde?
Ty pracujes pro nekoho ze svate trojice, jsi zkorumpovany urednik CTU nebo tak omezeny?Proc by to jako nemelo jit? Tedy mimo to, ze nasi operatori jen zdimou za predrazene nekvalitni sluzby a nechce se jim moc investovat do infrastruktury ..
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2025 18:25
Jasně že napadlo. Ale na všechno jsem dokázal najít řešení. Přinejmenším nějakou mikrocelou a připojením vlaku k Internetu jinou cestou; například tím Starlinkem 🙂Tunely jsou větší oříšek. Ale prakticky pod každými kolejemi vede optika, elektřina je tam taky, a mobilní pokrytí ve vlakových tunelech máme docela dobře vyzkoušené v Pražském metru.Je to jenom otázka vůle a nákladů.A v případě SŽDC bych to tipoval na chybějící vůli.
S budoucími tunely to budou muset řešit. Berounský, Krušnohoský ...
No vyjde to celkem nastejno Přepálená Ceno a věř že to není o wifi zdarma ale o tom aby jsi měl za jízdy nějaký internet ( skříň vozu, pokovená okna atd)
Co na to rict pane Teoretiku.Od 2014 pomerne casto jezdim od Chebska po Brnensko, Jesenicko, Olomoucko az Ostravsko a vim, kolik me jaka varianta spoju vyjde.V den odjezdu to maji prepaleno jiste vsichni, ale predem se da na jizde neCD usetrit nekolik set korun.A o tech oknech jsem psal - na to uz je reseni ..
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 7. 2025 16:13
tak tie ceny prepalene su dost dramaticky, ked sa vam uz jazda vo dvojici autom (vratane amortizacie) oplati daleko viac nez jazda vlakom, kde sa este musite trepat na stanicu a zo stanice, hadat s ludmi o svoje rezervovane sedadlo, predierat sa k nemu davmi a pod., tak je nieco velmi zle nastavenebtw. RJ mi na drzovku po prichode k vlaku s deckami povedali, ze nemaju nase rezervovane miesta a nemozu nas pustit do nasho vozna, ktory bol uzavrety, aj ked som im povedal ze elektrinu ani klimu nepotrebujem, hlavne chcem s detmi sediet, to vsetko napriek tomu ze ten vlak bol uz x hodin na ceste a mohli to oznamit emailom/SMS dotknutym cestujucim aby som sa netrepal na stanicu a zariadil si iny spoj, tak asi tolko k standardu RJ = ak uz aj maju miesto ktore ste si rezervovali, tak nefunguje klima alebo najblizsi zachod v tych ich historickych voznoch s NDR starsich nez ja, to uz fakt radsej CD, RJ jedine ak by bol vyrazne lacnejsi s tym ze uz budem vediet ze to ze mam kupene miestenky neznamena ze tie miesta realne budu mat
Ano je to tak - dostal jsem tady x minusu za zjevnou objektivni pravdu, ktera se da dopocita. To musi byt skutecna demence tech lidi.Chapu - take jsem se dostal s RJ do velkeho sporu z pod. duvodu. A protoze jsem nehodlal ustoupit, museli to resit tenkrat policajti. No a ti se samozrejme rozhodli chranit a pomahat ne poskozenemu obcanu, ale bohate korporaci ..
"Síťaři si jistě vyzkoušejí ping a traceroute, které teprve odhalí, že tentokrát pakety letí trošku jinak než dříve."Opravdu? Tentokrát to nepůjde přes jejich VPN?Vlakovou wifi nepoužívám už léta, protože funguje stejně nebo hůř než můj hotspot. Ale když jsem ji používal, nebylo vidět, přes jakého operátora data jdou, možná kvůli udržení TCP spojení při failoveru, to nevím. Každopádně vítám. Ať už to bude dobré nebo ne, bude to alespoň odlišné. A věřím tomu, že to docela dobré bude 🙂
Zivot promarneny ve vlaku. Posilam gratulky
Kdyby jenom ve vlaku! Víte kolik toho nachodím pěšky? Ona totiž většina firem vůbec nepočítá s parkováním pro vlaky, takže ho musím nechat na druhé straně města a zbytek dojít pěšky.Protože vlastního řidiče si dovolit nemůžu, tak mi nezbyde, než počkat na autonomní řízení. Zrovna včera jsem si říkal, jak daleko je asi doba, kdy budu v autě sám, na zadním sedadle, a zajímat mě bude jen progress bar "už tam budem?". Internety, klimatizace, rádio, kdykoli pauza, těším se na to jako malej kluk. Ani to auto nemusím vlastnit, bude mi stačit appka v mobilu a osm korun na kilometr.Chápu, že lidi rádi řídí, taky mě to dřív bavilo víc. Ale musím upozornit, že na silnici s vámi jezdí i moje žena. Nenechá si to vymluvit.
No i tak se dá vyřešit mizerné pokrytí mobilních operátorů v železničních koridorech mimo obce. Jen by mne zajímalo, jak to bude fungovat u zastřešených nádražích plechovou střechou, jako třeba hlavák.
Bude to jako se zachodama - Nepouzivejte zachody ve stanici ... :)
Tak jestli to trochu promysleli, tak by se to mohlo routovat pres mobilniho operatora.
Hlavák (v Praze) snad nemá plechovou střechu, jestli se nepletu, tak byla prosklená.
Rozmýšľam, že začnem chodiť do Prahy Flixbusom.
No já bych raději jezdil, než chodil - asi to mám dál
Slováci asi říkají jít vlakem místo jet, už jsem to slyšel i jinde...
Vo vlaku niekedy aj jeme.
Bratia Češi používajú pokiaľ viem JÍST vs naše JESŤ a to nie je to isté ako JÍT...
Čudné toto, všetci vlaky šoférujú ale, keď majú chodiť, tak radšej jedia.
Nie som rušnovodič. Nemám na to oprávnenie.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.