Česko chce rychlovlaky a to co nejdříve. Pomůže nám provozovatel TGV

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 44

Názory k článku

16. 04. 2019 09:28

Redakci bych doporučil návštěvu Francie a zkusit jejich vlaky. Pak by nepsali takové nesmysly jako "patří ke světové špičce" a "zkušení Francouzi". Strávil jsem tam týden a denně jsem potřeboval dojíždět vlakem. Ve Francii jsou v socialismu železnice opravdu napřed. Zatímco u nás si užíváme jen obyčejných zpoždění, ve Francii zcela běžně vlak ze stavu "zpoždění 30 min" přechází do stavu "spoj zrušen". Opravdu vtipné je, když Vás kamarád vyzvedne na letišti Charles de Gaulle a jdete na vlak. Chaos při nákupu lístků (cena o 5 EUR více, než na internetu a na stvrzence propiskou dopsáno +5 eur), je trumfnut jen čekáním 20 min na vlak, který podle jízdního řádu jezdí cca co 3-10 min, ve kterém pak 20 min sedíte, než se rozjede (v pátek kolem 18 hodiny, žádné noční přílety).Krom osobních zkušeností je na místě zmínit jeden z posledních projevů "profesionálního přístupu světové špičky na základě dlouholetých zkušeností". Francouzi si nakoupili vlaky, které se nevejdou do jejich stanic :D https://www.theverge.com/us-world/2014/5/22/574058... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2019 03:11

Nejsem nekdo kdo by se zrovna zastaval Ciny, ale... My jako zacnem stavet za 6 let?! A hotove to bude kdy?
V Cine je bezny vlak 300km/h (jinym jsem vlastne jeste nejel). Postavit tech par stovek km co chcem by zvladli za rok.
A ta trasa? Pres Vysocinu? Proc to proboha neni Praha - Parubice - Brno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 04. 2019 02:18

Už včera bylo pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2019 01:08

Cesko chce? Cesko nemuze nic chtit. Lidi chteji ... hmm ... jo, to neprojde. Jako vzdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2019 22:42

Při tom bordelu jaký panuje na CD si to nedokážu predstavit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2019 20:03

Ještě by mohli prozradit, kde chtějí vzít ty stovky miliard na vybudování té trati...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2019 18:18

nekde se psalo nedavno neco o terminu dostavby vsech useku rychlo trate snad za 20-25 let... coz me prijde jako cira utopie, tak pomalu by to ani rucne nedelali v nejakem swahaj landu... zacatek 2025 je taky otresne a hruzne datum ale tak aspon neco... hlavne at nejaka vypatlana urednicka palice nezprasi neco pri vykupu pozemku aby nebylo 200km koridor hotovo a stat nehykal jak se nemuze jezdit, protoze se soudi s frantou vopršálkem, mistnim notorem o par hektatu, ktere nejaka urednicka hlava spatne vykoupila apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2019 17:11

aha, takže od nás z Ostravy do Krkonoš přes Brno ...super, to už bude lepší autem přes Polsko ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2019 15:42

Bežte do ... s vlakem.Jsem z Brna a po přesunu vlakového nádraží přestanu vlak používat.
Nebudu se trmácet kolem řeky Svratky 1 km na vlak. Pokud odmítnou nové nádraží za 80 mld i ostatní, tak doprava v Brně zkolabuje. A to v té ceně 80 mld není započítáno metro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2019 15:20

Česko žádné rychlovlaky nepotřebuje. Na tak malou zemi stačí když budou vlaky jezdit 200km/h. Je to příliš velký přepych pro pár lidí, který by zaplatili všichni, aniž by tím vlakem někdy jeli. Tak se vraťte na zem a podívejte se jak dlouho jede vlak třeba z Prahy nebo Pardubic do Liberce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2019 15:07

"zahájit výstavbu prvního úseku vysokorychlostní tratě do roku 2025"
Do roku 2025 se politici ani nedokážou dohodnout na tom, kdo dostane jaký úplatek, natož aby se dokázali shodnout na nějakém konceptu, vedení tratě, soudit se s ekofašisty kvůli hnízdišti mouchy ohrožené,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2019 14:54

Nejrychlejsi vlakovy spoj Liberec - Praha neni pod 3 hod :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2019 14:52

To spíš dřív bude vynalezena teleportace než se u nás začnou stavět rychlotratě... Tady bude důležité hlavně napojení na ostatní Evropké tratě. Vlaková doprava má obrovský potenciál podívejme se třeba na tu zlou Čínu jak dokázali vybudovat obrovskou železniční síť. Ovšem nesmí se taky zapomínat na tzv. lokálky kde ve spoustě případů jezdí vozy které pamatují ještě krále klacka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2019 14:37

> Jedním z těch nejpalčivějších je situace v Brně, které už bezmála sto let přesouvá
>své hlavní nádraží. Preboha,prečo. Tam, kde je Brno,hl. n. tak je úplne super . Špičkový prestup
na električky,pardon šaliny,
A prečo mám taký pocit, že to dopadne ako TEN T-17 alias LGV EST? Kde to domrvili politici svojimi idiotinami, ako stanice električiek v tunely zdieľanom
s LGV (trať pre TGV)? Alebo Hyperloop Bratislava-Viedeň a Bratislava-BrnoBrusel 15. marca 2007
Slávnostné otvorenie vysokorýchlostnej trate východ - Európa: železničné spojenie medzi Parížom a Bratislavaou naberá rýchlosťTrať dlhá 300 km, ktorá je už postavená medzi Parížom a Beaudrecourt v Lotrinsku, predstavuje prvý úsek európskej železničnej trate dlhej 1 500 km, ktorá spojí Paríž s Bratislavaou cez Štrasburg, Štutgart, Mníchov a Viedeň.
Ako najrýchlejšia trať v Európe s novým rýchlostným rekordom 547 km/h a s vlakmi premávajúcimi cestovnou rýchlosťou 320 km/h je VRT východ - Európa majstrovským technologickým dielom. Jej výstavba zlomila všetky rekordy: 60 miliónov m3 presunutej zeminy, 12 miliónov ton prepravených materiálov (čo je 1 333 krát váha Eiffelovej veže), 338 mostov, viaduktov a prechodov pre zvieratá, 1 200 metrov koľajníc položených každý deň a od 10. júna 2007, dátumu otvorenia trate verejnosti, 11 miliónov cestujúcich očakávaných každý rok.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-07... ... V Bratislave sa do 2015 prepoja električky s vlakmi. Podľa tohto memoranda by mali spoločne vybudovať železničnú trať, ktorá Bratislavu prepojí s dopravnou sieťou TEN - T 17 spájajúcu Paríž, Štrasburg, Štutgart a Viedeň a trať pre nosný dopravný systém Bratislavy, teda električky od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie.Najnákladnejšou časťou projektu bude prepojenie železničných staníc Bratislava predmestie, Bratislava filiálka a Petržalka. Zo 7,1-kilometrovej trasy má viesť približne 5,5 kilometra podzemným tunelom medzi filiálkou a ulicou Bosákova v Petržalke. Na trase vytvoria tri podzemné stanice, pri filiálke, medzi Medickou záhradou a Karadžičovou ulicou a v priestore Dostojevského radu. Vybudovanie tejto trasy má stáť približne 16 miliárd korún. Mesto Bratislava na vlastné náklady pre električkovú trasu zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1 000 aj 1 435 milimetrov. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky.
https://domov.sme.sk/c/3226762/v-bratislave-sa... ...
11. marca 2016
Jednou z dvoch spoločností, ktorá hodlá testovať a neskôr aj rozvinúť dopravu cez Hyperloop, je Hyperloop Technologies Inc. (HTI). Tou druhou je Hyperloop Transportation Technologies (HTT), ktorá oznámila, že rokuje so slovenskou vládou o možnom prepojení Bratislavy a Viedne pomocou najmodernejšej dopravnej technológie. Informoval o tom portál The Verge.
https://techbox.dennikn.sk/temy/nahradi-elektricku-z... ... j vďaka nadšeniu Slovákov, ktorí priložili ruku k dielu mohla spoločnosť Hyperloop Transportation Technologies začať stavať prvú komerčnú trať práve na Slovensku.Tá povedie prekvapivo zo Senca, ako najväčšieho satelitného mesta pri Bratislave práve do hlavného mesta republiky, pričom následne bude pokračovať do Prahy. Prvá časť Hyperloopu má byť dostavaná v roku 2020
https://techbox.dennikn.sk/hyperloop-uz-zacal-stavat... ... Hyperloop Bratislava – Brno
Pridané 22. februára 2018
http://www.quark.sk/hyperloop-bratislava-brno/...
Bratislava Muskův hyperloop odpískala. Brno si však za svým futuristickým snem stojí
10. 9. 2018
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/bratislava-stav... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2019 14:32

Do 6 let zahájit výstavbu prvního úseku? Za 6 let budeme mít snad konečně ustanovenou komisi, která rozhodne, kudy povede trasa. Zkuste jet vlakem z Brna do Českých Budějovic nebo do Liberce. Oboje trvá skoro jednou tak dlouho co autem a to jen za předpokladu, že stihnete šibeniční 10 minutový přestup u věčně zpožděných vlaků. Ministerstvo dopravy na to jde šibalsky, aby vlak nebyl o tolik pomalejší než auto, tak rozkopali dálnice, místo aby stavěli VRT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2019 14:10

2025 zahájit přípravu? To jako se budou 5 let rozhodovat jestli teda začít nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor